072-3300504

כלכלן הומאני

מגיש תכנית 'חדשות הבידור' ליאון רוזנברג, אמנם למד כלכלה וחשבונאות באוניברסיטה, אבל כבר אז הוא אהב יותר את עולם התרבות, האומנות והפילוסופיה

גל יונגר | 29-05-2014 18:14:00

בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות מטעם אוניברסיטת תל אביב ומצטיין דיקאן.

מה הדבר שאתה הכי זוכר מתקופת הלימודים?

"האוניברסיטה תמיד נראתה לי כמו מעיין של ידע, ובחרתי לשתות ממנה. הייתי עתודאי לכלכלה וחשבונאות באוניברסיטת תל אביב, חלק מהקורסים היו משעממים או שלא באמת הייתי חייב להכנס אליהם, אז הייתי מסתובב עם צילום מערכת שעות מפקולטות אחרות בעיקר של מדעי הרוח ואמנות, ונכנס בכל פעם לשמוע שיעורים בקורסים שנשמעו מעניינים. במקום קורס במיסים, הייתי נכנס לקורס בקולנוע.

"במהלך התואר שלי שמעתי שיעורים בכל מיני נושאים בתולדות האומנות, פילוסופיה, היסטוריה וספרות, זה היה מדהים. כמו מגרש משחקים של ידע שאפשר לטעום מהכל, והכי כיף שבקורסים האלה אתה לא רשום ולכן לא צריך להיבחן".

איזה סטודנט היית?

"היו לי ציונים טובים מאוד, ואפילו הייתי מצטיין דיקאן בחשבונאות במשך שנתיים. בשיעורים שאהבתי הייתי נורא נהנה לסכם והרבה היו לוקחים ממני אחר כך את הסיכומים. אבל בקורסים שהנושא לא עניין אותי העדפתי להקשיב, לכתוב את הדברים באופן כללי ולקחת סיכום של מישהו אחר.

"בגלל שהייתי עתודאי, אז מבחינתי האוניברסיטה היתה מעין מרווח נשימה בין התיכון לצבא, נורא נהניתי מזה שהייתי אדון לעצמי בניגוד לתיכון, ששם אתה חייב לשבת בשיעור גם אם התוכן לא מעניין. אהבתי שיש הרבה אנשים שאתה יכול פתאום להכיר והמון בחורות יפות להסתכל עליהן. בשנה הראשונה הרגשתי נורא צעיר ביחס לסטודנטים האחרים בגלל העובדה שהייתי עתודאי, אבל מהשנה השנייה ואילך הכל השתחרר לי".

עבדת בזמן הלימודים?

"עדיין גרתי אצל ההורים במהלך הלימודים, כך שלא הייתי צריך לשלם שכר דירה, מה שהיה מאד נוח כמובן. עבדתי כברמן בלילות בבר ?הגלולה? שהיה הבר הכי מגניב בתל אביב באותה תקופה, בו ישבו כל המוזיקאים, איגי וקסמן, אסף אמדורסקי ועוד רבים וטובים".

היה מרצה או קורס שהשאירו עליך רושם?

"פרשן הספורט שגיא כהן היה אחד מהמרצים שבאמת השאירו בי חותם. למרות שמדובר בקורס שנכנסתי אליו כאורח , הוא היה מרצה לפילוסופיה ועשה את זה בצורה מהפנטת. הוא ידע לתפוס כיתה שלמה ולסחוף אותה לדיון. שלא תביני לא נכון, היו מרצים מעולים גם בכלכלה וחשבונאות אבל מה לעשות שתמיד הערצתי את האנשים שמתעסקים במדעי הרוח ובאמנויות?.

יש לך טיפ לסטודנטים?

"לנצל את האוניברסיטה כדי להרחיב את הידע שלך כמה שניתן ולטעום מכמה שיותר עולמות. לזכור שזה שבחרת ללמוד משהו - לא אומר שזה המקצוע שתעסוק בו בסופו של דבר בכל שארית חייך.

"באוניברסיטה יש אפשרות לגעת בעוד תחומים ולהיחשף אליהם. זו גם תקופה בחיים מבחינת הגיל שאפשר עדיין להיות גמישים ולא חייבים להתקבע על שום דבר".

היום היית בוחר ללמוד משהו אחר?

"היום כשאני מבין מה מעניין אותי בחיים, אז יתכן שהייתי בוחר אחרת, אבל אני שמח שסיימתי תואר ושמח שעשיתי את זה בעתודה. למדתי המון על עצמי בתקופת הלימודים.

"בסופו של דבר התגלגלתי למקום שטוב לי בו מבחינת מה שאני עושה. ואני אוהב את העבודה שלי שזה הכי חשוב. מהתואר יצא לי שאני מבין בשוק ההון, בענייני מיסים ובדוחות כספיים שזה ידע שימושי. וחוץ מזה אני משתדל להביט על העבר בסלחנות ולא להתחרט?.

זה שבחרת ללמוד משהו לא אומר שתעסוק בו, רוזנברג
זה שבחרת ללמוד משהו לא אומר שתעסוק בו, רוזנברג
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד