072-3300504

טחינה ירוקה

הפראיירים מוכנים לחילוף. חיילי מילואים שלחו מכתב בהול לרמטכ"ל בו הם מאיימים כי לא יתייצבו לשירות המילואים הקרוב

רוי רגב | 10-07-2007 18:19:00

גדוד מילואים השייך לפיקוד דרום איים כי לא יתייצב לשירות המילואים הקרוב עקב עומס ימי המילואים שהוטל עליו בשנים האחרונות. קציני הגדוד שלחו מכתב בו הם מבקשים לבטל את צו הקריאה למילואים לשר הביטחון אהוד ברק ולרמטכ"ל גבי אשכנזי. במכתב טענו החיילים כי אם לא יבוטל הצו יעשו חיילי הגדוד כל שביכולתם להשתחרר מהמילואים.

חיילי הגדוד צפויים להשלים 70 ימי מילואים תוך 11 חודשים במידה וייצא הצו אל הפועל. דבר שקשה מאוד לבעלי המשפחות, בעלי העסקים וכמובן גם הסטודנטים שהחסירו ימי מילואים רבים ומבחנים מאז המלחמה. הסטודנטים בגדוד טוענים ששיעורי ההשלמה שקיבלו אינם משלימים את החומר שנלמד כל הסמסטר ושהם עדיין צריכים להשלים בחינות מסמסטר א'. לטענת קציני הגדוד, אשר נחשב לגדוד מצטיין, הקריאה למילואים הקרובים הגיעה ככל הנראה בעקבות טעות שלישות, שכן ישנם גדודים אחרים שלא זומנו לאחרונה.

קציני היחידה זועמים בעיקר על כך שצו המילואים שלהם ניתן שוב, כמו בפעמים רבות במהלך 4 השנים האחרונות, בהתראה של חודש אחד בלבד ולא של חודשיים כפי שקובע החוק. לדברי קציני הגדוד צה"ל רצה להוציא יחידות סדירות ומילואים לתרגול אך זיהה ברגע האחרון כי "השמיכה קצרה מדי" ושלא יוכל להוריד את היחידות הללו ממשימות הביטחון השוטף השונות. לכן החליט צה"ל לגייס שוב את הגדוד המצטיין שהגיעה לכל משימה עד היום במוטיבציה גבוהה.

מצה"ל נמסר כי שנת 2007 היא שנה שלאחר מלחמה, שנה שבה החלו כוחות צה"ל בסדיר ומילואים להתאמן בהתאמה לתוכניות האופרטיביות השונות כדי לשפר כשירות. לכן במהלך השנה אושרו מילואים חריגים של גדודים שונים כדי לממש את תוכניות האימונים, כפי שנקבע בגרף התעסוקה המבצעית והאימונים השנתי. הגדוד המדובר אינו חריג מבחינה זו".

חיילי מילואים. משלימים עדיים את סמסטר א'.
חיילי מילואים. משלימים עדיים את סמסטר א'.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד