072-3300504

תואר שני MA - בניהול משאבי ים

המרכז האקדמי רופין 2

תנאי קבלה
ללימודי מוסמך בניהול משאבי ים בשנת הלימודים תשע"ח יתקבלו מועמדים העונים על התנאים בסעיפים 1ו- 2 להלן:
1. בוגרי תואר ראשון ממוסד מוכר בארץ או בחו"ל: בוגרי תואר ראשון שממוצע ציוניהם הסופי לתואר הוא 75 לפחות בתחומים הבאים: מדעי הים והסביבה הימית, מדעי הטבע, מדעי החיים, כימיה, גיאולוגיה, גיאוגרפיה פיסית, הנדסה וכלכלה ומנהל. מועמדים בשנה האחרונה ללימודיהם לתואר הראשון - בתנאי שממוצע ציוניהם בלימודי התואר הראשון, עד לסיום ההרשמה, אינו נמוך מ 80- . מועמדים אלה חייבים להציג אישור על זכאות לתואר עד שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים.
2. לימודי השלמה: מועמדים שחסרים ידע בסיסי בנושא הים וניהול יידרשו ללמוד קורסי השלמה כתנאי קבלה לתכנית.
• את היקף לימודי ההשלמה הנדרשים מכל מועמד יקבע ראש התכנית בהתאם לרשימה מחייבת.
• לימודי ההשלמה אינם מזכים בנקודות זכות.
• מועמדים הנדרשים ללימודי השלמה יתקבלו לתכנית על תנאי ויקבלו מעמד של סטודנטים מן המניין רק לאחר שיעמדו בהצלחה בכל קורסי ההשלמה שנקבעו להם.
ועדת קבלה: במקרים חריגים תידון קבלתם של מועמדים אשר אינם עומדים בדרישות המפורטות לעיל.
כמה זמן לומדים
- ארבעה סמסטרים. הלימודים יתקיימו פעמיים בשבוע: יום רביעי אחה"צ- ערב ויום שישי
- בנוסף על ימי הלימוד הקבועים, יתקיימו קורסים במתכונת של מספר ימים מרוכזים במהלך תקופת הלימודים
מה מקבלים בסיום הלימודים
תואר מוסמך (MA) בניהול משאבי ים*
פרטים על תואר שני MA - בניהול משאבי ים
מדינת ישראל, השוכנת לחופו הדרום-מזרחי של הים התיכון, ענייה במים לשתיה ובמשאבי טבע אחרים, אך דווקא את אחד המשאבים היחידים העומדים לרשותה - הים התיכון וחופיו - לא השכילה עד עתה לנצל כראוי. רק בשנים האחרונות, עם התפתחות ההכרה בחשיבותו של המרחב הימי של ישראל בים התיכון כמשאב לאומי וכלכלי רב-ערך, ובייחוד עם גילוי מרבצי הגז הטבעי, ניכרת התעוררות בקרב גופים רבים במדינה ומחוצה לה, והחלה תנופת פיתוח, שימור וניצול של הים ומשאביו.
 
אלא שגם משאבי הים של ישראל מוגבלים ורגישים ולכן ראויים לפיתוח שקול וזהיר כדי שישמשו נכס לאומי מרכזי, אך בלי להביא לאסון אקולוגי בשל ניהול כושל או תכנון לקוי. 
 
בשל רגישות זו מתגלה לאחרונה בישראל חסר קריטי במנהלים בתחומי משאבי הים, שיהיו בעלי ידע מקצועי מוגדר היטב ויוכלו לשלב בין תחומים מדעיים שונים ובין ההיבטים הניהוליים, הסביבתיים והאנושיים של התשתית הימית הלאומית על מגוון היבטיה: אנרגיה מן הים, התפלת מי ים, ניהול משאב החול הימי, חקלאות ימית, שימור הסביבה הימית, הגנת מצוקי החוף, ביוטכנולוגיה ימית וארכאולוגיה ימית, תיירות ומורשת. על חסר זה מבקשת לענות תכנית המוסמך (MA) בניהול משאבי-ים, הייחודית למרכז האקדמי רופין.
 
אפשרויות תעסוקה: מוסמכי התכנית יוכלו להשתלב בתפקידי מפתח במערך הניהול, התכנון וקבלת ההחלטות בגופים רבים המשפיעים על עתיד המרחב הימי של ישראל ועל סביבת הים והחוף. מערך גדול ומורכב זה כולל תפקידים במשרדי הממשלה (במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים; במשרד להגנת הסביבה; במשרד האוצר; במשרדי הביטחון, הפנים, החקלאות, התיירות, החינוך והתרבות), ברשויות ממשלתיות (ברשות הספנות והנמלים, ברשות החשמל וברשות המים), בחברות ממשלתיות (בחברת נמלי ישראל, בחברת נתיבי הגז הטבעי לישראל, בחברת החשמל, ברפא”ל ובמקורות), ברשויות המוניציפליות של יישובי קו החוף, בצה”ל ובחברות פרטיות בארץ ובחו”ל.
 
מידע נוסף
* שכר לימוד אוניברסיטאי.
 

עוד מסלולי לימוד – המרכז האקדמי רופין 2

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
כתובת
40250 0, עמק חפר
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד