072-3300504

זודיאק

מסע ההשתוללות של המטורף שמעולם לא נתפס, רוצח הצפנים המתעתע שהחזיק אומה שלמה בפחד. סרטו של דייויד פינצ'ר, במאי "שבעה חטאים" ו"מועדון קרב"

13-05-2007 16:41:00

תקציר
מבוסס על סיפורו האמיתי של הרוצח הסדרתי שהחריד את אזור מפרץ סן פרנסיסקו והתגרה במשך עשרות שנים ברשויות של ארבעה תחומי שיפוט שונים עם הצפנים והמכתבים שלו. הניסיון לצוד את הצייד הפך לאובססיה של ארבעה גברים, אובססיה שהפכה אותם לצל של עצמם, שהרסה את החיים שבנו, הכל בגלל הרמזים האינסופיים שהרוצח הותיר אחריו.

מכתב שהגיע למערכת בחבילת הדואר היומית, העמיד את כל חדרי החדשות על רגליהם: "עורך יקר, אני הרוצח... של דייויד פאראדיי ובטי לו ג'נסן שנורו למוות ב-20 לדצמבר 1968 בדרך אגם הרמן שבמחוז סולאנו וגם של הירי בדארלין פרין ב-4 ביולי 1969 ובניסיון לרצח של מייק מגי במגרש החניה של מסלול הגולף בבלו רוק ספרינגס". בהמשך הופיעה רשימת פרטים מדויקת שרק המשטרה יכולה הייתה לדעת אודותם. כל מערכת עיתון קיבלה חלק של צופן, שברגע שפוענח, רמז משהו על זהות הרוצח. כל זה לווה באיום - הוציאו זאת לאור אחרת יהיו אבדות נוספות.

מאז ג'ק המרטש, אף רוצח לא כתב לעיתונים והתגרה במשטרה עם רמזים שיובילו לזהותו. זודיאק העלה את רמתם של הרוצחים הפסיכופטים בארה"ב. היה זה גרייסמית', חובב מושבע של צפנים, שפענח את הכוונה המוסתרת בצופן, התייחסות לסרט אילם משנת 1932, "המשחק הכי מסוכן", אך זודיאק תמיד היה צעד אחד קדימה, מכסה את עקבותיו ומתבל את מכתביו המתגרים בעוד איומים. ואז זה הפך לאישי.

שחקנים
ג'ייק ג'ילנהול
רוברט דאוני ג'וניור
מרק רופאלו
אנתוני אדוארדס
בריאן קוקס

יוצרים
במאי: דייויד פינצ'ר
תסריט והפקה: ג'יימס ואנדרבליט ע"פ ספררו של רוברט גרייסמית'
צילום: האריס סאבידס
מוזיקה: דייויד שייר

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד