072-3300504

האם יתאים לי תואר באוניברסיטה פתוחה?

רגע לפני שאתם נרשמים לתואר, קחו לעצמכם רגע ובדקו איזה מבין המסלולים הכי מתאים לכם - לימודי תואר אקדמי במוסד עם שגרה קבועה או ללמוד כמעט לבד באוניברסיטה הפתוחה

גל יונגר | 23-07-2014 15:53:00

צעירים שנמצאים לפני תחילת לימודים גבוהים מתחבטים רבות בשאלה איזה מוסד לימודים הכי מתאים להם. ובכן מדובר בהחלטה רבת שיקולים אשר צריכה להתאים לאופי הלומד, למטרותיו לרצונותיו ובעיקר לשגרת החיים שלו.

אם אתם נכללים תחת האנשים העסוקים במיוחד, עובדי משרה מלאה, בעלי עסקים או אפילו משרתים בצה"ל והינכם מחפשים אחר גמישות ממסדית, קצב אישי ובעיקר למידה מרחוק - תוכלו לתמרן בין יומכם העמוס לתואר אקדמי באמצעות תואר באוניברסיטה הפתוחה.

עדיין מתלבטים? קבלו את רשימת התכונות הנחוצות לתואר מסוג הזה ואולי עם סיום הכתבה תגיעו להחלטה המתאימה.

חייב לשלב קריירה ותואר
חייב לשלב קריירה ותואר

משמעת עצמית גבוהה
השאלה הראשונה שעליך לשאול את עצמך לפני ההרשמה לתואר היא האם כסטודנט בשיטת לימוד עצמי, המשמעת האישית שלך תהיה מספיק גבוהה שתעמוד בה לאורך כל התואר?

כידוע, ימי הלימוד אינם תלויים במגבלות של מקום או לחלופין בשעות לימוד קבועות ומסודרות בהשוואה לתואר באוניברסיטה. לכן עלייך לדאוג לעמוד בכללים שהצבת לעצמך, לבצע בקרה עצמית חודשית ולעמוד ביעדים הלימודיים שקבעת מבעוד מועד.

היכון, הכן, למד!
היכון, הכן, למד!

התמדה אישית ואחריות
צמד התכונות -התמדה ואחריות הולכות יחד במקרה הזה ולכן חשוב לזכור כי לצד הפתיחות והגמישות הממסדית של האוניברסיטה הפתוחה לא מדובר בגן עדן לסטודנטים.

עלייך לפתח מנגנון התמדה ולקחת אחריות על המטלות הניתנות במהלך התואר, גם אם מדובר בהנחיות מרחוק. כמו כן דמות המרצה הקשוחה לא נוכחת כדי להזכיר לך בכל שבוע מה התאריך האחרון להגשת המטלות המנחות ולכן עלייך להיות עם היד על הדופק במהלך כל הזמן.

עמידה בלוח זמנים
אחד הדברים שעליכם להיזהר ולהישמר ממנו במהלך התואר באוניברסיטה הפתוחה הוא להיכנס לסטטיסטיקת 'התואר שלא נגמר', שכן חלק גדול מהסטודנטים הנרשמים אליה אך בפועל רק חלק קטן מהם באמת ומסיים בזמן.

המבנה הארגוני ושיטות ההוראה של האוניברסיטה נבדלות מגופי הלימוד הקיימים וכך גם סגנון הלמידה האישית שמותאם על פי תנאים אישיים לכל לסטודנט.

בעקבות ניהול וקצב זמנים אישי שמאפשר התואר, יש לשמור על משך הגיוני ולסיימו בזמן סביר של בין 3-4 שנים. על מנת לצלוח במשימה יש לפתור את כל התרגולים בזמן ולהגיש כל מטלה בעיתה.

כי אף אחד לא מעוניין בתואר שלא נגמר
כי אף אחד לא מעוניין בתואר שלא נגמר

יכולת למידה אישית
יכולת למידה אישית ומיומנויות למידה הן דבר חשוב שנרכש ומתפתח במהלך כל תואר, בין אם זה במכללה, באוניברסיטה או באוניברסיטה הפתוחה.

עם זאת, חשוב לחדד כי בתואר מסוג זה, רוב הלמידה מתבצעת באופן עצמאי וכן הרחבת הידע והאופקים תלויים במידת ההשקעה האישית מהבית.

עלייך לסדר לעצמך סביבה לימודית מיטבית במרחב האישי שלך, בה תוכל להתרכז וללמוד בצורה היעילה ביותר. בנוסף יהיה עלייך לבצע מדי פעם ביקורת אישית בנוגע לקצב ואיכות הלמידה אליה הגעת.

חיבור למשולש הקדוש: סטודנט מרצה מחשב
האוניברסיטה הפתוחה משלבת קורסים בטכנולוגיות מתקדמות להוראה מרחוק כאשר רובם מועברים דרך אתרי האינטרנט.

כסטודנט באוניברסיטה הפתוחה יהיה עלייך להפנים את העובדה כי רוב החומר מועבר דרך המחשב ולכן תצטרך להתאזר בסבלנות רבה, להתרגל לישיבה ממושכת מול המחשב ולהפנים כי התקשורת השוטפת עם צוות ההוראה תהיה אינטרנטית.

אם כיתה וירטואלית או מפגשים מוקלטים פחות מדברים אלייך ואתה נחשב ל-'איש של אנשים' המחפש חוויה סטודנטיאלית, שקול מחדש את הרישום לתואר באוניברסיטה הפתוחה.

לא מסתדרת איתם
לא מסתדרת איתם
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד