072-3300504

איך להיות מנהל טוב בעידן הדיגיטלי?

אולי יש לכם את הכריזמה, יחסי האנוש והיכולות האנליטיות החשובות לכל מנהל, אבל אם לא התאמתם את עצמכם למציאות של העידן הדיגיטלי - יש לכם עוד מה ללמוד, גללו מטה וגלו מה הופך מנהל טוב למנהל מצויין

רעיה קורצר | 12-02-2017 18:28:00

החברה האנושית הופכת לתלויה יותר ויותר באמצעים הדיגיטליים העומדים לרשותה וכך גם סביבת העבודה הארגונית, ולכן קיים צורך במנהלים שבקיאים ומתמצאים במערכות המידע הדיגיטליות ויודעים להתאים את עצמם לשינויים החלים בה. חושבים שיש לכם את זה? בכתבה הבאה תלמדו איך מיישמים את כל זה לפיתוח קריירה מצליחה בתחום הניהול.

להיות מנהל בעידן הדיגיטלי, צילום: shutterstock
להיות מנהל בעידן הדיגיטלי, צילום: shutterstock

רציונלי, חברותי ומחושב: המנהל בעידן הדיגיטלי
תפקיד הניהול קיים כבר מתחילת המאה הקודמת והתפתח במקביל להתרחשות המהפכה התעשייתית. באותה התקופה צורת הניהול הייתה מכנית, קרה ורציונלית וההתייחסות לעובד הייתה כאל עוד מכונה שתפקידה הוא לספק את צרכי הארגון. עם הזמן המחשבה השתנתה והושם דגש רב יותר על הצרכים האנושיים כדרך להתייעלות ארגונית.

בחלוף השנים נוספו למנהל עוד ועוד תחומי אחריות, והתבססה הבנה עמוקה כי על מנת למצות את הפוטנציאל של העובדים צריך לטפח ולחזק את המוטיבציה שלהם בתמריצים שונים. מחקרים רבים אודות ניהול התפרסמו באותה התקופה וכתבי עת אקדמיים ניסו לפצח את הנוסחה לדרך הניהול הטובה ביותר. בנוסף, נפתחו פקולטות חדשות לניהול והוא הפך לדיסציפלינה ממשית.

אם בעבר מנהלים היו צריכים לעסוק בפן המכני ובפן האנושי כדרך להתייעלות ארגונית, כיום, נוסף שחקן שלישי לזירה הניהולית ששינה את כללי המשחק מהקצה לקצה. כמו שבטח ניחשתם מדובר בהתפתחות הזירה הדיגיטלית ששינתה כל מה שידענו עד כה על ניהול.

רציונלי חברותי ומחושב,
רציונלי חברותי ומחושב,

לתפקד כמנהל בסביבה עתירת אינפורמציה דיגיטלית
יש האומרים שהסביבה הדיגיטלית הקלה עלינו ויש האומרים שמדובר בסביבה שסרבלה כל מה שהיה פשוט עד כה, אבל על דבר אחד כולם מסכימים - כל מנהל מחויב להיות בקיא במערכות המידע הדיגיטליות על מנת לקדם את הארגון שלו צעד אחד קדימה.

"המנהלים מוצפים באינפורמציה וצריכים את הכלים לדעת איך מתמודדים עם האינפורמציה הזו ואיך מחלצים משהו שמאפשר להחלטות ניהוליות", מספר פרופ' אריה דביוס, ראש הדיקאן של הפקולטה למנהל עסקים בקריה האקדמית אונו ומוסיף, "היום בכל ארגון יש כמויות גדולות של נתונים על השוק, כמויות אינפורמציה עצומות והמנהל צריך לקבל את האינפורמציה הזו, לעבד אותה ולהשתמש בה לצורך תחזית, הסקת מסקנות וקבלת החלטות".

כאשר האינפורמציה הארגונית היא כל- כך רבה יש צורך במערכות מתקדמות על מנת להפוך אותה ליעילה ולא ליצור כאוס. "אי הסתמכות על האינפורמציה הארגונית בתהליכי קבלת ההחלטות או חוסר ידע בקריאתו עלול להוביל לכשלים ארגוניים ממשיים", מציין פרופ' דביוס.

סביבה עתירת אינפורמציה דיגיטלי,
סביבה עתירת אינפורמציה דיגיטלי,

הדרך הנכונה לנהל בעידן הדיגיטלי
על מנת למנוע את הכשלים שיכולים להיווצר מאי התמצאות במערכות המידע, ולהכין את המנהל בצורה הטובה ביותר לניהול בעידן הדיגיטלי, לימודי הניהול צריכים להיות מותאמים לשינויים הקורים בעולם מערכות המידע. "בקריה האקדמית אונו אנחנו דואגים לרענן את תכנית הלימודים באופן שוטף על מנת להתאים את הסטודנט לדרישות של השוק ולתת את ההכשרה הנכונה למנהלים העתידיים", מדגיש פרופ' דביוס.

ההבנה של כל מה שקורה בחוץ והשילוב של זה במסגרת הלימודים הופכת את החוויה לנכונה ויעילה. כל מנהל שמעוניין להרחיב את יכולותיו הארגוניות יכול לעשות זאת במסגרת לימודי תואר שני במנהל עסקים. בקריה האקדמית אונו לדוגמא קיימת התמחות במערכות מידע שבה נותנים דגש על הטכנולוגיות העדכניות ביותר, "אנשים שעוסקים בניהול מעוניינים להשביח את היכולות שלהם בסביבה עתירת מידע והתכנית הזו מצוינת לכך", מוסיף פרופ' דביוס.

אם אתם מרגישים שיש לכם את היכולות המתאימות ושאתם חלק בלתי נפרד מעולם הניהול, הכלים שתרכשו ימנפו אתכם קדימה ויעזרו לכם להבין את כל מה שקורה סביב בצורה מדויקת שתוביל אתכם להצלחה.

איך עושים את זה נכון?
איך עושים את זה נכון?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד