072-3300504

ים של אוכל על שפת ים כנרת

גרגרנים אמיתיים נוסעים בכל רחבי הארץ בשביל האוכל המושלם ואם יש משהו שגרגרנים מקצועיים אוהבים זה פסטיבלים של אוכל.

ענבל קליין | 23-11-2006 16:52:00

גרגרנים אמיתיים נוסעים בכל רחבי הארץ בשביל הקובה המושלמת, החריימה האולטימטיבית והסשימי הטעים ביותר. אם יש משהו שגרגרנים מקצועיים אוהבים זה פסטיבלים של אוכל. במקום לרדוף אחרי האוכל הוא נמצא במקום אחד, מוכן ומזמין. רק להושיט יד ולדחוף לפה.

פסטיבלים של אוכל הם דרך טובה להוציא אותנו מהבית, להתלבש על הארנק ולגרום לנו לאכול עד בלי הכרה. כיף נכון?

בשנים האחרונות פסטיבלי האוכל הולכים ומתרבים: מסעדנים בשרון, עגבניות בדרום, אוכל כפרי בהרי ירושלים וארוחות לילה מיוחדות בהרצליה. בכל מקום ובכל פינה אפשר למצוא סיבה לעשות פסטיבל. ואם אין סיבה – אל תדאגו, היחצ"נים כבר ימצאו איך לעשות מזה פסטיבל.

בסוף השבוע הקרוב מתחיל פסטיבל "טעם כנרת" השני, אפשר להגדיר אותו כ"ים של אוכל על שפת ים כנרת" מה יש על שפת הכנרת? תערובת מופלאה של אוכל טבריאני, חדרי אוכל של קיבוצים ומושבות, מסעדות ערביות והרבה אוכל ישראלי לכל המשפחה. יש מאכלים וגידולים מקומיים: דגים, תמרים, שמן זית ועשבי תבלין ויש מסעדות נהדרות שמציעות ארוחות מיוחדות לבאי הפסטיבל.
בעת כתיבת הטור הזה מזג האוויר עדיין רחוק מלהיות חורפי – מושלם לצאת מהבית ולנסוע לזלול במקומות אחרים.

הנה כמה מההיי-לייטס של הפסטיבל:
בטבריה העיר הגדולה (המוזנחת והאומללה) ישתתפו מסעדות שהפכו למוסדות טבריינים ותיקים ביניהם: מסעדת אבי בטאן, מסעדת גיא, מסעדת ג'ובנאי והדקס. במסעדות מסביב לכנרת יוגשו דגים טריים. בטבריה גופא יערכו סיורים חווייתיים ומודרכים בשלל נושאים, כמו למשל סיור טעימות בעיר (דרך חנויות הפיצוחים, המאפייה והשוק), או הכרת תרבות האוכל של קהילות הלאדינו במוזיאון הבית של "דונה גרציה", סיורי "שיבת התמר", סיורים בעקבות הרמב"ם ותגליותיו על צמחי מרפא. הרמב"ם אגב, אם היה רואה מה מתחולל בטבריה בימי הפסטיבל היה מתהפך בקברו. הוא היה סגפן מאוד בענייני אוכל, וגרס כי בבוקר צריך לאכול כמו מלך (כלומר ארוחת בוקר ישראלית מצוייה), בצהריים כמו אדון ובלילה כמו אביון. אין מה לדבר על ארוחות לילה מול הכנרת.

אם תרצו לקחת חלק פעיל בהכנת האוכל שלכם (ולא להמתין שהוא ינוע באופן טבעי לפה) תוכלו להצטרף לשיט והדגמת דיג רשתות בעין גב או לגבן גבינות עיזים בסגנון צרפתי, במחלבת "אל & לור"- בקבוצת כינרת. או לאפות לחמים ב"אגדת לחם" בחצר גשר הישנה. ויש גם סדנאות בשרים והכנת תבשילי פוייקה עם הרבה בירות בלגיות. אבל זה באמת רק לפעלתנים שבניכם.

אחד הספיישלים המיוחדים לפסטיבל הן נשים טבריניות שפותחות שולחן בבית שלהן, בניהן ברכה דריי שתארח אצלה בבית ארוחת חמין טברייני חורפי ורחל ללוש המתמחה בהכנת קוקוס טוניסאי, מפרום וסופגניות. במסעדת השף "רוטנברג" בגשר הישנה מגיש רן שגיא מרק חומוס חורפי. במסעדת "חומוס בנגלי" באפיקים תוכלו לרדת על צלחת ענקית של חומוס חם ובריא (מקטניות מונבטות). בביסטרו בר "על הנהר" (שנמצא, כמה צפוי, על גדות נהר הירדן) יזרמו 14 סוגי בירה משובחת ו – 20 סוגי טקילה. בקיצור – יהיה שמח.

ב"טבריה הקטנה" ינצח השף דודו אודיז על מנות דגל מהמטבח הצרפתי והים תיכוני עם בשר איכותי ופירות ים טריים; ב"תזה" יגישו בפסטיבל תפריט סושי טבריאני כשר (!); במסעדת "דקס" צולים נתחים ענקיים של כבש ובקר על גריל מדורות ענק מעצי זית, בהשראה תנכ"ית.

ויש עוד המון ארוחות, והזדמנויות לטעום ולהריח דברים חדשים וטעימים. אז נא להכין את האוטו, הארנק והקיבה – והחל מסוף השבוע הקרוב אפשר להסתער עם אזור הכנרת.

פסטיבל "טעם כינרת", בימים חמישי, שישי ושבת בין התאריכים 30 בנובמבר – 16 בדצמבר 2006

דייג אוהב דגים?
דייג אוהב דגים?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד