072-3300504

סטודנטים סובלים יותר מדיכאון

מחקר חדש שנעשה באוסטרליה מצא כי סטודנטים סובלים ממחלות נפש פי חמישה משאר האוכלוסייה. הסיבות: הצורך להוכיח את עצמם ואבטלה

הדר גילת | 24-11-2010 14:53:00

חוקרים מצאו כי סטודנטים סובלים ממחלות נפש פי חמישה משאר האוכלוסייה. המחקר, שנערך בקרב סטודנטים אוסטרלים והתפרסם לאחרונה ב- " Australian Psychologist", מצא שהסטודנטים חשים בעיקר מצוקה מהצורך להוכיח את עצמם ומאבטלה.

המחקר, שנערך בקרב 6,000 סטודנטים, מעלה כי שיעור גבוה של סטודנטים באוניברסיטאות מדווחים על רמות גבוהות ומשמעותיות של מצוקות פסיכולוגיות – הרבה מעל שאר האוכלוסייה.

החוקרת, ד"ר הלן סטאלמן, פסיכולוגית קלינית מאוניברסיטת "קווינסלנד", מסבירה כי זה נובע מכך שהרבה מהסטודנטים פשוט לא מתמודדים עם האוניברסיטה והחיים הסטודנטיאליים.

ד"ר סטאלמן מצאה כי 84% סבלו מתסמינים של מצוקה פסיכולוגית וכמעט חמישית הראו סימנים של מחלות נפש. "19% מהנחקרים העידו שהם סובלים מרמות גבוהות של מצוקה, שסביר להניח נובעת מבעיות נפשיות. בקרב כלל האוכלוסייה מדובר ב- 3%", הוסיפה החוקרת.

המחקר הראה כי הסטודנטים נמצאים תחת הלחץ להוכיח את עצמם. "חשיבה פרפקציוניסטית, למשל, משפיעה על האופן בו מבצעים משימות ועל תחושת הערך העצמי. אם, לדוגמא, סטודנט קיבל ציון גרוע במבחן הוא מרגיש ככישלון בכל תחומי חייו", מסבירה סטאלמן.

פרופ' ברט מק'דרמוט, המשמש בין היתר כדובר מחלקת הדיכאון הלאומי של אוסטרליה " Beyond Blue", אומר כי הממצאים עולים בקנה אחד עם מחקרים קודמים המראים כי אחד מכל 25 צעירים סובל מדיכאון. "זה מדאיג, מכיוון שזו תקופת הביניים במעבר אל עולם המבוגרים. זה בדיוק התקופה לקבלת ההחלטות החשובות בחיים – בחירת בן זוג ומסלול הקריירה הן ללא ספק שתי בחירות קריטיות, ולהיות בדיכאון בתקופה הזו זה בהחלט מגביל את ההזדמנויות שלך".

החוקרים מסבירים כי חלק מהסיבות לתחושות הדיכאון נובעות מכך שרבים מהסטודנטים באוסטרליה הם מחוסרי עבודה, זאת למרות שהמדינה התמודדה בצורה טובה עם המשבר הכלכלי העולמי.

לדברי פרופ' מק'דרמוט, להיות מובטל ומנותק חברתית עשוי לעיתים להוביל לדיכאון. "אנשים רבים מתחברים ויוצרים קשרים דרך העבודה, אדם שלא נמצא במסגרת כזו מגדיל את הסיכוי שלו להיכנס לדיכאון. בנוסף, אותם אנשים מרגישים שהם לא מתקדמים בחייהם וזה עלול להוביל לתחושות של חוסר תקווה וייאוש".

קורסים תחת הנטל
קורסים תחת הנטל
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד