072-3300504

מרוסיה באהבה

תוכנית אקדמית ללימודי יהדות בשפה רוסית של האוניברסיטה הפתוחה;במסלול ייחודי זה האוניברסיטה הפתוחה תעניק תואר ראשון בלימודי יהדות לסטודנטים יהודים במדינות חבר העמים

| 14-09-2005 13:42:00

למעלה מ– 7,000 סטודנטים במדינות חבר העמים לוקחים חלק בתוכנית ייחודית ללימודי יהדות של האוניברסיטה הפתוחה בשיתוף עם המחלקה לחינוך של הסוכנות היהודית. החל מהשנה הבאה תעניק האוניברסיטה הפתוחה תואר ראשון במסלול לימודים זה, המועבר כיום ביותר מ– 300 ערים ברחבי חבר העמים ולומדים בו סטודנטים החל מגיל 15 ועד גיל 80.

במסגרת לימודי יהדות באוניברסיטה הפתוחה, לומדים הסטודנטים קורסים בהיסטוריה, פילוסופיה, מסורת ישראל, ישראל העכשווית, ועוד. הקורסים בתוכנית תורגמו לרוסית מתוכנית הלימודים במדעי היהדות של האוניברסיטה הפתוחה בעברית ומועברים במרכזי הסוכנות היהודית ברחבי מדינות חבר העמים באמצעות מנחים מקומיים, שעברו הכשרה מיוחדת לכך, ומרכזי הוראה של האוניברסיטה הפתוחה, כולם דוברי רוסית, הנמצאים בארץ.

ד"ר ויקטוריה ליבין, מנהלת התוכנית מטעם האוניברסיטה הפתוחה, מציינת כי מתכונת הלימודים מועברת באותה שיטה בה לומדים הסטודנטים של האוניברסיטה הפתוחה בארץ: "אנחנו מעבירים לסוכנות היהודית ספרים של הקורסים ברוסית והסוכנות דואגת להפיץ אותם בקרב הסטודנטים באמצעות המרכזים שלה. הסטודנטים מבצעים ומגישים מטלות, ובסיום הקורס משתתפים בבחינות הנערכות במרכזי הסוכנות ברחבי חבר העמים, בדיוק באותה שיטה בה מתבצע הדבר בסניפים השונים של האוניברסיטה הפתוחה ברחבי הארץ".

ד"ר ליבין מציינת כי האוניברסיטה הפתוחה הקימה אתר אינטרנט מיוחד בשפה הרוסית לתוכנית זו.האתר מכיל תאור של כל הקורסים ומאפשר התכתבות עם מרכזי ההוראה בארץ. אחת לשלושה שבועות מועברים דרך האתר הרצאות אינטראקטיביות בכל אחד מהקורסים הנלמדים באמצעות תוכנת Centra המסופקת על ידי הסוכנות היהודית.

ד"ר ליבין אומרת כי "משנת הלימודים הבאה אנחנו מתכננים להציע 16 קורסים בקשת רחבה של נושאים. כל זה מתאפשר הודות לתרומתם הנדיבה של קרנות הפועלות למען החינוך וההשכלה יהודית בקרב יהודי התפוצות".

ד"ר ליבין מוסיפה, כי מדי שנה מתקיים מפגש בארץ עם סטודנטים-עולים שהשתתפו בתוכנית ומציינים בחום ובאהדה את תרומתה של התוכנית לגיבוש הזהות היהודית שלהם.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד