072-3300504

עלייה של 20 אחוז בביקוש למקצוע

אוניברסיטת אריאל פותחת בשנת הלימודים הקרובה מחלקה חדשה לתואר במדעי הסיעוד, הראשונה שתפתח במוסד מאז הפך לאוניברסיטה

אחינועם מזרחי | 02-09-2013 10:51:00

המחסור החמור בכוח אדם בתחום הסיעוד הוביל את המדינה להשיק קמפיין "אח/ות אקדמאי/ת", שמטרתו לשפר את תדמיתו של מקצוע הסיעוד, דרך הגדלת מכסות התלמידים במסגרות הלימוד הקיימות ופתיחת תוכניות לתואר בסיעוד במסגרות אקדמיות נוספות.

בעקבות הקמפיין, שולש מספר המתעניינים בלימודי המקצוע, אולם, כאמור, מדינת ישראל עדיין לא עומדת בממוצע העולמי ויש צורך בהכשרת עוד אחים סיעודיים.

מנתוני מדד "יורם לימודים" עולה, כי בין השנים 2011-2012 חלה עלייה של 20% בביקוש לתואר בסיעוד לעומת שנים קודמות. במקביל, בסקר שנערך על ידי "יורם לימודים" נמצא כי מרביתם פנו ללימודי סיעוד מתוך תשוקה למקצוע ורצון אמיתי לעזור לזולת, על אף שמדובר בעבודה שאיננה מתגמלת מבחינת תנאי העבודה והשכר.

"לימודי התואר החדש יכללו למידה בקבוצות קטנות ולמידה עצמית כמו גם הרצאות, הדמיית תרחישים והתנסות בעבודה במרכזים רפואיים אוניברסיטאיים ובקהילה", אומרת דוקטור אילה בלאו, אחות מוסמכת ומיילדת, שתעמוד בראש המחלקה. הלימודים יארכו ארבע שנים יערכו בשיתוף "שירותי בריאות כללית" בבתי חולים שונים ברחבי הארץ.

חולמים להיות אחים ואחיות ולא בפוליטיקה? אוניברסיטת אריאל פותחת מחלקה חדשה ללימודי סיעוד. התואר הראשון במדעי הסיעוד (B.S.N) יכשיר את הסטודנטים לעבודה כאחים מוסמכים בבתי החולים בארץ.

על פי נתוני ארגון המדינות המפותחות, ה- OECD, בישראל יש בממוצע 4.8 אחים ואחיות לאלף איש, זאת לעומת הממוצע העולמי העומד על 8.8. לפיכך, חסרים בישראל כיום כ- 36 אלף אחים ואחיותה. נהלת אריאל שמה לה למטרה להגדיל את מכסת הצעירים במקצוע, זאת במטרה להגיע למכסה המקובלת במדינות החברות ב- OECD.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד