072-3300504

תואר שני MA - בפסיכולוגיה קלינית גרונטולוגית

המרכז האקדמי רופין 2

תנאי קבלה
תנאי הרשמה:
- ציון מבחן מחן לתארים מתקדמים בפסיכולוגיה (מתא"ם)
- בעלי תואר בוגר בפסיכולוגיה/ מסלול פסיכולוגיה בתואר בוגר במדעי ההתנהגות

**יש לבדוק את תנאי הקבלה המפורטים באתר רופין
כמה זמן לומדים
- שנתיים אקדמיות (ארבעה סמסטרים)
- ארבעה - חמישה ימים בשבוע: שני ימי לימודים במרכז האקדמי רופין וכן עבודה קלינית במקומות הפרקטיקום
מה מקבלים בסיום הלימודים
- תואר מוסמך (MA) בפסיכולוגיה גרונטולוגית*
פרטים על תואר שני MA - בפסיכולוגיה קלינית גרונטולוגית
תכנית המוסמך בפסיכולוגיה קלינית גרונטולוגית היא חדשנית ויחידה מסוגה בארץ, ומשלבת פסיכולוגיה קלינית עם גרונטולוגיה. הלימודים בה אורכים שנתיים ובמהלכן נהנים הסטודנטים מחוויית לימוד מושכת, מאתגרת, משמעותית ומפרה. התכנית מקנה לסטודנטים ידע רב בתיאוריה ובטיפול קליני, וגם מכשירה אותם לטפל באדם המבוגר והזקן ומקנה להם מיומנויות שימוש בטסטים ובכלי טיפול חדשניים. התכנית מקנה את ליבת הידע בפסיכולוגיה קלינית קלאסית, ומדגישה את גישת טווח החיים של המבוגר והזקן.
 
תוכן הלימודים עוסק באופן מעמיק בגישות טיפול שונות ובהיבטים החברתיים והתרבותיים של טיפול בגילאים שונים במחצית השנייה של החיים. בוגרי התכנית מגבשים השקפת עולם הומניסטית וערכית על טבע האדם בכלל ועל האדם המבוגר והזקן בפרט.
 
התכנית מחנכת פסיכולוגים להכיר את צורכי החיים השונים המתעוררים כתוצאה מהמהפכה הדמוגרפית והמאתגרים את החברה, הרפואה ואת תחומי בריאות הנפש, על מנת לשפר את איכות החיים והרווחה. הביקוש לפסיכולוג בעל מיומנויות בתחום הגרונטולוגיה עולה בהתמדה, ואפשרויות התעסוקה הזמינות לפסיכולוג הקליני הגרונטולוגי מרובות ומגוונות.
 
מטרות התכנית: התכנית נועדה להעמיק ולהעשיר את ידיעותיהם של הסטודנטים בתחום הפסיכולוגיה הקלינית, להעניק להם חוויית לימוד מפרה בעלת אופק רחב ולהקנות להם כלים מקצועיים ואקדמיים שישרתו אותם בשוק העבודה או בהמשך לימודיהם לתארים מתקדמים. ייחודה של התכנית, הראשונה מסוגה בארץ, הוא התמקדותה בטווח החיים של האדם המבוגר והזקן והעמקתה בתחום הפסיכולוגיה הקלינית המציעה תיאוריה וטיפול רלוונטיים לגילים האלה.
 
הלימודים כוללים גם סמינר מחלקתי, כנסים וימי עיון, וכן עבודת גמר מחקרית בהנחיית אחד מאנשי הסגל. המטרה היא להעשיר את הידע המקצועי והאקדמי שישרת את הסטודנטים בשוק העבודה והקריירה או בהמשך לימודיהם. בוגרי התכנית יהיו חלוצי התחום בארץ, וימלאו תפקידי מנהיגות מקצועית וחברתית את תחום הפסיכולוגיה של המחצית השנייה של החיים.
 
ייחודיות התכנית:
- בלעדיות: תכנית מאסטר ייחודית המתמקדת בטווח החיים של האדם המבוגר והזקן.
- תוכן הלימודים: התכנית מדגישה את חשיבות השינוי והיצירתיות בכל שלבי החיים. חלק ניכר מהלימודים מוקדש להשפעתם של יחסים בין-דוריים, להשפעתם של שינויים חברתיים על אוכלוסיות שונות, להשלכותיהם של תרבות, מעמד חברתי-כלכלי, גיל והשתייכות קבוצתית, ולשינויים אישיים ובין-אישיים לאורך החיים. חשיבות רבה מיוחסת לעיצוב תפקידם של פסיכולוגים כמטפלים וכחלק מהקהילה, מהחברה ומהתרבות שבתוכן הם פועלים.
- היקף ההכשרה: הסטודנטים זוכים להכשרה רחבה ומקיפה שמעשירה את ידיעותיהם בפסיכולוגיה קלינית ועל מחזור החיים של המבוגר והזקן בנושאים כגון חיפוש משמעות, התמודדות והסתגלות, טראומה וניצולי שואה, התפתחות ושינוי ויצירתיות. מדי שבוע נערך סמינר מחקר בהשתתפות הסטודנטים, אנשי סגל ההוראה וחוקרים מרחבי הארץ.
- עניין וגיוון: אמצעי הלימוד מגוונים וכוללים מקורות מגוונים מתחומי השירה, הספרות, הקולנוע והאמנות.
 
 
מידע נוסף
* הענקת התואר מותנית באישור המועצה להשכלה גבוהה.
 
 

עוד מסלולי לימוד – המרכז האקדמי רופין 2

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
40250 0, עמק חפר
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד