072-3300504

אתרי הפקולטות היפים

באתר ביה''ס הבינלאומי של העברית, הר הצופים נראה כמו קיימברידג'. אתר הפקולטה לניהול בת''א יגרום לכם להרגיש שהמיליון הראשון בדרך

ליאור ליוואק | 17-04-2007 12:40:00

אתרי האינטרנט האקדמיים הם הפנים של מוסדות ההשכלה הגבוהה. הנגישות הגבוהה לאינטרנט הופכת במרבית המקרים את אתרי המוסדות האקדמיים לנקודת המפגש הראשונה של המתעניינים בלימודים עם מוסד הלימודים. הרושם הראשוני, כידוע, הוא החשוב ביותר ולאחר שניות של שיטוט בין עמודי האתר, יגבשו המתעניינים דעה לגבי אופיו של מוסד הלימודים ומידת האטרקטיביות וההתאמה שלו לצורכיהם. עיצוב מושך לעין ובעיקר רלוונטי לתחום הלימודים ולקהל היעד, אמור למשוך את קהל המתעניינים לקבלת פרטים נוספים.

בשבוע שעבר הצגנו מספר אתרי אינטרנט אוניברסיטאיים, המותירים רושם ויזואלי עבש, כאילו עוצבו בימיו הראשונים הראשונים של האינטרנט. הפעם, בחרנו מספר אתרי אינטרנט אקדמיים שהלכו כמה צעדים קדימה והעמידו בפני הגולשים עיצוב עדכני ומהוקצע, המתכתב עם הסטנדרטים העיצוביים הנהוגים היום באתרי המסחר והשירותים הבולטים.

הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב: תלמד תצליח
באילו תכונות וערכים היה מתגאה כל איש עסקים רציני? מכובדות? יוזמה? הצלחה? אתר הפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל-אביב משדר את כל אלה ויותר. עמודי האתר, בגוון כחול כהה, משאירים רושם של סולידיות, יוקרה והבטחה לכסף- הרבה כסף, שיצבור בבנק ריבית שממנה תחיו או אולי יתגלגל לכם בתור מנהלים בין הידיים, אם רק תואילו בטובכם להירשם ללימודים ב"אינסיאד" של ישראל.

בתמונה בעמוד הבית -אולי התמונה היחידה באתר- שלושה אנשי עסקים צעירים, מדסקסים ביזנס על קפה, כשהלפ-טופ מונח על השולחן, פתוח אולי על דף הבית של "דה מארקר אונליין". הפקולטה פונה בעיקר לסטודנטים לתואר שני, מנהלים ואנשי עסקים, ונראה שהאתר מצליח לפנות לקהל היעד בצורה טובה - הוא משדר הצלחה, איכות וחיבור לעולם העסקי. השם רקנאטי משלים את תו התקן העסקי והרי לכם אתר לקהילת הסטודנטים לניהול. הערה לשלילה: מורגש מחסור בתמונות.

אתר האינטרנט של הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת''א
אתר האינטרנט של הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת''א

הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון: מהונדס להפליא
אתר הפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון הוא ללא ספק אחד האתרים האקדמיים היפים ביותר שתתקלו בהם ברשת. האחראים לבניית האתר הינדסו לפקולטה עיצוב עדכני ומהוקצע עם מגוון תמונות באיכות גבוהה. עמוד הבית מציג תפריט של תמונות וקישורים למסלולי הלימוד של הפקולטה ולכל אחד מהם תת-אתר משלו, שופע מידע רלוונטי וחדשות עדכניות מהתחום.

בעמודי המידע של מסלול הלימוד להנדסת מיפוי וגיאו-אינפורמציה, למשל, תוכלו לצפות במספר מצגות והמחשות וידאו שיתנו לכם רקע מעניין והסברים ויזואליים על נושאי הלימוד והמחקר בתחום. בעמודי המידע על מסלול הנדסת משאבי מים וסביבה, מופיע קישור לכתבה של מגזין העסקים פורבס, העוסקת בטכנולוגיות מים. בקיצור, אתר שעושה שירות מצוין למקצועות ההנדסה.

אתר הפקולטה
אתר הפקולטה

אוניברסיטת בר-אילן: עמוד בית דינמי ועשיר
גם אתר הבית של אוניברסיטת בר אילן זכה לעיצוב עדכני ומושך. בניגוד לאוניברסיטאות אחרות, בבר אילן הבינו את החשיבות של עמוד בית דינמי ועשיר. בסקרול אנכי של הודעות מצד שמאל בסגנון המבזקים של הפורטלים הגדולים תוכלו ללמוד כי סטודנטים שובתים זה יפה אבל "הלימודים היום מתקיימים כסדרם". בחלקו המרכזי של העמוד מתחת לתמונות מתחלפות מהווי הלימודים בקמפוס, תוכלו לקבל את מנת החדשות האקדמיות היומית שלכם. בטח לא ידעתם, למשל, שיהורם גאון יזכה לאות הוקרה על מפעל חיים מהאוניברסיטה.

אחד המרכיבים המגניבים בעמוד הבית הוא "סיור בבר-אילן"- מפה תלת מימדית של האוניברסיטה ובה מוצגות כל הפקולטות, הקפיטריות, הספריות, המעונות וכל בניין אחר במתחם הקמפוס עם תצלומים ומידע על כל יחידה. שווה לנסות גם אם לא יוצא לכם להגיע לבר- אילן בקרוב. הערה אחרונה: העיצוב המהודק נשמר רק בעמודי המסגרת הכלליים של האוניברסיטה. נבירה בתוך האתר ובייחוד בעמודי היחידות השונות תוביל אתכם בחלק גדול מהמקרים לתופעות שיתאימו לכתבת "האתרים המכוערים" של השבוע שעבר.

עמוד הבית של אתר אוניברסיטת בר-אילן
עמוד הבית של אתר אוניברסיטת בר-אילן

Rothberg International School: ללמוד בהר הצופים להרגיש קיימברידג'
הנה אתר שהסיכוי שתגיעו אליו במהלך שיטוט מקרי באינטרנט הוא די קלוש. אתר בית הספר הבינלאומי של האוניברסיטה העברית נראה - כשמו של בית הספר- בינלאומי. תוך כדי גלישה בין עמודי האתר תרגישו כאילו נכנסתם למתחם הוירטואלי של אחת האוניברסיטאות היוקרתיות בארצות הברית. זו לא רק האנגלית, יש כאן איזושהי אלגנטיות שקשה לשים עליה את האצבע. חום שוקולדי מלווה את עמודי האתר ועוטף אותם במין רוגע חו"לי. התמונות כאילו צולמו בקמפוס של אוניברסיטת הרווארד בקיימברידג' ולא בזה של הר הצופים בירושלים. אפשר להבין איך הקמפוסים של האוניברסיטה העברית מלאים ב-2,500 סטודנטים זרים מ-70 מדינות בעולם. בהסתמך על האתר, הם לא כל כך ידעו לאן הם באים.

אתר ביה''ס הבינלאומי באוניברסיטה העברית בירושלים
אתר ביה''ס הבינלאומי באוניברסיטה העברית בירושלים

מכללות ממותגות: נקי ואיכותי
והפעם, אי אפשר בלי המכללות. אם במרבית אתרי האוניברסיטאות נמצא עמודים ססגוניים במקרה הטוב ומבולגנים להחריד במקרה הרע, הרי שבמכללות, מרביתן ממותגות עד הפסיק האחרון, נזכה לאתרים בעלי עיצוב אחיד ועקבי. צבעי המותג עוטפים כל מסר, בין אם הוא אקדמי ובין אם הוא שיווקי, ומחלקות הלימוד השונות כפופות לכללים סגנוניים מוגדרים. הנה שני אתרי מכללות שהלכו עם המיתוג עד הסוף והוסיפו עיצוב נקי, איכותי וברור.

אתר האינטרנט של הקריה האקדמית אונו
אתר האינטרנט של הקריה האקדמית אונו
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד