072-3300504

בטכניון ממשיכים לשבות; בת''א-עצרת מחאה

לפנות בוקר חזרו בהם הסטודנטים בטכניון מההחלטה לשוב ללימודים היום. מהצהריים: עצרת מחאה ארצית באוניברסיטת ת''א

ליאור ליוואק | 02-05-2007 09:03:00

חזרה למסלול השביתה: לפנות בוקר התקבלה באגודת הסטודנטים של הטכניון ההחלטה להמשיך בשביתה גם היום. בזאת הפכה האגודה את החלטתה מבוקר אתמול לחזור ללימודים.

מאות משתתפים הגיעו אתמול הלילה לדיון בטכניון, שנקבע לאחר לחץ כבד של פניות מסטודנטים של הטכניון ומראשי ארגוני הסטודנטים הארציים, שבקשו מראשי אגודת הסטודנטים להמשיך בשביתה. בתום הדיון החליטה ועידת הסטודנטים של הטכניון לתמוך בהמשך השביתה "וזאת, למרות חוסר שביעות הרצון מאופן ניהול המאבק ע"י התאחדות הסטודנטים הארצית" כך בהודעת האגודה.

אתמול שלח יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון, תומר ציטר, הודעה לסטודנטים בה הוא מודיע כי אגודת הסטודנטים החליטה לדחות את ההסכם שהוצג על ידי הממשלה אך יחד עם זאת לחדש את הלימודים החל ממחר "תוך השהיית השביתה והמשך המאבק".

"צברנו נזקים אקדמיים עוד מתקופת המלחמה, תיקון עקב השביתה יגבה מאיתנו מחיר אקדמי כבד משאר האוניברסיטאות והמכללות שנמצאות במאבק" כתב ציטר לסטודנטים.

בתגובה להחלטת אגודת הסטודנטים בטכניון נמסר מהתאחדות הסטודנטים כי "עמדתה של אגודת הסטודנטים בטכניון עומדת בסתירה מוחלטת להחלטת התאחדות הסטודנטים" וכי "מוקד הפניות של ההתאחדות הוצף בעשרות מיילים של סטודנטים זועמים מהטכניון שתובעים לשמור על אחדות המאבק למען עתיד החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל – ולהמשיך לשבות".

גם באוניברסיטת חיפה, באוניברסיטה העברית ובבר-אילן החליטו אגודות הסטודנטים להמשיך היום השביתה.

היום, החל משעות הצהריים, תתקיים עצרת מחאה ארצית באוניברסיטת תל-אביב. בעצרת ישתתפו, בנוסף לראשי ארגוני הסטודנטים, צ'רלי ביטון- ממנהיגי הפנתרים השחורים, ד"ר יאיר בוימל, ראש החוג הרב תחומי ממכללת אורנים ואלי להר, סגן יו"ר הפורום המתאם של ארגוני הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות.

ביום חמישי יתקיימו ארועי יום הסטודנט בתל-אביב. ארגוני הסטודנטים מתכוונים להצטרף למחאה הצפויה באותו יום בככר רבין נגד ראש הממשלה אולמרט. בסוף המופע המרכזי של יום הסטודנט, מתכננים ראשי הארגונים להוביל צעדה מהאוניברסיטה לככר רבין.

"התאחדות הסטודנטים הארצית ממשיכה במאבקה וקוראת לשרי הממשלה להתעשת ולהביע את עמדתם בעד החינוך לפני שתוקם ועדת חקירה שתחקור את קריסת מערכת החינוך וההשכלה בישראל ובריחת המוחות ממנה" אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים איתי שונשיין.

איתי ברדה, יו"ר ארגון הסטודנטים הוסיף: "כולי תקווה שראש הממשלה, שטוען שעליו מוטלת האחריות לתקן את הטעויות שעשה במלחמת לבנון, יידע גם לתקן את הטעויות שעשה במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה".

מחאה באוניברסיטת ת''א
מחאה באוניברסיטת ת''א
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד