072-3300504

נקודות המפגש שבין מדעי ההתנהגות ותקשורת

במרכז האקדמי פרס, נפתחה תכנית לימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות עם חטיבה של לימודי תקשורת

07-08-2007 18:46:00

"הפסיכולוגיה והתקשורת הם שני תחומים שיש בינהם נקודות מפגש רבות. תקשורת בין בני אדם ובין הפרט לקבוצה מונעת על ידי תהליכים פסיכולוגיים שונים, בו בזמן היא גם מניעה תהליכים שמובילים לשינוי בפרט או בקבוצה".

כך מסבירה ד"ר דידה פלייסיג, מרצה בחוג למדעי ההתנהגות במרכז האקדמי פרס, את ההחלטה לפתוח בפני הסטודנטים בתכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות גם חטיבה של לימודי תקשורת.

"אמצעי התקשורת ההמוניים משפיעים רבות, ברצוננו או שלא ברצוננו, על תפיסת עולמנו, התנהגותנו, ועל הבחירות שאנו עושים מידי יום ביומו. המסרים שאנו קולטים מידי יום מחליטים לא פעם בשבילנו מה נאכל, מה נלבש, איפה נבלה, מי יהיה הכוכב הנולד הבא ואפילו מה תהיה דעתנו על שר האוצר או הרמטכ"ל.
גם להתנהלות מערכות התקשורת הבין- אישיות שלנו ולמסרים המילוליים והבלתי מילוליים שאנו מקבלים מהקרובים לנו יש השפעה ניכרת. לא פעם מחווה קטנה, מחמאה או עלבון מאדם קרוב לנו משפיעים על מצב רוחנו לאורך כל היום. מסרים כאלה המתקבלים לטווח ארוך הם בעלי השפעה ישירה גם על הביטחון והדימוי העצמי שלנו וגם להם יש חלק חשוב בהחלטות המקצועיות והאישיות שאנו מקבלים".

"התכנית למדעי ההתנהגות כוללת קורסים העוסקים בגורמים המפעילים אנשים, באופן שבו שהם תופסים את המידע שמוזרם אליהם באמצעי התקשורת האישיים וההמוניים גם יחד ובמה שמניע אותם לחשוב נכון או בצורה מוטה. לימודי הפסיכולוגיה מקנים לסטודנטים את הכלים התיאורתיים לנתח ולהבין מצבי השפעה, מצבים חברתיים, ותהליכי קבלת החלטות אישיים. כלים אלו מאפשרים לסטודנט לברור ולבחון באופן מושכל את גורמי ההשפעה, לבודד אותם ולהשתמש בהם בעצמו".

המרכז האקדמי פרס

כלי לדרכי שכנוע והעברת מסרים להמונים
"לימוד תחום התקשורת בצד הפסיכולוגיה לוקח למעשה את הפסיכולוגיה צעד אחד קדימה ומרחיב את יריעת הידע גם לתחום התקשורת השכנועית. לימודי התקשורת בצד הפסיכולוגיה מקנים לסטודנט כלי שימושי ואקטואלי שבעזרתו יוכל לעשות שימוש בדרכי שיכנוע והעברת מסרים להמונים, באופן הנכון והיעיל".

פלייסיג מציינת, כי קהל הנרשמים לפסיכולוגיה עבר שינוי בשנים האחרונות והוא כבר אינו אותו קהל מסורתי שמורכב ברובו מצעירים עד גיל 25 הנרשמים ללימודי מדעי ההתנהגות כדי להתמקצע באופן ספציפי ולבנות את עתידם בתחום הפסיכולוגיה הארגונית והפסיכולוגיה הקלינית בלבד.

"ניתן כיום לראות בכיתות לא מעט סטודנטים בוגרים יותר, מגוון של בעלי מקצועות ובעלי תואר מתחומים אחרים, שהגיעו להבנה כי לימודי פסיכולוגיה נחוצים להם הן ככלי חשוב בעיצוב הדינמיקה בחברה העסקית שלהם, ייעול הארגון וקידום מטרותיו, והן מבחינת העניין האישי".

"אנשי מקצוע רבים, הבטיחו לעצמם במשך שנים שילכו ללמוד פסיכולוגיה מתישהו בעתיד 'בשביל הנשמה, ובשביל ההנאה' כשיהיה להם זמן או כשיצאו לפנסיה. עכשיו הם כבר לא צריכים לחכות לפנסיה ובאים להרשם כבר עכשיו שכן כעת הלימודים נגישים להם ומתקיימים במקום קרוב לבית, ובשעות הערב וזה מאפשר לשלב אותם עם עיסוקי היום יום הרגילים".

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד