072-3300504

מה מרוויחים סטודנטים שלומדים תואר ראשון?

חושבים שתואר ראשון זה רק לימודים אקדמיים? מהודעה שפרסמה המל"ג, נראה כי בשנתיים הראשונות לתואר משפרים הסטודנטים מיומנויות נרכשות, בואו לגלות מה משפרים בכל תחום

08-03-2016 17:01:00

ידע כללי, חשיבה ביקורתית, מיומנויות למידה, יצירתיות, מיומנויות מחקר – נראה שלימודי תואר ראשון לא רק מעניקים ידע בתחום הנבחר, אלא גם משפרים את המיומנויות הנרכשות.

הנתונים עולים מתוך הודעה שפרסמה המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה), מתוך סקר השכלה גבוהה 2014, שהראה כי השנתיים הראשונות באקדמיה הם לא רק לצרכי לימודים.

רוצים להפוך את הלימודים לחוויה? היכנסו לאתר וואלה! סקול והפכו את חווית הלימוד לנגישה, פשוטה ומובנת

תואר ראשון? זה הרבה יותר מזה
תואר ראשון? זה הרבה יותר מזה

לא משפרים את השפה האנגלית
מתחילים תואר ראשון במוסד אקדמי? במהלך השנתיים הראשונות לתואר אתם צפויים לשפר את החשיבה הביקורתית, מיומנויות הלמידה וכן את הידע הכללי והמקצועי שלכם בתחום הנלמד.

עם זאת ולמרות העבודות והמבחנים ברמה האקדמית, רוב הסטודנטים אינם משפרים את מיומנויות המחקר או את יכולות ההצגה בפני קהל, ואם אתם חולמים לשפר את השליטה בשפה האנגלית במהלך התואר, דעו כי אצל הרוב לא ניכר שיפור בנושא.

כמו כן, פחות ממחצית הסטודנטים שהשתתפו בסקר שיפרו את יכולת ההבעה בכתב או בעל פה ואת היצירתיות שלהם, כאשר ניכר הבדלים בכישורים בכל תחום.

אם כבר קיבלתם החלטה מה אתם הולכים ללמוד, או שאתם מתלבטים מה ללמוד, קחו נשימה עמוקה וגלו אילו יכולות אתם צפויים לשפר בכל מקצוע.

אנגלית? לא בבית ספרנו
אנגלית? לא בבית ספרנו


מה משפרים בכל מקצוע?
האחוז הגבוה של סטודנטים ששיפרו את היכולות המתמטיות שלהם, היו סטודנטים שלומדים את מקצוע מדעי ההנדסה. גם סטודנטים למדעי המחשב והנדסת חשמל, הנדסה, תעשייה וניהול, כלכלה, ביולוגיה ומנהל עסקים, שיפרו את היכולות הללו ברמה גבוהה.

סטודנטים שלומדים משפטים, פסיכולוגיה, תקשורת, מדעי הרוח כלליים וסיעוד, הם אלו שדיווחו על שיפור ברמה הגבוהה ביותר בהבעה בכתב ובעל פה, כאשר האחוזים הגבוהים הם בקרב סטודנטים ללימודי קולנוע וטלוויזיה.

את הידע המקצועי, שיפרו בשנתיים הראשונות מרבית הסטודנטים שלמדו רפואה ומקצועות עזר רפואיים.
אם מקום העבודה שאתם שואפים להגיע אליו דורש חשיבה ביקורתית, דעו כי אחוזי השיפור הגבוהים ביותר הם בקרב הסטודנטים לתקשורת חזותית.

חולמים לחזק את היצירתיות? מרבית הסטודנטים שלומדים מדעי הרוח הם אלו שזכו לשפר זאת. ואם מיומנויות המחקר שלכם ברמה נמוכה, כנראה שאם תלמדו פסיכולוגיה, תשפרו אותם הכי הרבה.

רוצים להתעדכן בכל מה שחם בעולם הסטודנטים? היכנסו לעמוד הפייסבוק של יורם לימודים

סטודנטים לרפואה משפרים הכי הרבה את הידע המקצועי שלהם
סטודנטים לרפואה משפרים הכי הרבה את הידע המקצועי שלהם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד