072-3300504

הכסף לא הועבר לאונ'; תיתכן שביתה

שנת הלימודים האקדמית נפתחה כסדרה לאחר שרה"מ הבטיח שיועברו התקציבים להשכלה הגבוהה, אולם כעת מתברר כי הכסף עדיין לא הגיע, והאוניברסיטאות מאיימות לפתוח בשביתה

הדר גילת | 09-11-2008 14:20:00

שנת הלימודים האקדמית נפתחה בשבוע שעבר כסדרה ללא צורך בהשבתה נוספת של מערכת ההשכלה הגבוהה, ואולם היום (א') נראה כי האופטימיות היתה מוקדמת.

במכתב ששלח יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' מנחם מגידור, לחברי הסגל הבכיר הוא מזהיר מפני שביתה, מאחר שטרם הועברו הכספים שהובטחו להם בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה, אהוד אולמרט ושרי האוצר והחינוך.

ראש הממשלה חתם על הסכם, לפיו תינתן תוספת תקציבית של 515 מיליון שקלים, אשר מתוכם 465 מיליון שקלים יועברו לאוניברסיטאות, ו- 50 מיליון שקלים, שישולמו על ידי המדינה, ישמשו לצורכי פיתוח, בהתאם לתוכניות שיגישו ראשי המוסדות להשכלה גבוהה ובפיקוח שרת החינוך.

"צר לנו מאוד להיות משביתי שמחות, אבל הסכנה של הפסקת הלימודים וסגירת האוניברסיטה עודנה מרחפת מעל ראשנו, ובצורה ממשית ומיידית", כותב פרופ' מגידור.

במכתב מסביר יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות כי האוצר מעכב את העברתם של הכספים "ומשדר בדרכים שונות שאין בכוונתו להעבירם. גם תקציבים קודמים, שעליהם כבר התחייב בעבר, לא הגיעו אלינו, ועם כל יום שחולף, אני מתקרבים למצב שהאוניברסיטה לא תוכל להמשיך לפעול".

מגידור מוסיף עוד כי "האוצר סומך כנראה על עייפותנו ועל עייפות הציבור: למרות העייפות, אין לנו ברירה אחרת".

"למרות העייפות, אין לנו ברירה אחרת". מגידור
"למרות העייפות, אין לנו ברירה אחרת". מגידור
הפגנת המחאה שערכו הסגל והסטודנטים לפני התערבות רה"מ
הפגנת המחאה שערכו הסגל והסטודנטים לפני התערבות רה"מ

ות"ת: התנהגות עצלה ולא רצינית מצד אנשי האוצר
יושב ראש הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), פרופ' שלמה גרוסמן, התייחס לנושא וסיפר כי בעשרת הימים האחרונים ניסו בות"ת לקיים פגישה מול אנשי אגף התקציבים במשרד האוצר כדי ליישם את הסיכומים שהושגו, ואולם אנשי האוצר אינם מוכנים לקיים פגישות בנושא ומונעים את העברת התקציבים עליהם החליט ראש הממשלה.

"חוסר היכולת לקדם את יישום הסיכומים נובעת מהתנהגות עצלה ולא רצינית מצד אנשי האוצר. לצערי הרב, עולה החשש שאנשי האוצר מנסים להתנער מהאחריות שלהם ליישם את הסיכומים שהושגו", אומר גרוסמן.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד