072-3300504

ביטוח לאומי, ביטוח בריאות

מטרת ביטוח הבריאות והביטוח הלאומי היא להיערך למצב בו אולי לא תהיו בריאים, מבלי שתהפכו לנטל על סובביכם

18-05-2006 14:56:00

הביטוח הלאומי הוא מוסד ממלכתי לביטוח סוציאלי הפועל מכוח חוק (או בתרגום לעברית: ארגון שהמדינה קבעה שחייב להיות בה לטובת כולנו). התפקיד העיקרי של הביטוח הלאומי הוא להבטיח אמצעי מחייה לתושבי ישראל שאינם מסוגלים להתפרנס למחייתם (כל מי שאין לו עבודה - למשל, מובטלים, פנסיונרים או מי שקרתה לו תאונה ולא יכול עכשיו לעבוד). מלבד גמלאות כספיות מעניק המוסד לביטוח לאומי שירותי שיקום, הכשרה מקצועית, שירותי סיעוד וייעוץ לאוכלוסיות השונות, והוא מסייע גם בפיתוח שירותי רווחה בקהילה לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים.

כל תושב ישראל בן 18 ומעלה מבוטח בביטוח הלאומי, וחייב לשלם את דמי הביטוח הלאומי. תמורת התשלום הזה, תוכלו לקבל מהביטוח הלאומי כסף, אם חלילה יקרה לכם משהו.
יש כאלה שלא צריכים לשלם, למשל, נשים נשואות שהן עקרות בית או מי שעלה לארץ אחרי גיל 60.

ביטוח הבריאות, בדומה לביטוח הלאומי, הוא ביטוח חובה. כל תושב ישראל בן 18 ומעלה חייב להיות רשום באחת מקופות החולים לפי בחירתו. קופות החולים חייבות לספק לתושבים, ללא כל תנאי, מגוון שירותים רפואיים חיוניים הנקרא "סל הבריאות". עם זאת, קופות החולים רשאיות להציע לחבריהן "ביטוח משלים": שירותים רפואיים שאינם כלולים בסל הבסיסי.

מס בריאות

תשלום דמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות
בזמן השירות בצה"ל דמי הביטוח משולמים על ידי משרד הביטחון. מיד לאחר השחרור כל אזרח חייב להסדיר את התשלום בעצמו.

- עובד שכיר: דמי הביטוח יורדים משכר עבודתו. בדרך כלל הדבר נעשה אוטומטית ללא צורך בהתערבות העובד.

- עובד עצמאי או מי שאינו עובד ואינו מקבל דמי אבטלה: עליו להירשם בסניף הביטוח הלאומי הקרוב למקום מגוריו ולשלם דמי ביטוח באופן עצמאי.

- סטודנטים: משלמים באופן עצמאי באמצעות פנקסים לתשלום שיישלחו מדי רבעון.

- מי שרשום בלשכות התעסוקה ומקבל דמי אבטלה: דמי הביטוח מנוכים מדמי האבטלה.

תשלומי ביטוח

מעבר לקופת חולים אחרת
במהלך השירות הצבאי, החיילים פטורים מתשלום ביטוח בריאות, שכן הם נמצאים תחת אחריות מערכת הבריאות הצה"לית. לאחר השחרור החייל חוזר להיות חבר בקופת החולים שבה היה רשום טרם גיוסו לצה"ל, אלא אם כן הוא מבקש לעבור קופה.

אם קופת החולים לא קיבלה את המידע על שחרורך מצה"ל, יש לפנות לתחום רישום והקצאה בביטוח לאומי לצורך העברת המידע לקופת החולים.
אם ברצונך לעבור לקופת חולים אחרת, יש לפנות במהלך השירות הסדיר או מיד לאחר השחרור לסניף הדואר הקרוב (עם תעודת זהות) ולמלא טופס מעבר לקופת חולים. עדכון המעבר ייכנס לתוקפו בשני מועדים בשנה: ה-1 בינואר וה-1 ביולי, כפוף למועד הגשת הבקשה.

אין תמונה

שהייה בחו"ל
גם אם יצאתם לטיול בחו"ל אתם עדיין צריכים לשלם ביטוח לאומי וביטוח בריאות. אם בכוונתכם להשאר בחו"ל מעל חצי שנה, עליכם ליידע את המוסד לביטוח לאומי על כך, כדי להסדיר את התשלום.

אם תשהו בחו"ל במשך שנתיים רצופות או יותר, ולא תסדירו את תשלום דמי ביטוח הבריאות למוסד לביטוח לאומי בארץ, או שתפגרו בתשלומים יותר משנה, תישלל מכם הזכות לקבלת שירותים רפואיים מקופת החולים. על מנת להיות זכאים מחדש לשירותים הרפואיים יש צורך לחכות תקופת המתנה של חודשיים על כל שנת היעדרות מהארץ.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד