072-3300504

למה יש ביקוש ללימודי מנהל עסקים?

הביקוש התעסוקתי הגבוה לבוגרי תואר ראשון ותארים מתקדמים במנהל עסקים מייצג רק הסבר חלקי לשאלה למה כולם רוצים ללמוד את התחום הזה. במאמר הבא נביא כמה תשובות וננסה להבין מה עומד מאחוריהן

יורם לימודים | 26-06-2017 11:00:00

מנהל עסקים הוא תחום ששייך למדעי החברה ומטרתו לעסוק בתורת הניהול של ארגונים בעלי מטרות רווח. בניגוד למה שנהוג לחשוב, התחום לא תמיד היה חלק מהאקדמיה ורק בעשורים האחרונים הוא הצליח להשיג לעצמו מעמד ייחודי ויוצא דופן. השאלה המתבקשת היא מדוע יש ביקוש גבוה ללימודי מנהל עסקים ובשביל לענות עליה צריך להכיר את מאפייני השוק.

הביקוש ללימודים באקדמיה נקבע לפי הביקוש לבוגרים בשוק התעסוקה. ככל שהביקוש התעסוקתי גבוה יותר, כך גם עולה הביקוש ללימודי תואר ראשון ותארים מתקדמים נוספים. הסטודנטים מודעים היטב לביקוש התעסוקתי והנתונים מפורסמים על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, גופים בינלאומיים וחברות פרטיות. בשנים האחרונות יש ביקוש שיא לבוגרי תואר ראשון והם מגויסים בהמוניהם לעבודה בשוק החופשי, מה שמביא כצפוי לעלייה בביקוש ללימודי מנהל עסקים באקדמיה.

לימודי מנהל עסקים

תחום מגוון ואפשרויות קריירה רבות
אך כמובן שהביקוש התעסוקתי לא מסוגל להסביר לבדו את הביקוש ללימודי מנהל עסקים. אם בוחנים את הנושא לעומק מגלים עוד כמה סיבות מעניינות, כמו למשל הגיוון בתוך התחום עצמו. נכון להיום מחולק תחום מנהל עסקים לכמה קטגוריות שונות ובהן שיווק ופרסום, משאבי אנוש, בנקאות, מימון, מערכות מידע ועוד. המשמעות היא שסטודנט ממוצע תמיד יכול למצוא נושא שמעניין אותו בתוך הדיסציפלינה של לימודי מנהל עסקים, מה שמרחיב את מספר המועמדים הפוטנציאליים.

שנית, סטודנטים בוגרי תואר ראשון במנהל עסקים מקבלים את הפריבילגיה להחליט מתי להתחיל את הקריירה שלהם. חלקם יעשו זאת תוך כדי התואר ובמסגרת תכנית התמחות של האוניברסיטה או המכללה, בעוד אחרים יעדיפו לחכות עד אחרי קבלת התעודה וסיום הסטאז'. במקביל, רבים בוחרים להתמקצע עוד בתחום ולהמשיך לקראת לימודי תואר שני ולאחר מכן דוקטורט. אפשרויות אלא אינן זמינות לכל הסטודנטים באקדמיה והן מייצרות ערך מוסף בתחום של מנהל עסקים.

למי זה מתאים?
מלבד האמור לעיל, אחת הסיבות המרכזיות לעלייה בביקוש ללימודי מנהל עסקים קשורה לצמצום הפערים המגדריים בין גברים ונשים. בתחילת המאה הקודמת היה זה כמעט בלתי אפשרי למצוא נשים בתפקידי מפתח בשוק ובחברה, אך כיום זהו עניין טבעי ומקובל לחלוטין. במקביל, יש עלייה בכמות הנשים שבוחרים ללמוד את המקצוע ולכן בסופו של דבר גם עלייה כללית במספר הסטודנטים שמגישים מועמדות למכללות ולאוניברסיטאות.

כאן המקום לציין שהעלייה בביקוש למנהל עסקים לא קיימת רק בישראל. בכל רחבי העולם המערבי ניתן לזהות מגמה דומה, שקיימת באופן ניכר גם במדינות עולם שלישי. זו עדות להצלחת המקצוע ולכך שיש לו עוד המון לאן להתפתח.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד