072-3300504

לאן תתקבלו בלי פסיכומטרי?

רגע אחרי פתיחת ההרשמה לשנת הלימודים הקרובה, חשפו האוניברסיטאות את תנאי הקבלה החדשים, המאפשרים קבלה לתואר ראשון ללא פסיכומטרי. לפני ההתלהבות קחו בחשבון שההבטחות של פירון מסייעות רק למצטיינים

28-01-2015 18:47:00

כחלק מצעדי הרפורמה של שר החינוך לשעבר, שי פירון, אשר רצה להוביל מספר רפורמות בחינוך, ביניהן המהפכה הגדולה: ביטול בחינת הפסיכומטרי לפני כחודשיים, עליה חתומים ועדי ראשי האוניברסיטאות והמועצה להשכלה גבוהה.

רגע לפני ההתלהבות שלכם, שימו לב שהתמונה המסתמנת היא מעט מבלבלת ובעיקר עוזרת למצטיינים, ולאו דווקא מספקת הקלה אמתית בקרב הצעירים שזקוקים לה.

על פי התוכנית לביטול הפסיכומטרי יוכלו התלמידים להתקבל למוסדות ההשכלה הגבוהה רק על סמך ציוני תעודת הבגרות, כלומר רק אלו שיעברו בהצלחה את בחינת הבגרות באנגלית ובמתמטיקה ברמה של 5 יחידות לימוד, יוכלו להתקבל ללימודים באוניברסיטאות ללא צורך בבחינה הפסיכומטרית, וזאת בארבעה תחומי לימוד: מדעי הרוח, מדעי החברה, מדעי הטבע ומקצועות ההנדסה.

רפורמה למצטיינים? מדוע לא להקל על מי שצריך?
רפורמה למצטיינים? מדוע לא להקל על מי שצריך?

אז איך נהנים מתנאי הקבלה החדשים
מבדיקת התאחדות הסטודנטים, שבחנה את השינויים לתואר ראשון לפני ואחרי הרפורמה של שר החינוך לשעבר, נמצא כי
באוניברסיטה העברית נרשמו הכי הרבה מסלולי קבלה מבין המוסדות, עוד לפני תחילת הרפורמה, אך בעבור תלמידים מצטיינים. האוניברסיטה פרסמה 5 תכניות חדשות שנוספו ל-58 הקיימות. בשני מסלולים נוספים הורד רף הקבלה ב-2.5 נקודות מהממוצע המשוקלל.

בטכניון, שנהגו להציע מסלול אחד המיועד למצטיינים אליו ניתן להתקבל עם ממוצע בגרות 90 באנגלית ומתמטיקה ללא פסיכומטרי, נוספו ארבעה מסלולי לימוד נוספים, אך במתכונת מצומצמת בלבד (יקבלו עד כחמישה סטודנטים למסלול).

אוניברסיטת תל אביב הוסיפה 8 תכניות לימוד חדשות ל-10 הקיימות, ביניהן: הנדסה מכנית, כימיה והתכנית המשולבת במדע והנדסה של חומרים. הקבלה לתוכניות החדשות כרוכה בראיון אישי. המקצועות המבוקשים במסלול: כלכלה, תזונה, חשבונאות, הנדסת מחשבים ופסיכולוגיה. למקצועות אלו, ניתן להתקבל רק בממוצע משוקלל גבוה במיוחד העומד על 110-112.

רוצים לבדוק את סיכויי הקבלה שלכם? כנסו לכאן ובדקו.

באוניברסיטת בן גוריון נפתחו 7 תכניות חדשות שהצטרפו ל-13 הקיימות. המקצועות המבוקשים הם: הנדסה תעשייה וניהול, ניהול, מדע המדינה. אולם גם כאן, הקבלה לתכניות תתאפשר רק לבעלי 5 יחידות במקצועות אנגלית ומתמטיקה בציונים גבוהים מאוד.

באוניברסיטת בר אילן נוספו 3 תכניות ל-21 הקיימות במקצועות תקשורת, סוציולוגיה ומדעי המדינה. למרות פרסומים קודמים של המוסד כי תנאי הקבלה יעמוד על 85, ציון הסף למקצועות מדעי הרוח עומד על 95.

המוסד האוניברסיטאי היחיד שלא ביצע אף שינוי בתנאי הקבלה הוא אוניברסיטת חיפה.

הבטיח שינויים גדולים, אך מה בפועל? שר החינוך לשעבר, שי פירון
הבטיח שינויים גדולים, אך מה בפועל? שר החינוך לשעבר, שי פירון
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד