072-3300504

באריאל מכריזים: "מרכז אוניברסיטאי"

מכללת אריאל הכריזה הבוקר על הפיכתה ל"מרכז אוניברסיטאי", ללא אישור המל"ג. שרת החינוך בתגובה: זו לא אוניברסיטה. התקצוב נותר כשהיה

ליאור ליוואק | 01-08-2007 11:29:00

ראשי מכללת אריאל הכריזו הבוקר על הסבתה ל"מרכז אוניברסיטאי", זאת ללא אישור המועצה להשכלה גבוהה.

הצהרת המכללה האקדמית יהודה ושומרון באריאל על שדרוג מעמדה ל"מרכז אוניברסיטאי" נעשתה בתיאום עם המועצה להשכלה גבוהה ביו"ש האחראית על אישור תכניות לימוד בשטחי יהודה ושומרון.

שרת החינוך ויו"ר המל"ג בישראל, פרופ' יולי תמיר, הגיבה בחריפות להכרזה. בראיון לגל"צ אמרה תמיר כי מדובר ב"מסע יחסי ציבור שמבוסס על הונאה. מרכז אוניברסיטאי נשמע לאוזן התמימה כמו אוניברסיטה, זו לא אוניברסיטה"

לדברי תמיר, המועצה להשכלה גבוהה, שהיא המוסמכת הבלעדית לקבוע שינוי מעמד של מוסד אקדמי, החליטה השנה כי יש רק שני סוגים של מוסדות: מכללות ואוניברסיטאות. "המרכז האקדמי מנסה להוליך שולל את ציבור הסטודנטים" אמרה תמיר, "התואר שלהם לא השתנה, איכותם לא השתנתה והתקצוב שלהם לא השתנה".

ראש הממשלה אהוד אולמרט דווקא ברך את נשיא המכללה פרופ' דן מאירשטיין על שדרוג המכללה "בזכות הישגכם בהוראה האקדמית ובמחקר". אולמרט איחל למכללה המשך "המשך פיתוח המחקר המדעי והרחבת בסיס ההשכלה הגבוהה במרכז האוניברסיטאי, לתועלת הכלכלה והחברה בישראל".

המהלך להפיכת המכללה באריאל לאוניברסיטה החלה ב-2005, כאשר ממשלת שרון הצהירה כי ישנה "חשיבות לאומית" להפיכתה של המכללה לאוניברסיטה. שרת החינוך באותה התקופה לימוד לבנת, מינתה את מל"ג-יו"ש לבחון את הנושא
וזו אישרה את הפיכתה למרכז אוניברסיטאי בתנאים מסויימים, ובהם פתיחת ארבע תכניות לתואר שני. החל מהשנה הבאה תעמוד המכללה בקריטריונים האקדמיים שנקבעו וכעת באה ההכרזה. על פי החלטת מל"ג-יו"ש, המכללה תוגדר כ"מרכז אוניברסיטאי" לתקופת מעבר זמנית של חמש שנים, ובסופה - לאחר שתעמוד במספר קריטריונים אקדמיים ובהם הגדלת מספר הפרסומים, הגדלת מספר חברי הסגל האקדמאים - תוכרז כאוניברסיטה.

בראיון ל"יורם" לפני כשנה אמר יו"ר הועדה לתקצוב ולתכנון במל"ג, פרופ' שלמה גרוסמן, כי אין צורך באוניברסיטאות נוספות בחומש הקרוב. גרוסמן אמר כי במל"ג נוטים לפתח את מודל המכללה האוניברסיטאית שיענה לדרישה של שניים-שלושה מוסדות שרוצים לשדרג את עצמם ויעמדו בתנאי סף כמו מגוון הנושאים שמפתחת המכללה או היקף הפעילות המחקרית בה".

בנוגע למכללת אריאל אמר גרוסמן כי "ההחלטה של מל"ג-יו"ש על הקמת אוניברסיטה באריאל היא בניגוד להחלטת ות"ת והדרך תהיה מכללה אוניברסיטאית. מכללת יו"ש תתוקצב כמכללה רגילה גם בחומש בקרוב".

עד היום, לא אושר על ידי המל"ג מודל המכללה האוניברסיטאית והיא מכירה כאמור בשני סוגי מוסדות בלבד - מכללות ואוניברסיטאות.

המכללה באריאל. באישור מל"ג-יו"ש
המכללה באריאל. באישור מל"ג-יו"ש
תמיר.  זו לא אוניברסיטה
תמיר. זו לא אוניברסיטה
גרוסמן. אריאל תתוקצב כמכללה
גרוסמן. אריאל תתוקצב כמכללה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד