072-3300504

כך תחנכו את דור העתיד לאורח חיים בריא

יש בכם אהבה לעולם הספורט ואתם מעוניינים לחנך את דור העתיד לאורך חיים פעיל ובריא? מצאנו את מסלול הלימודים המושלם עבורכם, בואו להתרשם

רעיה קורצר | 23-07-2017 10:50:00

הרגלים של תזונה נכונה ואורח חיים פעיל ובריא הם חשובים בכל גיל, אך כאשר הם נלמדים ומיושמים מגיל צעיר היתרונות גדלים. אם ההשקפה הזו היא בדיוק המוטו שאיתו אתם קמים בבוקר והולכים לישון בלילה, ואתם מכירים בחשיבות הספורט גם בגילאים צעירים, תנו לנו לספר לכם על תואר ראשון לחינוך גופני ותנועה.

לשמור על אורח חיים בריא מגיל צעיר
לשמור על אורח חיים בריא מגיל צעיר

צאו לדרך: מכניסים את דור העתיד לכושר
ההכרה בחשיבותו של תחום הספורט הולכת ומתעצמת, כאשר ההבנה היא שכאשר אורח חיים בריא וספורטיבי מיושם מגילאים צעירים, כך גדלים היתרונות. בעקבות הבנה זו הוקמו מסלולי לימוד שמטרתם להכשיר אנשי מקצוע מצויינים שיכניסו את דור העתיד לכושר.

אחד המסלולים המבוקשים ביותר הוא תואר ראשון ושני בחינוך גופני ותנועה בסמינר הקיבוצים, לימודים אלו מכשירים מורים שמוסמכים ללמד חינוך גופני מגילאי גן ועד תיכון, בדרך זו, ניתן להקנות לילדים מודעות לאורח חיים פעיל ובריא לאורך כל הילדות. התכנית משלבת פעילות גופנית ותנועה עם לימודי תזונה וקידום בריאות בהתייחסות למגוון אוכלוסיות רחב, ומתבססת על הקניית ידע במדעי גוף האדם, החינוך והחברה.

"אחד התפקידים החשובים של המחנך הוא ללמד את הילד לחיות אורך חיים פעיל כדי שהילד יהיה בריא ויתנהל כמו שצריך. כדי להפעיל ילדים מבחינה גופנית ולהבין איך אפשר לעשות זאת בצורה המיטבית, צריך ללמוד גם מדעי החינוך, גם מדעי החברה וכמובן מדעי גוף האדם. חשוב מאוד להבין איך הגוף מתפקד ופועל במאמץ אך כדי שהילד ייהנה מהפעילות צריך ללמד אותו איך לעשות זאת בצורה כיפית ומאתגרת", מציינת ד"ר גילי יוסף, ראש המחלקה ללימודי חינוך גופני ותנועה.

"אחד התפקידים החשובים של המחנך הוא ללמד את הילד לחיות אורך חיים פעיל כדי שהילד יהיה בריא ויתנהל כמו שצריך"
"אחד התפקידים החשובים של המחנך הוא ללמד את הילד לחיות אורך חיים פעיל כדי שהילד יהיה בריא ויתנהל כמו שצריך"

ללמד חינוך גופני את הקטנטנים ביותר
אורכו של התואר הוא ארבע שנים כאשר בשנה השלישית ניתנת לסטודנט אפשרות לבחור תת התמחות מבין האפשרויות הבאות: התמחות ביציבה וקידום הבריאות, התמחות זו מאפשרת למורה לזהות ליקוי יציבה ולהמליץ על פעילות גופנית מותאמת, התמחות באוכלוסיות מיוחדות המאפשרת למורה ללמד בבתי ספר לחינוך מיוחד והתמחות לחינוך גופני לגיל הרך - התמחות עם התעניינות מיוחדת.

ההתמחות בחינוך גופני לגיל הרך נלמדת בכפוף לתכנית הלימודים של הגיל הרך של משרד החינוך, הלמידה היא עיונית ומעשית. הסטודנטים עוברים התנסות בגנים במהלך לימודיהם, "אני חושבת שהתואר מתאים לכל סטודנט שאוהב לעבוד עם הגיל הרך, זה תחום שנותן סיפוק אדיר והיריעה כל כך רחבה עד שאפשר לעוף עם כל רעיון לכל כיוון אפשרי", מציינת ד"ר יוסף.

הסטודנטים לומדים תכנים הקשורים להתפתחות הילד, ולומדים לבצע התאמה של הפעילות הגופנית לגיל. בנוסף, הם מתנסים בעבודה בגנים בליווי מרצה בתחום אשר מנחה אותם ומלמדת אותם כיצד להכין מערכי שיעור. בסופו של התואר יש להם הזדמנות להעמיק בנושא ספציפי שמעניין אותם, ולחקור אותו על ידי עריכת תצפית וחקירה בגן ילדים.

למידה חווייתית ומהנה
למידה חווייתית ומהנה

תואר ראשון לחינוך גופני ותנועה? לא רק לספורטאים
לבוגרי המסלול יוענקו תואר ראשון בחינוך גופני ותנועה וכן תעודת הוראה רב גילאית - מיסודי ועד תיכון. במהלך הלימודים ניתן לקבל הסמכה בנושאים מגוונים נוספים כגון: מדריכי חדר כושר ובריאות, שחייה, כדורסל, כדורעף, אתלטיקה ומחול אירובי. חשוב לציין כי תעודות אלה מוכרות על ידי מנהל הספורט.

הלימודים מתאימים לא רק עבור מי שמעוניין לעבוד בחינוך הפורמלי, גם מי שחפץ לפתוח חוגים משלו לאחר סיום התואר יוכל לעשות זאת. "הסטודנט מקבל את כל ההכשרה המתאימה שמאפשרת לו להיות עצמאי, ולעבוד בקבוצות או באופן פרטי עם ילדים באוכלוסיות מגוונות, החל מספורטאים מצטיינים ועד כאלה שצריכים להתחזק", אומרת ד"ר יוסף.

אחרי שענינו על כל השאלות הבוערות הקשורות לתואר הגיע הרגע לענות על השאלה החשובה ביותר המעסיקה כל מועמד ללימודי חינוך גופני ותנועה - עד כמה ספורטיבי אנחנו צריכים להיות על מנת להתקבל?, "לא חייבים להיות ספורטאים גדולים כדי להתקבל ללימודים, אבל כן צריכה להיות זיקה מסוימת לעולם הספורט ובעיקר אהבה גדולה לתחום, הכרחי כמובן להבין את החשיבות של אורח חיים פעיל ובריא".

מבחני הקבלה לתואר כוללים מבחנים הבודקים את הכושר של המועמד, מבחנים הבודקים יכולות אישיות, מוטיבציה וחזון לחינוך ועבודה עם ילדים. "אנחנו בודקים פרמטרים רבים, אך בעיקר מתמקדים בגישה חינוכית, ברצון לעבוד עם ילדים באופן כללי, ובאהבה לפעילות גופנית", מדגישה ד"ר יוסף.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד