072-3300504

מורים עם נשמה

"ילדים בעלי לקות מורכבת זכאים שאיש מקצוע שהוכשר במיוחד לטפל בקשייהם ילמד אותם" לדברי סילביה שטיגליץ העומדת בראש מסלול לימודי המלמ"ח – מורים לילדים עם מוגבלויות חמורות

02-05-2007 17:08:00

האמונה שלכל ילד יש זכות להתפתח ולחיות חיים משמעותיים מאפיינת את הסטודנטים, הלומדים לקראת קבלת תואר ראשון במסלול ההוראה לילדים עם מוגבלויות חמורות (מלמ"ח) במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין בירושלים. זה מסלול לימודים ייחודי המכשיר את בוגריו לעבוד עם ילדים בעלי מוגבלויות חמורות במיוחד, כגון: פיגור שכלי בינוני וקשה, אוטיזם, שיתוק מוחין ושילוב של מספר נכויות. לרוב מדובר בילדים שאינם משתלבים בכיתות רגילות ולומדים במסגרת בתי ספר מיוחדים או במוסדות שהילדים מתגוררים בהם.

"מסלול זה נולד מתוך התפיסה, שמגיע לילדים עם מוגבלויות חמורות להיעזר באנשי מקצוע, שהוכשרו לעבוד איתם באופן עיוני ומעשי", מסבירה סילביה שטיגליץ. העומדת בראש מסלול לימודים זה. "בין הסטודנטים שלנו אפשר למצוא אנשים שעובדים או עבדו במוסדות מן הסוג הזה בטרם פנו לקבלת הסמכה רשמית, בנות שירות לאומי, שעשו שירות במוסדות וכעת רוצות להיות בעלות מקצוע בתחום העיסוק וגם בני משפחה אשר נחשפו לנושא וראו מקרוב עד כמה חשובה תרומה של איש מקצוע לחייו של ילד בעל צרכים מיוחדים. הסטודנטים שלנו הם אנשים בעלי כוח מיוחד, ולכן אין פלא שכבר במהלך לימודיהם הם 'נחטפים' לעבודה מקצועית במוסדות השונים".

לזהות את הדברים הקטנים
התרומה גדולה, אך הלימודים אינם קלים. "מדי שנה הסטודנטים שלנו מתנסים בעבודה מעשית, נקשרים לילדים, לעתים חווים גם מוות של ילדים. אישיותם המיוחדת של הבוחרים במסלול לימודים זה עומדת כאן למבחן. לפעמים מדובר בעבודה קשה עם ילדים, שבסופה ההתקדמות קטנה כל כך, שמי שאינו איש מקצוע, כלל לא יבחין בה. הסטודנטים במסלול לומדים לגלות את האדם מולם, גם אם הוא פגוע קשה, יותר מן הנראה לעין.

"באמצעות צפייה מרובה והתבוננות מכוונת לומדים לזהות את הדברים הקטנים האלה. בשנה א' לומדים להכיר את הילדים על כל נכויותיהם, להעריך את הבעיות ולאבחן אותן, ומכיוון שמדובר בצוות מקצועי שלם שסובב סביב הילד: סייעות, אנשים פ??ר?ה-רפואיים, בני משפחה ועוד – לומדים גם להפעיל אותם בצורה מקצועית כצוות. בהמשך לימודיהם הסטודנטים הופכים בעצמם למומחים לנושא".

המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
המכללה לחינוך ע"ש דוד ילין
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד