072-3300504

בי''ס חדש לרפואה יוקם בגליל

המועצה להשכלה גבוהה החליטה על הקמת בית ספר חדש לרפואה בגליל, במטרה להתמודד עם המחסור הצפוי ברופאים

ליאור ליוואק | 18-07-2007 14:49:00

בית ספר חדש לרפואה יוקם בגליל - כך החליטה אתמול המועצה להשכלה גבוהה. בית הספר יוקם על ידי אחת מהאוניברסיטאות.

ההחלטה להקים בית ספר חדש לרפואה באה בעקבות ממצאי דו"ח ועדה שמונתה על ידי המל"ג כדי לבדוק את תחום לימודי הרפואה בישראל. הוועדה, שבראשה עמד פרופ' יהונתן הלוי מנכ"ל בית-החולים שערי צדק בירושלים, המליצה להגדיל את מספר הסטודנטים בבתי הספר לרפואה עד כדי הכפלתם, בין השאר באמצעות הקמת בית ספר חדש לרפואה.

המלצות הוועדה הסתמכו על צפי למחסור ברופאים החל מ-2017, כאשר שיעור הרופאים היחסי לנפש צפוי להיות נמוך בהשוואה לשיעור הרופאים היחסי המקובל במדינות ה-OECD, העומד על 3 לכל 1,000 נפש.

בית הספר החדש יצטרף לארבעת בתי הספר הפועלים כיום באוניברסיטאות תל אביב, העברית, בן- גוריון והטכניון. כ-300 סטודנטים לרפואה מסיימים מדי שנה את לימודיהם, והכוונה היא להגדיל את מספר הלומדים בבתי הספר הקיימים ל-600 למחזור יחד עם 150 סטודנטים נוספים שילמדו בבית הספר החדש.

ראשי בתי הספר לרפואה וגורמים במשרד הבריאות הביעו בחודשים האחרונים את התנגדותם להקמת בית ספר חדש בטענה כי ניתן להגדיל את מספר הלומדים בבתי הספר הקיימים. למרות זאת, הוחלט במל"ג על הקמת בית ספר חדש.

עיתון הארץ מדווח כי סמנכ"ל כלכלת בריאות במשרד הבריאות, גבי בן נון, הביע במסגרת ועדת הלוי, חוות דעת מטעם המשרד, שלפיה הקמת בית ספר חמישי לרפואה היא מיותרת וכי ניתן להרחיב את ארבעת בתי הספר הקיימים.

על פי החלטת המל"ג, הקמת בית הספר תוטל על אחת מהאוניברסיטאות, ובכללן אלה המפעילות בתי ספר קיימים. שתי אוניברסיטאות שבהן לא קיים בית ספר, חיפה ובר-אילן, כבר הודיעו כי בכוונתן להתמודד על הקמתו.

150 רופאים נוספים בבית הספר החדש
150 רופאים נוספים בבית הספר החדש
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד