072-3300504

מיקרו כלכלה - אהבתי

אתר חדש מציע לסטודנטים לדרג את המרצים. המטרה: מאגר מידע אמין על איכות ההוראה. הבעיה: אין שום בקרה על המדרגים

ליאור ליוואק | 26-06-2007 12:27:00

אתר אינטרנט חדש קורא לסטודנטים בארץ לדרג את המרצים שלהם. באתר "דרגו" הועלו שמותיהם של אלפי מרצים ומתרגלים מ-41 מוסדות אקדמיים בישראל. כל מרצה זוכה להופעה נפרדת, חלקם הגדול ללא תמונות, ובה ביקורות שהעלו סטודנטים באמצעות שימוש במספר קריטריונים ומדדים כמו גם בהערות חופשיות על התנהלות השיעורים, מידת הקושי בקורס ואופיו של המרצה.

למשל, אחד המרצים לפילוסופיה באוניברסיטה העברית, זוכה לביקורת הבאה: "איש טוב שמאוד איכפת לו מהתלמידים, מצד שני קשה להבין אותו משום שהוא לוקה בשפה פילוסופית מסורבלת". אחד הסטודנטים להנדסה באוניברסיטת בן-גוריון מספר על מרצה בפקולטה: "מרצה טוב. לשתות קפה לפני ההרצאה". מי מהסטודנטים שירצה "ציון גבוה ללא מאמץ" מוזמן להירשם לקורס כלכלה פוליטית באוניברסיטת תל-אביב

מטרתם המוצהרת של מקימי האתר היא לטפח מאגר ביקורות שיסייע לסטודנטים בבחירת הקורסים על פי איכות ההוראה של המרצים. בכך מתיימר האתר להחליף את סקרי הערכת ההוראה הנערכים על ידי המוסדות האקדמיים. אולם בניגוד לסקרי הערכת ההוראה, שבהם מזדהים הסטודנטים המשתתפים בדירוג, ב"דרגו" לא ניתן לוודא מי מהמעריכים הם אכן סטודנטים, לא כל שכן סטודנטים של הקורס הפרטני שאותו העריכו, מה שעלול לפגוע באמינות הנתונים.

"זה לא מקום לסגירת חשבונות עם מרצים וכל תגובה עוברת סינון ידני" אומר אסף, סטודנט לתואר ראשון בתעשייה וניהול ממכללה במרכז הארץ, ואחד ממקימי האתר. לדבריו, העבודה על האתר נמשכה כשנה ומעבר לרצון לספק לסטודנטים כלי איכותי להערכת הקורסים והמרצים, הכוונה היא לבסס את האתר מסחרית באמצעות הסתמכות על מפרסמים ועל שיתופי פעולה עם מוסדות אקדמיים ואגודות סטודנטים שיציעו, כך מקווים באתר, את הדירוג לסטודנטים במוסדות השונים.

דרגו אותי
דרגו אותי
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד