072-3300504

פרופ' דניאל זייפמן- נשיא מכון ויצמן

זייפמן, פרופ' לפיסיקה גרעינית, ייכנס לתפקידו ב-1 בדצמבר. "המכון שלנו נמנה עם הטובים שבמכוני המחקר בעולם, אבל אני מתחייב לקדם אותו עוד יותר" אמר בנאום לאחר הבחירה

ליאור ליוואק | 15-11-2006 19:13:00

פרופ' דניאל זייפמן נבחר על ידי מועצת המנהלים של מכון ויצמן למדע לכהן כנשיא העשירי של המכון. פרופ' זייפמן יחל לכהן בתפקידו ב-1 בדצמבר 2006, עם סיום כהונתו של הנשיא הנוכחי, פרופ' אילן חת.

פרופ' זייפמן, בן 47, הוא הנשיא הצעיר ביותר בתולדות מכון ויצמן למדע. זייפמן השלים את לימודי הדוקטורט בפיסיקה אטומית בטכניון בהיותו בן 30 (1989). בשנת 1991 הצטרף כחוקר בכיר למחלקה לפיסיקה של חלקיקים במכון ויצמן למדע. ב- 1997 הועלה לדרגת פרופסור חבר, ובשנת 2003 הועלה לדרגת פרופסור. בשנת 2001 התמנה חבר במכון מקס פלנק לפיסיקה גרעינית בהיידלברג שבגרמניה, ובשנת 2005 נבחר כחבר בהנהלת מכון זה.

מיד לאחר בחירתו, נאם זייפמן לפני חברי מועצת המנהלים ומדעני המכון והדגיש את חשיבותן של התגליות המדעיות ואת יישומן מחוץ לזירה המדעית: "כיום, משך הזמן החולף בין תגליות מדעיות בסיסיות לבין יישומיהן, הוא קצר מתמיד" אמר זייפמן "אין זה סוד שכלכלת העולם מושפעת במידה רבה מטכנולוגיות שפותחו באחרונה במעבדות מחקר. העלייה הגדולה בתוחלת החיים, שכמעט הוכפלה במאה האחרונה, היא תוצאה ישירה של המהפכה המדעית הזאת. כל זה קרה במאה האחרונה. במאה הנוכחית, המאה ה-21, אני מאמין שהידע יהפוך לתעשייה, המחקר למוצר וההשכלה לחובה."

עוד הוסיף זייפמן: "המכון שלנו חזק ונמנה עם הטובים שבמכוני המחקר בעולם, אבל אני מתחייב כאן, לפניכם, לחזק ולקדם אותו עוד יותר. אני מתחייב לפעול כדי שהוא יהיה צעיר לנצח, ושהוא יתחדש ללא הרף. אני מתחייב לקדם את הרעיונות הטובים של המדענים שלנו, ולתמוך בהם, כדי שהם יוכלו לעצב בשביל כולנו עולם טוב יותר.

פרופ' דניאל זייפמן.
פרופ' דניאל זייפמן.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד