072-3300504

פיתוח וניהול אתרי תיירות ונופש

לימודי ייזום, פיתוח וניהול אתרי תיירות ונופש, שיווק, מימון-הם חלק מהקורסים אליהם תחשף אם תלמד מלונאות ותיירות לתואר ראשון.השכר הממוצע של מנהל תחום מסוים במלון הוא בין כ-7,000 ש"ח ל-11,000 ש"ח נטו לחודש.על לימודי מלונאות ותיירות לתואר ראשון...

10-09-2001 13:42:00

תיירות היא אחת משלשת תעשיות יצוא השרותים המובילות בכלכלה העולמית והיא יכולה להיות מוגדרת כמדע, כאמנות וכתעשיה המורכבת מכל הפעילויות ,השרותים והתעשיות האחראיות לחווית הנסיעה- תחבורה, מלונות, מזון ומשקאות, קניות, בדור ושרותים שונים הבאים לענות על צרכיהם ורצונותיהם של קבוצות ו/או יחידים הנוסעים הרחק ממקום מגוריהם.

כל נסיון להגדיר תיירות ולהסביר את היקפה מחייב להציג את כל האלמנטים השונים המשפיעים עליה כעל מערכת כוללת. יחסי הגומלין בין מרכיבים אלו מעצבים את אופי התעשייה ומבדלים אותה מיעד ליעד.
המערכת התיירותית כוללת את:
1. התייר שהוא השחקן העקרי במערכת – מי הוא , מהיכן מגיע, מהם צרכיו ורצונותיו? האם הוא שבע רצון כל אלו ישפיעו על בחירת היעד והפעילויות בו.
2. הקשת הרחבה של העסקים המספקים שרותים וסחורות לתייר, הממשלה ביעד הרואה בתיירות כאמצעי לפתוח כלכלי וסחר חוץ והאוכלוסיה המארחת הרואה בתיירות כהזדמנות לסחר חליפין תרבותי וכמקור לתעסוקה.
תיירות היא אם כן, סך התופעות ויחסי הגומלין הנובעים מהאינטראקציה שבין התיירים, ספקי השרותים, הממשלה המארחת והקהילה המארחת בתהליך משיכת המבקרים והארחתם.

היכן לומדים?
לימודים אלו ניתן לרכוש באוניברסיטאות, מכללות פרטיות ושלוחות מחו"ל.

לעוד מידע על לימודי תיירות לחצו כאן

שכר לימוד
שכר הלימוד נע בין כ- 9,500 ש"ח לשנה באוניברסיטאות ובמכללות ועד כ- 28,000 ש"ח לשנה בשלוחות מחו"ל.

הלימודים
מטרת הלימודים היא, לתת מענה לאתגרים הרבים של תעשיית בישראל:: מלונאות והארחה, ניהול אטרקציות ואתרים, ניהול הזמנות וסוכנויות נסיעות ויתר ענפי התיירות. בנוסף, המטרה היא להכשיר כח אדם ניהולי מעולה לתפקידים אלו כאשר הדגש הוא על לימודי ניהול.והבנת הענף ולא על לימודי התמחות ספציפיים (כגון, מזון ומשקאות במלונאות או ניהול הזמנות בקורסי סוכנות נסיעות).
בשל הדגש החזק על ניהול כמחצית מהקרוסים הנלמדים הם קורסי ניהול כגון, כלכלה, חשבונאות, שיווק, התנהגות ארגונית. שאר הקורסים הם קורסי יסוד בתיירות וקורסים מתקדמים בניהול תיירות.

התעודה
הלימודים נערכים בין שנתיים (שלוחות מחו"ל) לשלש שנים ובסופם יקבל הסטודנט תואר ראשון בתיירות.

מבט על שוק העבודה
בוגרי המסלול משתלבים בתום הלימודים כמנהלים ויזמי פרוייקטים בבתי מלון והארחה, אתרי תיירות ונופש, סוכנויות נסיעות, חברות תעופה, משרדי טיולים, חברות שיט, מסעדות, מוזיאונים, משרד התיירות.

מטוס נוסעים. מקור: ShutterStock
מטוס נוסעים. מקור: ShutterStock

חשוב לדעת!!!
בתי מלון מגייסים בשנה כ-10 מנהלי תחומים במלון אשר סיימו תואר ראשון.
כמה מרוויחים: שכר ממוצע של מנהל תחום מסוים במלון הוא בין כ- 7,000 ש"ח לחודש ל- 11,000 ש"ח בחודש ברוטו וזאת ע"פ חוזים אישיים.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד