072-3300504

מי ניצח בקרב בין המכללות לאוניברסיטאות ?

כמידי שנה פרסמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות סקר מקיף אשר בחן גורמים רבים הקשורים למוסדות האקדמיים השונים ברחבי הארץ ואת שביעות רצונם של הסטודנטים. מי ניצח בקרב בין המכללות לאוניברסיטאות והיכן נמצאים המרצים הכי טובים? כל התשובות בכתבה הבאה

נאור קמה | 30-10-2016 13:06:00

לכבוד שנת הלימודי החדשה גם השנה פרסמה התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות סקר מקיף הבוחן גורמים רבים הקשורים למוסדות האקדמיים השונים ברחבי הארץ ואת שביעות רצונם של הסטודנטים מנושאים שונים כמו, איכות ההוראה, שילוב של טכנולוגיות למידה, סביבת הלמידה וכדומה. בדומה לשנים קודמות, גם השנה הבשורה ברוב המכריע של שאלות הסקר היא שביעות רצון גבוהה מאוד מהמכללות וירידה של האוניברסיטאות (רק האוניברסיטה הפתוחה נכנסה ל20 המקומות הראשונים במדד שביעות הרצון הכללית של הסטודנטים)

פעם נוספת ניצחון המכללות על האוניברסיטאות
עם פתיחת שנת הלימודים החדשה בה ילמדו שלוש מאות אלף סטודנטים ברחבי הארץ ניתן לראות שהנתונים המתפרסמים מעלים תמונת מצב חיובית בנוגע למכללות בארץ. בעוד הביקוש למכללות ורמת הלימוד שם עולה, נתוני הסקר מראים ירידה משמעותית ברמתן של האוניברסיטאות אל מול המכללות, בכל מדדי הסקר (שביעות רצון, איכות הוראה, יחס המרצים ועוד)

שלושת המוסדות האקדמיים הראשונים במדד שביעות הרצון הכללי הם: המרכז הבינתחומי בהרצליה, המרכז האקדמי קריית אונו והמרכז האקדמי רופין. ניתן להבחין כי האוניברסיטה היחידה שנכנסה לעשירייה הראשונה היא האוניברסיטה הפתוחה (מקום שישי).

במדד שביעות הרצון מרמת הקורסים, התוצאות הראשונות זהות ואת חמשת המקומות הראשונים תופסים המכללות, כאשר המרכז האקדמי קרית אונו תופס את המקום הראשון ואחריו, המרכז הבינתחומי בהרצליה, המרכז האקדמי רופין, המכללה האקדמית צפת, ואת החמישיה הראשונה סוגר המרכז האקדמי פרס.

עשרת המובילים בשביעות רצון כללית
עשרת המובילים בשביעות רצון כללית

ואיפה המרצים הכי טובים?
מדד שביעות הרצון מרמת המרצים והיחס שלהם לסטודנטים, לא מספק הפתעות רבות וגם כאן המכללות מובילות. את המקום הראשון במדד שביעות הרצון לפי טיב ההוראה של המרצים, מקבל המרכז האקדמי קריית אונו עם ציון של 4.26 ואחריו המרכז האקדמי למשפט ועסקים רמת גן עם ציון של 4.16 מתוך 5.

מדד זה בדק את המרצים בנושאים הבאים: בהירות וארגון העברת המידע, רמת העניין, עידוד חשיבה עצמאית וביקורתית.

המקום הראשון במדד טיב ההוראה של המתרגלים ועוזרי ההוראה, מגיע למרכז האקדמי רופין, המככב בסקר זה, ומקבל גם את המקום הראשון במדד שביעות הרצון לפי יחס המרצים לסטודנטים עם ציון של 4.46. הפרמטרים שנבדקו במדד יחס המרצים לסטודנטים הם: נכונותם של המרצים לסייע, סובלנות ופתיחות לדעות שונות, וזמינות מחוץ לשיעור.

עשרת המוסדות עם המרצים הטובים ביותר
עשרת המוסדות עם המרצים הטובים ביותר

כל ההרצאות אצלכם במחשב
בימינו, שילוב טכנולוגיות למידה במוסדות האקדמאיים הינו דבר הכרחי לשיפור דרכי הלימוד עבור הסטודנטים, בעזרת אמצעים מקוונים וטכנולוגיים.

מדד זה יחסית חדש אך כבר נמדד בסקרים קודמים וככל הנראה יקבל משקל רב יותר בסקרים העתידיים ולכן ישנה חשיבות רבה להתקדמות המוסדות האקדמיים בנושא זה. המדד בודק נושאים כמו: שימוש באתר למידה מקוון, הרצאות מוקלטות, התקשרות ווירטואלית עם צוות ההוראה עוד.

בחמשת המקומות הראשונים התברגו: האוניברסיטה הפתוחה, המכללה לחינוך ע''ש א.ד גורדון, המרכז הבינתחומי בהרצליה, המרכז האקדמי שלם והמרכז האקדמי שערי משפט.


סקר הסטודנט נערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בשיתוף התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות, ולקחו בו חלק יותר מ-11 אלף סטודנטים במוסדות השונים.

שתהיה שנת לימודים מוצלחת
שתהיה שנת לימודים מוצלחת
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד