072-3300504

מנורת חירמון

אתה מתכנן להזמין אותה לארוחה אליך לדירה, גירשת את השותף להורים שלו בחדרה, ועכשיו - איך להשתמש בעיצוב כדי להגדיל את הסיכויים.

יובל כרמי – המעצב שיצא מהקווים | 17-01-2006 13:41:00

כן, כן. כולם מכירים את זה מאז שהמציאו את ריקוד החיזור הראשון. תאורה מעומעמת, מוזיקה, יין, והגלגלים מתחילים להסתובב. כולם עושים את זה בצורה חובבנית כזו או אחרת, אבל בתור מעצב מקצועי, כבר קרה לי יותר מפעם אחת שזו הייתה בקשה של לקוח. הייתה למשל אישה שביקשה שנתכנן לה "תאורה של חירמון" וקו מבט ישיר בין הג'קוזי למיטה בחדר השינה. בסופו של דבר היא קיבלה את מה שהיא ביקשה... את העיצוב אני מתכוון. אני לא לוקח אחריות מעבר לזה.

אז מה הם הטיפים העיצוביים ל"אווירה רומנטית"? איך אפשר לטפל בחלל הדירה ולהגדיל את הסיכויים ? מלבד אוכל, שתייה ומוזיקה – להלן טיפים לעיצוב החדר והדירה ליצירת מקום החיזור האידיאלי:
דבר ראשון – תאורה. זה לא מקרה שכל הפיק-אפ בארים מוארים באותו האופן. זה עיצוב מכוון שנועד ליצור צפיפות, קשר עין ותאורה עמומה ואדומה. זה המצב הטוב ביותר לחיזור. הפגמים בולטים הרבה פחות. אור אדום הוא אור מחמיא לצבע העור שלנו. למרבה הצער בעל הבית כנראה לא יסכים לצבוע את הבית לאדום או להחליף את כל המנורות. אבל אתה יכול בהחלט להחליף את המפסקים בחלק מהתאורה לשליטה על ידי עמעם (דימר). בכל מקרה חל איסור חמור על אור לבן וישיר. אם כל מה שיש לך זה תאורת ניאון – שכח מזה. מומלץ לקנות גוף תאורה להצבה על מדף או על הרצפה ולוודא שיהיה לו אהיל אדום. תאורת נרות היא כמובן תאורה מעולה. אם אתה הולך על זה תזכור להשקיע ולקנות נר נורמלי. זה נראה מגוחך עם נרות חנוכה, ועם נר נשמה כדאי שתמצא ערפדית חובבת גוטיקה.
תכנן את הישיבה, אתם אמורים להיות קרובים ופונים אחד אל השני (או השניה, כל אחד וטעמו). צריך להיות קרוב מספיק לגעת ונוח לשמור על קשר עין. אם שניכם יושבים עם הפנים לטלוויזיה, ההתחלה לא מבטיחה. אם בטלוויזיה יש משחק של יובנטוס הסיכויים יורדים עוד יותר. אבל בעצם, אם יש משחק של יובנטוס, למי אכפת. סדר עדיפויות בחיים זה דבר חשוב.

אחת הבעיות הגדולות בדירות של סטודנטים היא שהן "קרות" ו"קשות". הריהוט מינימלי, הקירות ריקים. כולנו מקשרים רומנטיקה למקום רך. שימוש בשטיחים, וילונות, כריות ישיבה (פופים) וכריות בכלל ירככו את החלל. אם הקיר ריק, תלה עליו תמונה, תוסיף מדף ספרים, הכל, רק אל תשאיר את החדר לבן וחלק. לוילונות יש יתרון נוסף מאחר והם חצי שקופים. גם תכונה זו של חצי שקיפות וחצי הסתרה , כמו הצעיפים של רקדניות הבטן, מקושרת אצלנו לחושניות.

ודבר אחרון - סדר את הדירה. כל הטיפים לא יעזרו אם שכחת את הגרביים שלך זרוקות על הספה ואת הטרנינג על הרצפה. לשם אמורים להגיע הבגדים שתורידו ביחד. תעיף את הבלגן לארון ותנעל את הדלת. זרוק את העיתונים שמפוזרים בכל מקום לפח, תסלק כבר את כוס הקפה החצי ריקה שמתפקדת כבר שבועיים בתור מאפרה, ובחייך, אל תשאיר את חבילת הקונדומים על השולחן. זו הפגנת אופטימיות מוקדמת מדי.

הכותב: יובל כרמי, מעצב פנים, מרצה במכון קווים לעיצוב ואדריכלות

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד