072-3300504

65% מעורכי הדין: גאים במקצוע

סקר שערך העיתון "גלובס" בקרב עורכי הדין מראה כי מרביתם שבעי רצון מהמקצוע ותומכים בהקטנת מספר העוסקים בתחום

ליאור ליוואק | 04-04-2007 11:59:00

חולמים על עריכת דין? סקר שערך העיתון "גלובס" לקראת הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין יכול לתת לכם קצת רקע על מידת שביעות הרצון של עורכי הדין מהמקצוע, רגע לפני שאתם נרשמים ללימודי המשפטים. מהסקר עולה כי מרבית עורכי הדין גאים ומסופקים מהמקצוע ותומכים בהקטנת מספר עורכי הדין החדשים בישראל, שבה שיעור עורכי הדין לנפש הוא מן הגבוהים בעולם.

מרבית עורכי הדין סבורים כי שוק עריכת הדין מוצף ותומכים בהגבלת הכניסה לתחום. 84% מהנשאלים סבורים שיש יותר מדי עורכי דין בישראל לעומת כ-11% שענו כי מספר עורכי הדין הוא במידה המתאימה. עמדה זו זהה לזו שמבטאים רוב המועמדים בבחירות לראשות הלשכה, המציעים להקשיח את תנאי הכניסה למקצוע, בניסיון להקטין את מספר עורכי הדין החדשים.

עוד עולה מהסקר כי מרבית עורכי הדין גאים במקצועם. 45% גאים להיות עורכי דין, ו- 20% "גאים מאוד". 25% מהנשאלים השיבו "ככה ככה", ורק פחות מ-8% אינם גאים להיות עורכי דין.
עוד נתון שיעניין את כל המתעתדים להיכנס לתחום נוגע לתחושת הסיפוק של עורכי הדין מהמקצוע: 68% מהנשאלים כי הם חשים "מסופקים" לעומת 24% שאמרו כי במחשבה לאחור, כנראה שהיה עליהם לבחור במקצוע אחר.

בכל הנוגע לשביעות הרצון מהשכר, חלוקים עורכי הדין בדעתם. לשאלה "האם המקצוע משתלם כלכלית?" ענו 45% כי עריכת דין היא מקצוע "משתלם" או "משתלם מאוד". 36% השיבו "ככה ככה" ו- 11.3% השיבו שהוא מקצוע "לא משתלם". עורכי דין צעירים שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום משתכרים בין 5,000 ל-6,000 שקלים נטו בחודש.

הסקר בוצע בתאריכים 11-13 במרץ, בקרב 300 עורכי דין המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית עורכי הדין בישראל. טעות הדגימה - פלוס מינוס 5.6%.

עורכת דין לעתיד
עורכת דין לעתיד
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד