072-3300504

האוניברסיטה שמכשירה את ההאקרים

תכנית לימודים מיוחדת באוניברסיטה בארצות הברית, מכשירה סטודנטים לפרוץ תוכנות מחשב וללכוד פדופילים, ומציבה אותם בשירות ה-CIA האמריקאי

אחינועם מזרחי | 28-11-2012 11:01:00

רוצים ללמוד איך לפרוץ תוכנות מחשב ולשתול וירוסים? באוניברסיטת טולסה שבמדינת אוקלוהומה, ארצות הברית, מלמדים בדיוק את זה. מסלול מיוחד באוניברסיטה, מכשיר את הסטודנטים להיות עברייני אינטרנט, או במילים אחרות - האקרים.

לפי "הדיילי מייל" הבריטי, המסלול המיוחד שנפתח מכשיר את הסטודנטים, בתקופת זמן של שנתיים, לשבש תוכנות מחשב באמצעות החדרת וירוסים, לפצח סיסמאות ולדלות מידע מסווג. ומה עושים עם זה אחר כך? הסטודנטים הבוגרים נלקחים כמו לחמניות חמות לעבודה בשירותי המודיעין האמריקאיים.

תכנית ההכשרה להאקרים, מציבה 85 אחוזים מבוגריה במעגל העבודה האמריקאי, תחת ארגונים ממשלתיים כמו ה-NSA, הסוכנות לביטחון לאומי, או ה-CIA, ארגון הריגול המודעיני של ארצות הברית. כחלק מההווי הסטודנטיאלי, הסטודנטים מכנים את המקומות הללו בשמות קוד, כמו 'האחווה'.

הגשת מועמדות לתכנית הלימודים בטולסה, פתוחה בפני טווח נרחב של גילאים, הנע בין 17 ל-63, כאשר כל התלמידים חייבים להיות אזרחי ארצות הברית וזכאים לסיווג ביטחוני גבוה מ'סודי ביותר'. רבים מהם יוצאי צבא או אחרים, המחפשים להתחיל בקריירה נוספת, סטודנטים למדעי המחשב, הנדסה, חוק ומשפט או מנהל עסקים.

סטודנט למדעי המחשב?
סטודנט למדעי המחשב?
המטרה - ריגול
המטרה - ריגול

מלכודת לפדופילים
סוז'ט שנוי הקים את התכנית באוניברסיטת טולסה בשנת 1998 וממשיך להוביל את הלימודים בה גם כיום. "סטודנטים למדים בעזרת מגוון רחב של תיאוריות ופרקטיקות, כשכל אחד מהם עובד במקביל במעבדה לזיהוי פלילי בקמפוס, כדי ליישם את כישוריו דרך חיפוש ראיות במכשור דיגיטאלי", הוא מתאר. "אני זורק אותם אל הלא נודע והם הופכים להיות מחוסרי פחד".

תכנית הלימודים של הסטודנטים מערבת איסוף ראיות נגד פדופילים, כשמספר סטודנטים גולשים באינטרנט כשהם מתחזים לילדים, על מנת לפתות את הפדופילים לדבר עבירה. הסטודנטים עזרו גם בפתירת מקרה רצח משולש, על ידי פיצוח חשבון מייל שקשר בין הרוצח לקורבנות שלו, ובמהלך הלימודים אף למדו כיצד לפתח טכניקות חדשות לחילוץ מידע מסמארטפונים, מכשירי GPS ומכשירים דיגיטאליים אחרים.

לפי דיווח של ה-NSA, אוניברסיטת טולסה נחשבת לאחד מארבעת המרכזים המצוינים ביותר בארצות הברית ללימודי ריגול מקוון, לצד מסלולים נוספים באוניברסיטת בוסטון, קליפורניה ודקוטה. ניל זירינג, עובד בכיר ב-NSA, שביקר בטולסה לאחרונה, אמר: "הסטודנטים של טולסה מגיעים לעבודה עם הרבה מאוד ניסיון מעשי ורלוונטי. יש מעט מאוד בתי ספר שדומים לטולסה, במונחים של שיתוף פעולה עם רשויות אכיפת החוק, התעשייה והממשלה". זירינג מכנה את הסטודנטים במקום כ'נינג'ות סייבר' או 'סופר טכנאים'.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד