072-3300504

אוניברסיטה בת ערובה

מאז מאי מתבצרים פעילי שמאל וסטודנטים באוניברסיטת וואחקה שבמקסיקו. מה שהתחיל כמחאת מרצים מהר מאוד איבד שליטה

רוי רגב | 05-11-2006 19:05:00

מאבק מזוין ואלים בין תנועות שמאל קיצוניות במקסיקו לבין הממשלה המקסיקנית, מתקיים מזה חמישה חודשים באוניברסיטת וואחקה. וואחקה נחשבת לאחת הערים העניות והמסוכנות במקסיקו, במהלך המאבק נהרגו 9 סטודנטים בעימותים הכוללים נשק חם בין המשטרה המקומית לסטודנטים וחברי תנועות השמאל. המאבק הספונטני התחיל לאחר שמרצים באוניברסיטה החליטו להשבית את הלימודים באוניברסיטה כמחאה על המשכורות הנמוכות שניתנות להם.

מהר מאוד הצטרפו סטודנטים ותנועות שמאל קיצוניות למאבק המרצים, זאת במחאה לאוזלת היד של השלטון המקסיקני בעיר במתן ביטחון ופרנסה לתושבים המקומיים. האוניברסיטה הגדולה, המכילה בימים כתיקונם כ-30,000 סטודנטים, שינתה את פניה עת קבוצות חמושים מסתובבות בשבילי האוניברסיטה ובריקדות ענקיות מקיפות אותה.

לאחרונה ניסתה המשטרה לחדור למתחם, אך לא הצליחה לעבור את המחסומים סביב האוניברסיטה. המשבר גדל עד שארה"ב התערבה וביקשה ממקסיקו לפתור במהירות את המשבר. זאת לאחר שבשבוע שעבר מת עיתונאי ופעיל שמאל אמריקני בשם ברדלי רולנד בן ה-36. הוא מת לאחר שנורה בבטנו כאשר צילם קרב יריות בין המשטרה לקבוצות חמושים, שאר ההרוגים היו מפגיני שמאל וסטודנטים.

האגודה העולמית לחופש העיתונות גינתה את ממשלת מקסיקו על כך שהיא לא מצליחה להשתלט על המהומות ולא יכולה להגן על עיתונאים מפני ירי השוטרים והמתפרעים. זאת לאחר שבנוסף למותו של רולנד דווח על שני עיתונאים מגוואטמלה שנעדרים מזה כמה חודשים לאחר שהגיעו לסקר את המהומות באוניברסיטה.

ממשלת מקסיקו עושה כל שביכולתה לפתור את הסכסוך, לאחר שמדינות רבות בעולם המערבי, כולל ארה"ב, בריטניה וגרמניה, המליצו לאזרחיהם שלא להגיע לאזור זה. אזור וואחקה ידוע כאתר ארכיאולוגי המביא אלפי מטיילים לעיר בכל שנה מכל העולם ותורם רבות לכלכלת המדינה.

בינתיים נראה שממשלת מקסיקו לא מצליחה להתגבר על המשבר באוקסקה ונראה כי המתבצרים לא מתכוונים להיכנע בקלות. "אנחנו לא יכולים להרשות לאוניברסיטה להפוך לבת ערובה של המפגינים", אמר השבוע רקטור האוניברסיטה פרנסיסקו מרטינז. "אני רוצה לבקש מהממשלה הפדרלית להיות רגישה בפתרון הבעיה", הוסיף מרטינז בניסיון נואש להציל את האוניברסיטה שניהל בעבר.

נשיא מקסיקו ויסנטה פוקס. לא מצליח להשתלט על המהומות.
נשיא מקסיקו ויסנטה פוקס. לא מצליח להשתלט על המהומות.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד