072-3300504

להסתכל על העולם מלמעלה

למה זה כל כך מגניב לצנוח ואיך זה נכנס לצנחנים לדם? מה עושים עם זה בעולם ואיך זה מתפתח בארץ, למה לעשות קורס ולמה דווקא בארץ...

רון מיאסניקוב, מדריכת צניחה חופשית במועדון פרדייב – חוף הבונים | 09-03-2006 16:13:00

זוהי לא כתבה על בטחון עצמי או על שחצנים, אלא הצעה לראות עולם מזוית שונה, מהשמיים. תחשבו רגע כמה נפלא יכול להיות אם הייתם תלויים דקה, מעל לוקרנו שבשוויץ: האגמים האיטלקיים מצד אחד, האלפים מצד שני, שקט מופלא ונוף מ ד ה י ם ! נשמע חלום? לאו דווקא!

הדרך שלנו, הצנחנים, להסתובב בעולם היא לעבור ממקום למקום ולקפוץ ממטוסים (כן, כן, תקינים לחלוטין..). אל חלק מהמקומות אנו מגיעים בגלל ארוע מיוחד (פסטיבל צניחות, שיא עולם, תחרות) אל מקומות אחרים בעקבות חברים, נוף מיוחד או סתם סקרנות "כי שם עוד לא צנחנו". ואם נקלענו לטיול "רגיל" בדר"כ המצנח יהיה ברכב, "רק במקרה" שתהיה הזדמנות לראות את אותו נוף מזוית אחרת.

הצנחנים- אחים זה לזה
עולם הצניחה הוא עולם מופלא. יש המוני צנחנים בעולם, אך עם זאת זהו עולם מאד קטן. לא משנה מהו הרקע ממנו מגיע הצנחן, שרברב או עו"ד, רופא קבלן בניין או סתם בטלן (עם אבא עשיר), התחביב המשותף הופך את כולם לחבורה אחת. מדהים כמה קל ליצור קשרים חבריים לתמיד עם אנשים שצנחת איתם רק פעם או פעמיים. מרבית הצנחנים הפעילים בעולם ייפגשו שוב ושוב במקומות שונים, בעקבות ארועים המתקיימים בכל פעם במקום אחר.

עומר – אחד הצנחנים הטובים בעולם, בן לדיפלומט מערב הסעודית, ארגן צניחה בהשתתפותו, ובהשתתפות אורי, עומרי ורון מישראל, נדין ממצרים ות`מר הפלשתינאי. השלום בינינו הצנחנים לא קשור לתהליכים פוליטיים.

צניחה משותפת
הצניחה החופשית היא ספורט מגוון עם מספר סגנונות וניתן במידת מה להשוותו לספורט השלג שאינו מצטמצם רק לסקי או סנובורד אלא מציע מגוון שלם התלוי בכושרו וכשרוניותו של הגולש. הארועים שרואים בדר"כ בטלויזיה הם שיאי עולם – מספר צנחנים חסר תקדים מתקבצים לביצוע צניחה משותפת .לישראל אין אמנם ייצוג בשיאי עולם, אך אנו לא נעדרים מתחרויות בינלאומיות והצניחה הישראלית אף הגיעה להשגים בסבב העולמי.

איפה הכי כדאי לצנוח?
שאלה קשה! תלוי אם מחפשים מועדונים גדולים עם מדריכים ברמה עולמית (ארה"ב), מחיר זול (רוסיה), הווי מיוחד (איטליה), נוף משגע (שוויץ, ניו זילנד, צ`ילה, מכסיקו ומועדון פרדייב בחוף הבונים, שזכה לשבחים בשל הנוף המיוחד כל כך). מה שבטוח – כדאי לברר מהו סוג המועדון בו אתם מתכוונים לצנוח. יש לבדוק האם המועדון קשור לאיגוד המחייב תנאי בטיחות מינימלים, קרבת המועדון למקום מיושב, וכמובן מחירים ואפשרויות השכרת ציוד (אם אין לכם מצנח משלכם). בחלק מהמועדונים מקום לישון, מסעדה והווי ובחלקם יש לצאת בסוף היום ולמצוא מקום לינה ותעסוקה לערב מחוץ למועדון. אגב, בארץ המון צנחנים שכבר צנחנו בהמון מקומות בחו"ל.

צילומים באדיבות מועדון פרדייב.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד