072-3300504

הנדסת תעשייה וניהול: הדרך הנכונה להשתלב בתחום

החלטתם שאתם רוצים להיות בחזית העשייה והמחקר ולקטוף את הטייטל הנחשק של מהנדסי העידן החדש? החלטה נבונה, עכשיו כל מה שנותר לכם זה להבין מה עליכם לעשות בכדי להשתלב בתעשייה בדרך הנכונה

19-04-2017 15:08:00

אם תסתכלו על סדר הפעולות שלכם במהלך היום תיווכחו לגלות שאתם משתמשים לא פעם אחת במוצרים ושירותים שהם פרי עמלם של מהנדסים. רוצים דוגמאות? הבגדים שאת לובשים יוצרו במפעל, כשאתם יוצאים ליום עבודה או יום לימודים אתם משתמשים בתשתיות הכבישים, כשאתם עונים לשיחה אתם משתמשים בטלפון, כשאתם קוראים את הכתבה הזו עכשיו אתם משמשים במחשב או מכשיר סלולארי וכן הלאה. מה זה אומר? זה אומר שמאחורי כל המוצרים האלו עומדים מהנדסים וביניהם מהנדסי תעשייה וניהול, ואם אתם רוצים להיות חלק מאותה קבוצה של אנשים מצליחים הכתבה הזו בדיוק בשבילכם.

התפקיד האמיתי של מהנדס תעשייה וניהול
בעולם בו יש כל כך הרבה סוגים של מהנדסים בטח יצא לכם לשאול את עצמכם מהו תפקידו של מהנדס תעשיה וניהול? הרי יש כל כך הרבה מהנדסים וכל אחד מהם מתעסק בתחום אחר, אך מה זה אומר "להנדס תעשיה"? התשובה היא כי אנשים שעוסקים בתחום זה הם אלו שעומדים בקודקוד העשייה ואחראים לא רק על התנהגותן של מערכות פיסיקליות, אלא גם האנשים הפועלים באותה מערכת.

ד"ר מיה גולן, ראש בית הספר להנדסת תעשייה וניהול במכללת אפקה מסבירה, " לכל תהליך ייצור ושירות מוגדרות דרישות של עלות, זמן ואיכות. העמידה בדרישות אלה חיונית בשל התחרות בשוק. מוצר או שירות זול יותר, בעל זמן אספקה קצר יותר ובעל איכות טובה יותר, יתפוס מהר מאוד את מקומו של המוצר או השירות היקר האיטי והפגום. מהנדס תעשייה וניהול אחראי לתכנן תהליכי ייצור ושירות כך שיעמדו בדרישות אלה".

מדובר בתפקיד מאתגר ומבטיח אך באותה הנשימה צריך לזכור כי לא כל אחד יכול להיות בתפקיד זה, שכן נדרשת ראייה כלל מערכתית וכן יכולות נרחבות בתחום ההנדסה והטכנולוגיה כמו גם בתחום מדעי החברה והניהול. סטודנטים שבוחרים במקצוע זה יודעים כי לפניהם תואר מאתגר עם ידע נרחב שיעזור להם בתום הלימודים להשיג משרה משמעותית בשוק העבודה.

איך להבטיח שהמוצר שלכם יתעלה על המתחרים?
אם החלטתם שאתם רוצים לעסוק בתחום זה, עליכם לרכוש כלים משמעותיים שיעזרו לכם להצליח להיות מהנדסי תעשיה וניהול המוצלחים ביותר. "אנו באפקה מכשירים מהנדסי תעשייה וניהול באמצעות ידע וכלים אנליטיים והנדסיים המאפשרים התמודדות עם אתגרי השוק", אומרת ד"ר גולן ומוסיפה, "למשל שיטות לקיצור זמני ייצור ושינוע, מודלים לחישוב עלויות של חומרים, עבודה ותשתיות, ושיטות לניתוח וניהול מסדי נתונים גדולים המכונים big data לצורך קבלת החלטות".

מלבד הכלים אותם רוכשים הסטודנטים במהלך לימודי התואר, חשוב שהסטודנטים ילמדו ברמה המקצועית ביותר וזאת בכדי שיוכלו ליישם את החומר הנלמד בבואם לקבל החלטות תפעוליות, אסטרטגיות וניהוליות. "בנוסף לידע ולכלים שרוכשים הסטודנטים, מושקע מאמץ רב בלפתח כישורי חשיבה הכוללים ראייה מערכתית, הגיון בריא וגם הרבה יצירתיות. כישורים אלה, לצד הידע המקצועי הופכים את מהנדסי התעשייה וניהול לדמויות מפתח ייחודיות בעולם ההנדסי ומבטיחים לעוסקים בתחום הזה סיפוק, גיוון והנאה מעבודתם", אומרת ד"ר גולן.

בוגרי הנדסת תעשייה וניהול משתלבים בחברות וארגונים המובילים בשוק ונהנים משכר גבוה, כאשר נראה כי הביקוש לבוגרי תחום זה במגמת עלייה, "הידע שנרכש מסייע להשתלב בהצלחה במשרות מרתקות בתחום בו הביקוש לעובדים ממשיך לעלות".

גם אתם רוצים להיות חלק מההצלחה? הקליקו פה וקבלו פרטים נוספים

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד