072-3300504

5 העבודות הירוקות הנדרשות ביותר של העתיד

בעולם תעסוקתי משתנה והפכפך לא ברור אילו משרות ייעלמו מהעולם, אבל ברור אילו משרות יהיו מבוקשות ביותר - ממומחי מים, דרך טכנאים סולריים ועד ליועצי קיימות - המשרות החמות של העתיד צבועות כולן בירוק

שולמית אביצור | 04-08-2016 15:12:00

מה אתם הולכים ללמוד? שאלת מיליון הדולר, לפעמים ליטרלי. אתם רוצים משהו מעניין כמובן, אבל אתם גם רוצים משהו שייתן לכם עתיד בטוח מבחינת תעסוקה, עניין, וכן - גם כסף. קצת בעיה בעולם שמשתנה כל יום, ולא ברור מה יהיה דרוש מחר. כי אם חשבתם שרק מקצועות כמו חלבן ושען שייכים להיסטוריה, תחשבו שוב.

יותר ויותר מקצועות מובנים מאיליהם היום, יהיו בעוד כמה שנים יסטרדייז ניוז, ולכו תנחשו אילו מקצועות אלו הולכים להיות. דברים שנראים כמו הדבר הבא נזרקים תוך רגע לערימת המה-לעזאזל-חשבנו-לעצמנו (זוכרים את הלייזר דיסק? לא חשבנו).

אבל אור מנצנץ לו בקצה מנהרת שלוש השנים של התואר הראשון, וישנו תחום אחד שבוודאות אין סיכוי שייעלם מהעולם. להיפך, בעשורים הקרובים הוא הולך להיות נדרש יותר ויותר, ומי שמשכיל להיכנס אליו היום, יהיה מחר זה שעושה שינויים בעולם, ומרוויח מזה היטב. קבלו אותו: תואר ראשון במדעי הסביבה.

מה יותר הגיוני מאשר ללמוד על הסביבה - בתוך הסביבה? סטודנטים למדעי הסביבה
מה יותר הגיוני מאשר ללמוד על הסביבה - בתוך הסביבה? סטודנטים למדעי הסביבה

"מדעי הסביבה הוא תחום חדש שנוצר כתגובה להתפתחות החברתית והכלכלית המואצת שמאתגרת את היכולת לשמור על הטבע והסביבה", מסביר פרופ" גיורא ריטבו, ראש החוג למדעי הסביבה במכללה האקדמית תל חי, "הקמנו את החוג מתוך צפייה בשינויים משמעותיים שמתרחשים בעולם התעסוקה הגלובלי, ומתוך ההבנה כמה שהתחום הזה נדרש כיום ובעתיד". התואר משלב ידע ממספר רב של תחומים העוסקים בשמירת הסביבה וקיום סביבה בת קיימא. "אנחנו רואים שבוגרי החוג מובילים שינויים כמדענים, חוקרים או מנטרי תהליכים במגוון תפקידי מפתח", אומר גיורא.

אבל על אילו תפקידים בדיוק מדובר? הינה חמש מבין העבודות המרתקות והנדרשות ביותר בעולם כיום, שהביקוש למומחים בהם הולך וגדל בקפיצות ענקיות.

1. פתרונות מים
אחת הבעיות הגדולות שמאיימות על האנושות (ועל שאר המינים) היא בעיית המים. מציאת מקורות מים נקיים והטיפול בהם הפכו לתחום עיסוק מבוקש ביותר.

העבודות הקשורות בתחום רבות, מגוונות ומרתקות - החל ממציאת מי שתייה בטוחים בסביבות כפריות, דרך טיפול באיכות המים בסביבות עירוניות ועד לפיתוח טכנולוגיות למניעת זיהום ויצירת פתרונות חדשניים לבעיות המים העתידיות של העולם. הביקוש למומחי מים הולך וגדל בקצב מסחרר, וצפוי לגדול עוד יותר ככל שאוכלוסיית העולם גדלה.

2. אנרגיה סולרית
אנרגיה היא מה שמניע את העולם, והאנרגיות הזמינות הולכות ונגמרות. אבל העולם לא מתכוון לעצור, והחיפוש אחר אנרגיות חלופיות, ובעיקר אנרגיות נקיות, הוא אחד התחומים החמים ביותר בעולם כיום.

בשל הפשטות שבה, מחירה הזול והעובדה כי היא אינה מזהמת, אנרגיה סולרית היא טכנולוגיית האנרגיה הגדלה בקצב המהיר בעולם, ונחשבת למובילה מבין כל מחקרי האנרגיה החלופית. מאות אלפי מומחים סולריים מועסקים היום ברחבי העולם, והמספר צפוי לגדול בקצב אדיר בשנים הבאות.

3. פתרונות מחזור
מחזור זה לא רק המכולה הכחולה שנמצאת מתחת לבית ושגורמת לנו להרגיש טוב עם עצמנו כשאנחנו זורקים אליה את העיתון. מחזור הוא עסק לכל דבר, ולמעשה אחד העסקים הרווחיים ביותר בעולם כיום.

במקום שפסולת שזרקנו תסיים את חייה, היא קמה לתחייה עם ערך מחודש לאחר מיון, ניקוי וחידוש שלה. בארה"ב בלבד מועסקים יותר ממיליון איש בעבודות הקשורות במחזור, ומאחר שמדובר בעסקים מניבים, מומחי התחום מרוויחים משכורות גבוהות במיוחד. אזורים נוספים בעולם שהבינו את המשמעות הסביבתית והכלכלית הולכים ומצטרפים לתהליכי המחזור, והביקוש למומחים סביבתיים בתחום מרקיע שחקים.

4. בנייה ירוקה
בעקבות המחזור מגיעה הבנייה הירוקה - בניית בניינים שמייצרים מינימום זיהום. יותר ויותר חומרים ממוחזרים או כאלה הניתנים למחזור משמשים לבניית בתים.

בנייה ירוקה גם לוקחת בחשבון את האנרגיה הדרושה לאחזקת מבנה, ומנסה לצמצם אותה. כך, שימוש בחומרי בידוד מתקדמים, תכנון הצללות נכון, גינון עירוני ושילוב טכנולוגיות נקיות, מסייעים להפחית את צריכת האנרגיה של המבנים. יותר ויותר מדינות בעולם מעודדות בנייה ירוקה, ומספר המשרות בתחום מזנק.

5. ייעוץ קיימות בארגונים
יועץ קיימות הוא אחד התפקידים המרתקים ביותר של זמננו ושל העתיד. יועץ קיימות מייעץ לתאגידים כיצד להפחית את הזיהום שהם מייצרים, לייצר אסטרטגיות סביבתיות בנות קיימא, לתכנן ולבצע תהליכים והרגלי עבודה השומרים על הסביבה ועל המערכת האקולוגית.

הדבר חשוב במיוחד עבור תעשיות שעושות שימוש קבוע במשאבים טבעיים, אך גם חברות פחות מזהמות ואף רשויות מקומיות נעזרות ביועצים על מנת למזער ככל הניתן את הזיהום שהן יוצרות. בנוסף, יועץ קיימות יכול להציע שיטות אלטרנטיביות לניצול אנרגיה בתוך ארגונים, שמונעות בזבוז משאבים ומגדילות את הרווחיות.

תחום הייעוץ הירוק נמצא עדיין בחיתוליו, אך הוא דינמי מאוד וצובר תאוצה הולכת וגדלה. העתיד צופן משרות רבות ומשתלמות במיוחד עבור מומחים סביבתיים בעלי ידע מדעי שהוא בעל ערך רב עבור תעשיות וארגונים.

מתעניינים בלימודים שיכשירו אתכם להשתלבות בעבודות הנדרשות ביותר בעולם? היכנסו לכאן וקבלו ייעוץ מתאים בחינם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד