072-3300504

סדקים בחזית המאבק

סימנים ראשונים לסיום שביתת הסטודנטים: מחר יחזרו הסטודנטים בטכניון ללמוד. בתל-אביב תתקיים מהצהריים עצרת מחאה

ליאור ליוואק | 01-05-2007 15:39:00

ההכנות לעצרת המחאה מחר באוניברסיטת תל-אביב נמשכות כאשר חזית המאבק הסטודנטיאלי נסדקת הבוקר שלח יו"ר אגודת הסטודנטים בטכניון, תומר ציטר, הודעה לסטודנטים בה הוא מודיע כי אגודת הסטודנטים החליטה לדחות את ההסכם שהוצג על ידי הממשלה אך יחד עם זאת לחדש את הלימודים החל ממחר "תוך השהיית השביתה והמשך המאבק".

"צברנו נזקים אקדמיים עוד מתקופת המלחמה, תיקון עקב השביתה יגבה מאיתנו מחיר אקדמי כבד משאר האוניברסיטאות והמכללות שנמצאות במאבק" כתב ציטר לסטודנטים.

"ברור היה לועידת אס"ט שההחלטה להמשיך לשבות כוללת גם אחריות למצב בו יבוטל סמסטר האביב הנוכחי. ועידת אס"ט מוכנה לקחת אחריות זו למען עתיד ההשכלה הגבוהה בישראל, עם זאת, חובתה למען ציבור הסטודנטים בטכניון להבטיח, שבזמן התנהלות המאבק ב'רחובות', הנהגת הסטודנטים עושה כל שביכולתה לסיים את המשבר ולשבת לשולחן המו"מ. לדעת הועידה - זהו אינו המצב!"

בהודעה, שפורסמה באתר האגודה, ציין עוד ציטר כי “ועידת אס"ט (אגודת הסטודנטים של הטכניון) ניצבה בפני מספר אפשרויות החלטה, המהלך הנכון היה לא לבחור את ההחלטה הפופולארית ביותר אלא את ההחלטה הנכונה ביותר כלפי הסטודנטים בטכניון. משמעות החלטת הועידה היא ניתוק השביתה מעצם המאבק. לסטודנטים בטכניון במצב שנוצר, מחיר השביתה גדול מהרווח האפשרי. האפשרות להיאבק ולהשפיע באה לידי ביטוי בנוכחות בהפגנות ובהירתמות לפעילות שמבצעת האגודה בנושא. בהפגנות שהתקיימו לאחרונה ראינו כמה חזקים הסטודנטים בטכניון ולכן אנו בטוחים שניתן להמשיך במאבק ולהחריפו גם ללא השביתה"

בתגובה להחלטת אגודת הסטודנטים בטכניון הודיע יו"ר התאחדות הסטודנטים, איתי שונשיין, כי "התאחדות הסטודנטים הארצית מצרה על עמדתה של אגודת הסטודנטים בטכניון, אשר עומדת בסתירה מוחלטת להחלטת נשיאות התאחדות מאמש. מוקד הפניות של התאחדות הסטודנטים הארצית מוצף בעשרות מיילים של סטודנטים זועמים מהטכניון שתובעים לשמור על אחדות המאבק למען עתיד החינוך וההשכלה הגבוהה בישראל – ולהמשיך לשבות.

בהודעת ההתאחדות נמסר כי מחר צפויה להתקיים הפגנה בטכניון כנגד החלטת האגודה. "התאחדות הסטודנטים מכבדת את רצונם של הסטודנטים בטכניון וקוראת לאגודה לחזור בה מהחלטתה" נאמר בהודעה.

כזכור, אמש הצביעו ראשי הסטודנטים בישיבת ההתאחדות נגד קבלת טיוטת ההסכם שהוצעה להם יום קודם לכן על ידי נציגי הממשלה. הצעת ההסכם כללה התחייבות שלא להעלות את שכר הלימוד לשנת הלימודים הבאה ויישום המלצות ועדת שוחט החל מ-2009. על פי ההצעה סטודנטים שהחלו ללמוד השנה ימשיכו לשלם את שכר הלימוד הנוכחי עד תום לימודיהם לתואר. כמו כן, בטיוטה מתחייב ראש הממשלה להגדיל את תקציבי מערכת ההשכלה הגבוהה שקוצצו מאז שנת 2000, אך זאת בתנאי שייושמו המלצותיה של ועדת שוחט.

לאחר דיונים והתלבטויות הוחלט היום במועצת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה להמשיך בשביתה גם מחר. בשעות אלה נמשכים הדיונים לגבי המשך השביתה ביום שלאחר מכן. באגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית עדיין לא התקבלה החלטה סופית לגבי המשך השביתה, ובשעות אלה מתקיימים דיונים באגודה לגבי השאלה האם לחזור ללימודים מחר.

באוניברסיטת בר אילן מתכוונים לדבוק בקו שמובילה התאחדות הסטודנטים ואגודת הסטודנטים של תל-אביב, הדוגל בהמשך השביתה. "כרגע לא מתקיימים שיעורים בקמפוס בר אילן, חוץ מלימודי פיסיקה וכימיה, שם מתקיימים שיעורי מעבדות החל מהיום וזאת מתוך התחשבות והבנה בסטודנטים" אמר בנצי פיגלסון, סגן יו"ר אגודת הסטודנטים בבר אילן. ההסכם שהוצג לראשי הסטודנטים הועלה לאתר האינטרנט של האגודה בבר-אילן ולדברי פיגלסון, תגובות הסטודנטים וההצבעות באתר ישוקללו בתהליך קבלת ההחלטות לגבי המשך השביתה.

גם באוניברסיטת בן-גוריון מאמצים את החלטת ארגוני הסטודנטים מאמש. לדברי עידו מרידור, רמ"ד הסברה באגודה "נכון לעכשיו, אנחנו נמשיך במאבק על פי מה שיוחלט בהתאחדות".

הפגנה של סטודנטים מהטכניון ומאוני' חיפה בתחילת השביתה
הפגנה של סטודנטים מהטכניון ומאוני' חיפה בתחילת השביתה
איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים
איתי שונשיין, יו"ר התאחדות הסטודנטים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד