072-3300504

"שכר המורים יעלה לאין שיעור"

שרת החינוך יולי תמיר הציגה אתמול את עיקרי הרפורמה במקצוע ההוראה: שעות עבודה רבות יותר ושכר גבוה יותר

ליאור ליוואק | 03-07-2007 11:25:00

החל מהשנה הבאה יעבדו המורים יותר שעות וירוויחו משכורת גבוהה יותר. עיקרי הרפורמה החדשה בתנאי העסקת המורים הוצגו אתמול על ידי שרת החינוך בועדת החינוך של הכנסת.

"יום העבודה של המורה בבית הספר ישתנה" אמרה תמיר. "עד עתה, עבדו המורים מספר שעות פרונטליות בכיתה, ושעות הכנה רבות בבית. בתוכנית הרפורמה רבות משעות ההכנה יתקיימו בתוך בית הספר".

כיום כולל שבוע העבודה של מורה בבית ספר יסודי 25.5 שעות הוראה פרונטליות מתוך היקף משרה של סה"כ 30 שעות. על פי הרפורמה, יעבוד המורה 26 שעות פרונטליות, 5 שעות הוראה פרטנית ו-5 שעות שהייה ובסה”כ - 36 שעות. מורים בחטיבת הביניים שעבודתם מורכבת מ-21 שעות פרונטליות, מתוך היקף משרה של 24 שעות, יילמדו עם יישום הרפורמה 23 שעות פרונטליות, 4 שעות הוראה פרטנית, ו-9 שעות שהייה ובסה”כ - 36 שעות.

לדברי תמיר שכר המורים צפוי לעלות באופן משמעותי: "מורה אקדמאי מתחיל מקבל כיום 2,870 ש”ח משכורת, ויש לו השלמת הכנסה. ברפורמה - השכר ההתחלתי שלו יהיה 5,300 ש"ח עם לוח שכר של 8 דרגות - 5 דרגות יתקדם המורה על-פי פז”מ, וב-3 הגבוהות – על-פי הערכה ואיכות הוראה. השכר המקסימלי של מורה יעמוד על כ-16,000 ש"ח". יישום הרפורמה יחל בשנת הלימודים תשס”ח בכ-300 בתי ספר ברחבי הארץ.

”המורים רוצים שינוי מעמד ותוספות שכר - שההוראה תהיה מקצוע שאנשים צעירים וטובים רוצים לעבוד בו" אמר בישיבת הועדה יוסי וסרמן, מזכ"ל הסתדרות המורים. "היום, מורים מקדישים שעות רבות לעבודה בבית. הם אינם מתוגמלים על כך. ברפורמה, הם יקבלו שכר עבור שעות אלה, שיבוצעו בביה”ס, שכר זה ייכנס גם לפנסיה". וסרמן הוסיף כי שבוע העבודה של מורות אימהות לילדים קטנים יכלול רק 33.5 שעות לעומת 36 לשאר המורים וכל מורה כזו "תזכה עדיפות ראשונית במעונות יום לילדיה"

רן ארז, יו”ר ארגון המורים העל יסודיים ביקר את הרפורמה החדשה: ”משרד האוצר שחק מ-1999 את שכר המורים. בתוספות השכר המוצעות אין שינוי ריאלי בשכר המורה. יש תוספת שכר עבור תוספת עבודה - ואפילו גרועה ממה שקיימת היום. כיום, מורה שעובד 17 שעות, בעתיד יצטרך לעבוד 27. תוספת השעות - 60%, ותוספת השכר - 30%. אם מורה יוסיף 10 שעות למשרתו כיום, תוספת השכר תהיה 50%. את שחיקת השכר שהיתה בעבר, מתכוון האוצר לתת לנו, בעתיד, בתשלומים, ולקרוא לכך תוספת שכר. שלא ירמו אותנו.”

יום העבודה של המורים ישתנה
יום העבודה של המורים ישתנה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד