072-3300504

ביטוח תכולה לדירה לסטודנטים - כל מה שצריך לדעת

רוב הסטודנטים בישראל גרים בשכירות אבל רק מעטים מבינים את החשיבות והמשמעות של ביטוח תכולה. רגע לפני שאתם מביאים מהבית של ההורים את המחשב והבגדים, הנה מה שכדאי לכם לדעת על הנושא

12-07-2017 15:26:00

לפי נתוני התאחדות הסטודנטים, מעל 50% מהסטודנטים גרים בשכירות ולא פחות מ-33% עברו דירה במהלך התואר. רק 7% גרים באופן קבוע במעונות סטודנטים וזאת לעומת 15% במדינות המערביות בעולם, מה גם שהתפוסה כיום מלאה וישנו מחסור בהיצע. המשמעות של הנתונים היא שרוב הסטודנטים לא גרים אצל ההורים ולכן האחריות על התכולה והציוד האישי מוטלת על כתפיהם.

סטודנטים מגלים כבר בשלב מוקדם יחסית שעליהם להיערך למעבר דירה לקראת הלימודים במכללה או באוניברסיטה. ברמה הטכנית, הדבר החשוב ביותר הוא להכין רשימת ציוד ופריטים חיוניים כדי לחסוך בהוצאות הובלה.

סטודנטים מעדיפים למשל לעבור מדירת ההורים עם המיטה, עם המחשב ועם הבגדים, אבל להשאיר מאחור את השידה והארון. במקביל, עם הזמן מתחילים הסטודנטים לצבור בעצמם רכוש גם בדירה השכורה ולהביא אליה ריהוט, מסכי טלוויזיה, מערכות מולטימדיה, רמקולים ועוד. התוצאה היא בדרך כלל תכולה יקרת ערך שנשארת בדירה הנוכחית של הסטודנט ואף ממשיכה איתו הלאה כשיחליט להחליף שותפים.

הבעיה היא שהסטודנטים לא מודעים לכך שהתכולה שלהם עלולה להיפגע בגלל שריפה, הצפה או רעידת אדמה. כל אירוע כזה מסב נזקים כלכליים בלתי הפיכים לסטודנט ויכול אפילו לעכב את סיום הלימודים. הפתרון הוא לרכוש ביטוח תכולה ולהתאים אותו לפריטים הקיימים כדי לחסוך את דמי הביטוח החודשיים.

ביטוח נסיעות

מהו ביטוח תכולה?
רוב הצעירים בארץ מתמודדים עם ענף הביטוח רק כאשר הם מתחילים את הלימודים באקדמיה ומגלים שיש הרבה דברים שהם צריכים לדאוג להם. עם זאת, הנושא של ביטוח דירה פשוט מכפי שנהוג לחשוב. תחת ביטוח דירה נכלל גם ביטוח מבנה, אך זה כאמור לא רלוונטי לסטודנטים ששוכרים דירות אלא רק לבעל הנכס.

כמו כל ביטוח אחר, גם כאן מדובר בהסכם בין הסטודנט – המבוטח – לבין חברת הביטוח. לפי ההסכם הזה משלם הסטודנט דמי ביטוח, ובתמורה מסכימה חברת הביטוח לשלם לו פיצוי אם יתממשו סיכונים מסוימים. הסיכונים מפורטים בפוליסת הביטוח, שזה למעשה ההסכם, והסטודנט כמובן מכיר אותם מראש. בנוסף, חברת הביטוח יכולה להחליט האם לתקן בפועל את הנזק לתכולה, האם לשלם את ערך הנזק במזומן או האם להחליף את התכולה בחלקים מאותו סוג ואיכות.

מבחינת חברת הביטוח, התכולה היא כל דבר וחפץ שנמצאים בדירה והם בבעלותכם, בחזקתכם או באחריותכם כמבוטחים. יש רק רשימה סגורה של פריטים שונים שלא כלולים בתכולה, כמו למשל כלי רכב מנועיים, כלי שייט, כלי טייס, בעלי חיים, ניירות ערך, אגרות חוב, כרטיסי אשראי וכדומה. מנגד, יש פריטים שמכוסים גם מחוץ לדירה וכל עוד הם לא נגנבים, נמצאים ברכב או נמצאים בחו"ל – ובהם בגדים, חפצים אישיים ותכשיטים.

במילים אחרות, התחלתם לשכור דירה אבל הצפה מבחוץ פגעה במחשב האישי שלכם? תוכלו לתבוע את חברת הביטוח ולבקש פיצוי. אותו דבר תוכלו לעשות בכל נזק שייגרם כתוצאה מהמקרים הכלולים בביטוח התכולה, לרבות התפוצצות, התלקחות, אש, ברק, רעם, רוח של מעל 30 קשר, מגע או התנגשות של כלי רכב בדירת קרקע, גניבה, שוד, פריצה ועוד.

עוד דבר שתשמחו לדעת הוא שמחיר הביטוח מושפע מסכום ביטוח התכולה. אם רק התחלתם את החיים כעצמאיים ואין לכם יותר מדי ציוד, אין גם סיבה שתשלמו דמי ביטוח חודשיים גבוהים. סכום הביטוח תמיד ישקף את שווי הפריטים בדירה השכורה נכון למועד תחילת הביטוח, וקחו בחשבון שחברת הביטוח עשויה לשלוח שמאי או סוקר כדי להעריך אותם.

ביטוח דירה - עסק פשוט יותר ממה שחשבתם
ביטוח דירה - עסק פשוט יותר ממה שחשבתם

סטודנט? קבל טיפים לבחירת פוליסת ביטוח
גם סטודנטים שמעדיפים להתרחק מחישובים כלכליים ומפחדים ממונחים בענף הביטוח יכולים לבחור בצורה נכונה פוליסה שמתאימה להם. הכי חשוב לערוך השוואה אובייקטיבית ויעילה בין חברות ביטוח, לבדוק את המחיר לצד איכות השירות ולברר לגבי התנהלות נציגי החברות בזמן תביעה.

ניתן למשל להשתמש במחשבון לביטוח דירה של משרד האוצר כדי לקבל מיד מגוון הצעות מכל חברות הביטוח. המחשבון מציג את תעריפי הביטוח של החברות הפועלות בענף והוא זמין באתר האינטרנט של משרד האוצר. בשביל לחשב את המחיר המקובל לביטוח תכולת דירה תצטרכו להזין נתונים על סוג המבנה והקומה, סכום ביטוח התכולה המשוער בשקלים ופרטים על ספר התביעות שהוגשו על ידכם בשנים האחרונות. אם זו הדירה השכורה הראשונה שלכם או שבכל מקרה מעולם לא הגשתם תביעות, סביר להניח שתקבלו הצעה אטרקטיבית.

אפשרות נוספת היא לעקוב אחר מדד השירות של החברה בביטוח דירה. זהו מדד אובייקטיבי שמשקלל קריטריונים שונים על מנת לבחון את רמת השירות של חברות הביטוח הפעילות בענף, כמו לדוגמא אופן הטיפול בתביעות שהוגשו לכל אחת מהן, מידת שביעות הרצון של הלקוחות והיקף תלונות הציבור.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד