072-3300504

הפיתוחים המסקרנים של ההייטק הישראלי

אקדמיה איכותית בתחום ההנדסה סוללת את הדרך לשורה של אקזיטים מרשימים בעשור האחרון, ואקסלרטורים וחממות טכנולוגיות צצים כפטריות ומגדלים את דור ההמשך. בואו לגלות מה הם הגידולים המסקרנים של ההייטק הישראלי

בשיתוף המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון - SCE | 23-07-2017 17:53:00

אם אתם עוקבים אחרי הסטארט אפים שקמים בישראל אתם בטח יודעים שישראל הפכה למעצמת היי- טק, וגם אם אתם לא עם היד על הדופק, ככל הנראה שמעתם אנשים שמגדירים את ישראל כ"אומת הסטרט אפים" והם צודקים, בשנים האחרונות קמים מיזמים חדשים המשפיעים על זירת הטכנולוגיה ושמים את ישראל בחזית. בתקופה האחרונה קמו מספר פיתוחים מעניינים ומסקרנים שאתם חייבים לשמוע עליהם, זה הזמן.

הופכים רעיון למציאות, לא סתם מגדירים את ישראל "אומת הסטארט אפים"
הופכים רעיון למציאות, לא סתם מגדירים את ישראל "אומת הסטארט אפים"

ישראל כמובילת ססטרטאפים: איך זה קורה?
דוח היזמות הבינלאומי GEM בשיתוף עם הביטוח הלאומי, הנערך מזה מספר שנים, מעלה כי ב-2013 חלה עלייה משמעותית בשיעור היזמות הטכנולוגית, מגמה של כ-4% בשנת 2012 ל-10.2% ב-2013. מהדוח עולה כי רמת האופטימיות הכללית בציבור הישראלי ביחס לאפשרות מימושם של מיזמים אלה, מסייעת ליוזמות והסטרטאפים לקרום עור וגידים. אפשר לייחס אולי אופטימיות זו ל-8 הסטרטאפים הענקיים שעשו אקזיט בין 2003-2011, ובראשם וויז וריטליקס שנמכרו בכמה מאות מיליוני דולרים.

התעשיות עתירות הידע בישראל הינן קטר הצמיחה של המשק. יצוא שרותי מחשוב, מחקר ופיתוח מהווה כשליש מסך יצוא השירותים של ישראל, זאת, כאשר בענפי טכנולוגיה עילית בתעשייה ובשירותים עובדים רק – כ-9% מהמועסקים במשק.

המדינה משקיעה מדי שנה מיליארדי שקלים במחקר ופיתוח ישראלי. התוצאה היא מובילות עולמית של מדינת ישראל בכל הנושא של פטנטים לנפש. הההשקעה הציבורית המסיבית בתחומים הללו נובעת מההבנה שהמשך הצמיחה הישראלית תלוי ביכולת של ענפי המשק המתקדמים להמשיך להתפתח ולעמוד בתחרות העולמית שהולכת ומחריפה, בעיקר אל מול מדינות המזרח הרחוק. לצורך כך, המדינה מפעילה מיזמים לעידוד יזמות במדען הראשי, ומיזמים פרטיים לקידום יזמויות צצים כפטריות אחרי הגשם.

איך מקימים סטארט אפ?
אנשים רבים תוהים לעצמם איך הכול מתחיל? איך קבוצה של אנשים מקימים סטארט אפ והופכים רעיון לכדי מיזם? כדי לתת תשובה לשאלה זו צריך להתבונן בתחנה הראשונה של היזמים, הלא היא האקדמיה. האקדמיות להנדסה מפעילות מרכזי קידום יזמות לסטודנטים ובוגרים. אחד מהם הוא מרכז EIC במכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. המרכז הקים תכנית האצה למיזמים צעירים (אקסלרטור) המסייע לסטודנטים, לבוגרים ולחברי סגל לקדם רעיונות ומיזמים בשלבי פיתוח לכדי סטארט-אפ - Startup SCE. הסטודנטים מצטיידים בכלים ומיומנויות הלכה למעשה, במטרה לאתר ולגייס הון ראשוני.

בין המיזמים המעניינים שהגיע לתכנית, זכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים הבינלאומית Get in the Ring, גייס הון וכבר נמצא בשלבי פיתוח מתקדמים – ""Sensority. מערכת המנטרת וידאו הנאסף מסוגים שונים של מצלמות ומנתחת נתונים, תוך מיפוי מידע על קצב דופק הלב, מספר נשימות ופרמטרים נוספים. המערכת מתממשקת למערכות איסוף ווידאו שונות, תוך שהיא סורקת את הצילום בזמן אמת או במצב לא מקוון, ומציגה את המדדים של האדם המצולם. תוצאות המידע שנאסף לאורך זמן, יכולות לתת אינדיקציה על אפשרות של מחלה או כוונת זדון.

מיזם מעניין נוסף שיש לו שורת רווח כפולה, חברתית וכלכלית, פותח ביוזמה של סטודנט חירש. המיזם מבקש ליצור רשת חברתית המבוססת על שפת הסימנים הבינלאומית ומאפשרת לחירש המטייל בעולם ליצור קשר עם חירשים מקומיים, על מנת שיראו לו את הסביבה ויסבירו לו על המקום.

איך מקימים סטארט אפ? מתחילים בשלב הראשוני: אקדמיה, שם צומחים רעיונות ומיזמים
איך מקימים סטארט אפ? מתחילים בשלב הראשוני: אקדמיה, שם צומחים רעיונות ומיזמים

מה קורה בסיום הלימודים?
בסיום הלימודים יוצאים הבוגרים לשוק, אל החממות הטכנולוגיות בארץ, המתחרות על קליטת המיזמים בעלי פוטנציאל ההצלחה הגדול ביותר. החממה הטכנולוגית VLX Ventures היא אחת הדוגמאות הבולטות לגוף כזה, שמצליח להתחרות על מיזמים טכנולוגיים, בתחום ההייטק והמכשור הרפואי, ולהשקיע בהם כבר משלביהם הראשונים. לדוגמא, אחת ההשקעות המעניינות של החממה בתחום הרפואה היא חברת אקסימור (Eximore) המפתחת פלטפורמה ננו-טכנולוגית לשחרור מבוקר של תרופות. אחד היישומים לטכנולוגיה של אקסימור הוא טיפול במחלת הגלאוקומה- עלייה בלחץ התוך עיני. החברה תחל בקרוב ניסויים בבעלי חיים, כבר בתחילת בשנה השנייה שלה בחממה. החממה השקיעה לאחרונה גם באפליקציית Meeter שמבקשת לחולל בעולם הפגישות את המהפכה שיצרה Waze בעולם הניווט. Meeter מבקשת להפוך את כל נושא תיאום הפגישות מרובות המשתתפים לאוטומטי לחלוטין, ובכך לחסוך לארגונים ואנשים זמן רב וכסף.

המובילות הטכנולוגית של ישראל תישמר כל עוד תגדל ההשקעה במחקר ופיתוח ותאפשר קרקע פוריה ליזמים חדשים לפתח ולהתפתח. המובילות הטכנולוגית היא היתרון היחסי של מדינת ישראל, אך בעולם טכנולוגי המשתנה במהירות האתגר הכי גדול הוא לשמור עליו למשך שנים ארוכות כדי שיאפשר רמת חיים גבוהה ופרנסה לכול.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד