072-3300504

המאבק הטכנולוגי נמשך: פתחו בשביתה

המאבק של המכללות הטכנולוגיות מחריף, כאשר למעלה מ-50 מכללות מצטרפות למאבק ומשביתות את הלימודים, במחאה על תקצוב המוסדות

אחינועם מזרחי | 20-10-2013 11:43:00

מה שהתחיל כמחאה שקטה התפתח הבוקר (א') לשביתה כללית. פורום מנהלי המכללות הטכנולוגיות החליט להשבית את הלימודים בלמעלה מ-50 מכללות ולהשאיר כ-20 אלף סטודנטים בביתם.

לטענתם, הסטודנטים במכללות להכשרת הנדסאים וטכנאים זוכים ליחס מפלה לעומת חבריהם במוסדות האקדמיים המתבטא בתנאי לימוד ירודים וציוד מיושן.

צעד השביתה הכללית ננקט לאחר שנתיים של משא ומתן מול המדינה, ולאחר שבמהלך השבוע שעבר הצטרפה הנהגת הסטודנטים הארצית למאהל המחאה שהקימו ראשי המכללות הטכנולוגיות מול משכן הכנסת.

85% שובתים. המכללות הטכנולוגיות
85% שובתים. המכללות הטכנולוגיות

''נאבקים על עתיד הסטודנטים בארץ''
"על כל מהנדס במדינת ישראל התעשייה משוועת לשלושה הנדסאים, אבל התקצוב שלהם לא השתנה ב-30 השנים האחרונות ועומד על חמישית התקציב שזוכים לו סטודנטים במקצועות אחרים", מסביר דוד לובלצ'יק, מנכ"ל הקריה ללימודי הנדסה וטכנולוגיה בתל אביב.

"הביטוי של חוסר התקצוב בפועל הוא באיכות המעבדות, ביכולת להציע שכר אטרקטיבי למרצים, באדמיניסטרציה ועוד, ואנחנו משוועים לתוספת ראויה", מוסיף לובלצ'יק. "אם לא נגיע להסכמה, סביר להניח שהשביתה תורחב למערכות נוספות באקדמיה. כרגע שובתים כ-85 אחוז מהסטודנטים במכללות הטכנולוגיות".

תחיה פלבין, סטודנטית שנה ג' לקולנוע וטלוויזיה במרכז לעיצוב וטכנולוגיה באריאל, חושבת שצריך להמשיך את השביתה עד שהדרישות הכספיות יענו, גם במחיר פאוזה ארוכה מהלימודים. "שנת הלימודים הייתה אמורה להתחיל ביום ראשון, אבל כבר בשבוע שלפני כן ידעתי שנשבות", היא אומרת. "זה לא שמשהו השתנה מאז המחלוקת בין המכללות לממשלה בשנה שעברה, ואם לא נלחם לא יהיה לזה סוף.

"ההבדל בין מסלול הנדסאי למסלול אקדמי הוא בסוג הלימודים – כי בהנדסאי לומדים נטו מקצוע ולא תיאוריה", היא מסבירה. "לכן חשוב מאוד למכללה לשמור על רמה גבוהה ועל מכשור מתקדם, כי בסופו של דבר מה שיהיה מצופה מהנדסאים בשוק זה להבין במערכות המתקדמות ביותר, זה הפור שיהיה לסטודנטים כמונו על פני האקדמאיים".

דוד לובלצ'יק מזכיר את המאבק הממושך על תקציב מול המדינה. "אחרי מו"מ ארוך ומייגע הסכמנו להגיע לסכום שיאפשר לנו אוויר לנשימה, שעומד על 140 מיליון שקל. האוצר הלך לקראתנו רק מחצית הדרך ומנסה להתיש אותנו, אבל אנחנו לא ניכנע עד שנגיע לסכום המינימלי הזה".

''מנסה להתיש''. בנט במאהל
''מנסה להתיש''. בנט במאהל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד