072-3300504

שוב שביתה?

התאחדות הסטודנטים מאיימת לחדש את השביתה החל מיום רביעי. גם המרצים מאיימים בהשבתה החל מעוד שבוע וחצי

ליאור ליוואק | 25-03-2007 12:33:00

התאחדות הסטודנטים חוזרת למאבק: בתום ישיבת ההתאחדות ביום רביעי, החליטו ראשי ההתאחדות להציב אולטימטום לראש הממשלה ולשר האוצר. במידה ולא ייענו הדרישות עד היום, מאיימת התאחדות לפתוח בסדרת שביתות החל מיום רביעי.

נראה כי הפירוד הזמני בין אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב וארגון הסטודנטים לבין ההתאחדות עומד להסתיים. לפני כחודש חתמו ראשי הסטודנטים על הסכם עם שרת החינוך ובו ויתרו על מרבית דרישותיהם תמורת הבטחות מעורפלות של שרת החינוך להחזרת תקציבים להשכלה הגבוהה, ולהקמת ועדה חדשה לבחינת שכר הלימוד. לאחר שלא קיבלו אישור מראש הממשלה להתחייבויות שניתנו על ידי שרת החינוך, דורשים כעת הסטודנטים לקבל התחייבויות מפורטות בכתב מראש הממשלה או משר האוצר, ובהן התחייבות על החזרת מיליארד שקלים למערכת ההשכלה הגבוהה. בנוסף דורשים הסטודנטים החזרי שכר לימוד במכללות הפרטיות ובמכללות להוראה. במידה ולא תאושרנה ההבטחות, מאיימים בהתאחדות, תפתח החל מיום רביעי סדרת שביתות.

אתמול הודיעה שרת החינוך, יולי תמיר, כי ועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה תמשיך בעבודתה גם אם יחרימו הסטודנטים את הדיונים. וועדת המשנה לשכר הלימוד השהתה את דיוניה למשך חודש כדי לאפשר את הצטרפות הסטודנטים. בתגובה נמסר מארגון הסטודנטים כי "הוועדה הושהתה עקב הסתבכות של השרה עם הבטחותיה לסטודנטים ולא על-מנת לאפשר לסטודנטים להצטרף וכי ישיבה שנקבעה לוועדה ב-14.3 ושאליה התכוונו הסטודנטים להגיע בוטלה.

איום נוסף להשבתת הלימודים מגיע מכיוונם של המרצים. ביום רביעי הכריזו ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות על סכסוך עבודה במחאה על חתירת ור"ה (ועד ראשי האוניברסיטאות) לשינוי תנאי העבודה וההסכמים הקיבוציים הנהוגים כיום בין הסגל הבכיר לאוניברסיטאות. בור"ה תומכים במעבר לקליטת חברי סגל חדשים בחוזים אישיים ואף הגישו מסמך בנושא לוועדת שוחט לרפורמה בהשכלה הגבוהה. בתגובה מאיימת המועצה המתאמת של ארגוני הסגל הבכיר בהשבתת הלימודים באוניברסיטאות החל מעוד שבוע וחצי.

שרת החינוך, יולי תמיר. הוועדה תתכנס גם ללא הסטודנטים
שרת החינוך, יולי תמיר. הוועדה תתכנס גם ללא הסטודנטים
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד