072-3300504

ארגנטינה

בארגנטינה ניתן למצוא את אורח החיים הלטיני, משולב עם ההווי האירופאי. פרק זה יעסוק בכל הדברים שצריך לדעת לפני שנוסעים.

מורן שר וגבי קמינסקי. - אתר "למטייל" | 08-08-2005 12:43:00

בארגנטינה ניתן למצוא את אורח החיים הלטיני, משולב עם ההווי האירופאי, שאוכלוסיית המהגרים שהתיישבה בארגנטינה סירבה להזניח מאחור.

ההשפעה האירופאית ניכרת בכל תחומי החיים, החל מהאומנות והארכיטקטורה, וכלה בספרות ובסגנון החיים. הדבר בולט במיוחד בבואנוס-איירס, הבירה, שהמגמות האחרונות בתרבות האירופאית משתקפות בסגנונות הארכיטקטוניים, במוסיקה ובאומנות שלה.

הסממן הבולט ביותר בתרבות הארגנטינאית הוא הטנגו - ריקוד שכבש את פסגת הרומנטיקה העולמית. עוד מאושיות התרבות הארגנטינאית היא המוסיקה העממית. וכמובן, אין להזכיר את ארגנטינה בלי להשאיר חלק נרחב לאהדת כדורגל.

מבחינה טופוגרפית זוהי מדינה מגוונת - בואנוס איירס המטורפת לעומת פטגוניה השקטה והמבודדת. מפלי האיגווסו, הפארקים המוקפים בלגונות, קרחונים וכמה מההרים הגבוהים ביותר ביבשת.

אין תמונה

דברים שכדאי לדעת
אקלים:
כיוון שזו המדינה השמינית בגודלה בעולם, באזוריה השונים יש מזג אוויר שונה - בפטגוניה למשל מזג האוויר הוא חם ומדברי אך בלילות החורף הטמפרטורה צונחת והקור מקפיא עצמות. במשך כל ימות השנה מאופיינת פטגוניה ברוחות עזות. את קרחון הפריטו מורנו כדאי לבקר בקיץ, מפלי האיגווסו מרשימים מאוד בחורף וסקי באנדיות מומלץ בין יוני לספטמבר.

בניגוד למקומות אחרים, בואנוס איירס, אינה מושפעת משינוים במזג האוויר ומתאימה לביקור כל ימות השנה.

גבולות:
ארגנטינה גובלת בצ`ילה, בוליביה, פארגוואי, ברזיל ואורוגוואי. מעברי הגבולות נוחים ומסודרים (דבר המתאים למדינה כל כך מתפתחת ומודרנית). כניסה ויציאה - אין מסים מיוחדים ביציאה או בכניסה למדינה.

ויזה: אין צורך בויזה בכדי להיכנס למדינה.

בטחון:
בנובמבר 2001, הגיע המיתון של 10 השנים האחרונות לשיא, והמשבר הכלכלי הביא להתרופפות ביציבות השלטון (התחלפו 4 נשיאים מאז), ולחיסול מעמד הביניים, מה שגרם להתפרצויות פוליטיות אלימות, ולהווצרות סוגים שונים של פשע שלא היו מוכרים עד אז במדינה. המקומות המסוכנים יותר הם, באופן טבעי בערים הגדולות, אך פחות במרכזים התיירותיים. ללא ספק מסוכן ביותר בפרבריה של בואנוס איירס (GRAN BUENOS AIRES), בכל שעות היום. מעבר למקרי שוד "רגילים" שאפשר למצוא בכל עיר גדולה כל כך, הפשע הכי אופנתי הוא חטיפות עבור כופר. במיוחד יש להזהר מנהגי מוניות, ולא להשתמש במוניות רגילות (אלו שכתוב עליהן רק TAXI), אלא במוניות מסוג RADIO TAXI או REMISE, שאפשר להזמין בטלפון, והנהגים שלהן מדווחים במכשיר קשר על כל נסיעה.

שפה:
השפה המדוברת היא ספרדית, למרות שרבים מהמהגרים שמרו על שפתם ולכן ישנם דוברי אנגלית ואיטלקית רבים.

כסף:
המטבע הוא פזוס ארגנטינאי. פזו אחד שווה ל3.5$ (נכון לנובמבר 02). המדינה זולה מאוד בהשוואה למה שהיה עד המשבר הכלכלי. העלויות שם כיום דומות לעלויות בבוליביה. ניתן להשתמש בהמחאות נוסעים (טרוול צ`קס), אין בעיה של פריטתם בכל בנק או משרד להחלפת כסף Casa de Cambio, כשבדרך כלל השער שינתן בבנק נמוך יותר. ההמחאות המוכרות והמקובלות ביותר הן של אמריקן אקספרס. כמו כן ניתן להשתמש עם כרטיס אשראי, צעד הפותח את האפשרות למשוך כסף בשעות/ ימים שהמשרדים והבנקים סגורים. (צריך רק לזכור שעל משיכת כסף מחו"ל משלמים עמלה בסך 2.5$ לבנק בארץ). הכרטיס המועדף, המוכר והמקובל ביותר הוא ויזה, אך כמעט בכל מקום אין בעיה להשתמש גם במאסטר קארד, ואפילו באמריקן אקספרס. כמו כן כדאי לדעת שהשער הגבוה ביותר בהחלפת דולרים (מזומן).

עלויות:
העלות הממוצעת לחודש בארגנטינה יכולה להגיע ל500 דולר ואף פחות.

אין תמונה

ועוד נתונים שצריך לדעת
תחבורה:
מצב הכבישים משתנה בין מקומות שונים במדינה. באזור בואנוס איירס הכבישים מצויינים, וכך גם בצפון ארגנטינה ולאורך כביש החוף דרומה, אך בלב פטגוניה מצב הכבישים לא טוב, בעיקר אחרי החורף, בו נפערים בורות גדולים באספלט.הכביש שנסלל לצורכי תיירות בין ברילוצ`ה לקלאפטה (כביש 40), הוא אחד הגרועים ביותר. אין יותר חברות תיירות המשתמשות בו, ואין שום קו אוטובוס שנוסע בדרך זו. כולם מעדיפים להאריך את דרכם במאות קילומטרים, מאשר להתקע בכביש זה, שהוא גם מאוד מבודד ומעטות אפשרויות החילוץ ממנו.

הדרך המומלצת היא נסיעה לקומודורו ריבדביה שעל החוף, ומשם ירידה לריו גאז`גוס, ורק אז לחזור מערבה לקלאפטה.לעיתים מומלץ לנסוע דוקא בדרכי עפר, שאותן מיישרים לעיתים די תכופות, ולא בכבישי אספלט.יש לציין שישראלים רבים לא מורגלים בנסיעות כל כך ארוכות ברצף, ולא מבינים את משמעות המרחקים בין שתי נקודות על המפה. זה גורם לתאונות דרכים רבות מאוד של תרמילאים ישראלים בארגנטינה. יש להשתדל להמנע מנסיעות ארוכות ברצף, ולהמנע מנסיעות בלילה. השילוט בכבישים טוב וברור.חברות האוטובוסים הן ברמה הגבוהה ביותר בדרום אמריקה, וכמעט לכל מקום ניתן למצוא CAMABUS, בו ניתן להוריד את משענת המושב ב-90 מעלות למצב של מיטה מאוזנת.

בספטמבר 2002 חלה רפורמה במחירי טיסות הפנים בארגנטינה, וקיים תעריף שונה לאזרחים ארגנטינאים (בדרך כלל זול ב-100 פזו לכל טיסה). כמו כן, זרים לא יכולים להזמין כרטיסי טיסה בכרטיס אשראי בטלפון או באינטרנט, אך ניתן להזמין בטלפון ולהגיע לאסוף אותם עד מועד קבוע מראש בדלפקי החברות.

ישנן מספר חברות תעופה המפעילות קוים של טיסות פנים בארגנטינה. הגדולה שבהן, עם מספר היעדים הגדול ביותר היא Aerolíneas Argentinas/Austral שהיא איחוד של חברת התעופה הלאומית עם החברה הגדולה ביותר לטיסות פנים. החברה השניה בגודלה היא LAPA, ולשתיהן מחירים דומים. ניתן למצוא בעיקר בצפון ארגנטינה טיסות של חברת DINAR, או בשמה החדש איירפיפס. כמו כן, האפשרות הזולה ביותר היא חברת LADE, השייכת לחיל האויר הארגנטינאי. יש לציין שלוח הזמנים של חברה זו הוא מאוד "גמיש" – טיסות נוטות להתעכב או להתבטל בלי הודעה מוקדמת.עם זאת, בגלל המרחקים העצומים, טיסות פנים הן אופציה כדאית ללחוצים בזמן.

בבואנוס איירס 2 שדות תעופה &8211; אסייסה (EZEIZA) הבינלאומי, ואירופארקה (Aeroparque) לטיסות פנים. על מנת להגיע מבואנוס איירס למרכז העיר, מומלץ להיעזר בשירותיה של חברת מנואל טיינדה לאון, שלה יש דוכנים בתוך הטרמינלים. זו חברה אמינה ולא יקרה שבה למעשה משתמשים כולם כדי להמנע מנסיעה במונית משדה התעופה, שם אורבים נהגים לתיירים תמימים.כמו כן, לבואנוס איירס רכבת תחתית הקרויה SUBTE (קיצור ל-Subterráneo).

תקשורת:
ברוב המקומות ניתן למצוא חיבור מהיר לאינטרנט והמחירים נעים בין 2 פזו ל-5 (תלוי בתחרות)מערכת הטלפונים בארגנטינה עובדת מצוין. כמעט מכל טלפון ציבורי באמצעות כרטיסי החיוג.

אוכל:
ארגנטינה היא יצואנית הבשר מס` 1 בעולם, וידועה באיכותו העריבה לחיך. מלבד בשר ניתן למצוא בעיקר בבואנוס איירס מסעדות איטלקיות ופיצריות מעולות, זכר להגירה הגדולה מאיטליה. כמו כן, אי אפשר להשאיר בצד את דברי המתיקה הפופולריים כל כך המבוססים על ריבת החלב (Dulce de Leche). העוגייה המפורסמת ביותר נקראת Alfajor, והאיכותיים ביותר הם של חברת Havanna.

כמו כן הגלידות בארגנטינה הן מהטובות בעולם, והשוקולד העשוי בעבודת יד בברילוצ`ה גם הוא קנה לו מוניטין עולמיים.

בארגנטינה כמה אזורים:בואנוס איירס - עיר גדולה ומדהימה. מערבית לכל דבר. מבנים קולוניאלים מדהימים, בית הקברות העתיק (בו קבורה גם אוויטה), הרובע העני ששופץ לה בוקה, חיי הלילה פעילים האנשים מודרניים ונחמדים.

צפון ארגנטינה - שניים מהדברים המרשימים ביותר- הר מנדוזה - ההר הגבוה ביבשת ובין הגבוהים בעולם ומפלי האיגווסו המרשימים בגודלם וביופיים. פטגוניה וארץ האש - האזור הגדול, היבש והחשוף לרוחות, דרומית לנהר קולורדו. החיים התת מימיים העשירים שסביב פורטו מדרין (חצי האי ולדז). המסעות לאורך אגמי הקרחונים הצפים ובניהם קרחון הפריטו מורנו. ארץ האש המדהימה שנחלקת בין צ`ילה וארגנטינה ועוד.

אין תמונה

בואנוס איירס
תרגום השם בואנוס איירס - "אוויר טוב". זו אחת הערים הכי מדהימות בדרום אמריקה, העיר נותנת הרגשה אירופאית למטיילים בה. הרובעים היחודיים, התאטראות, המוזיאונים, הפארקים ומרכזי הקניות הופכים אותה למוקד משיכה לרבים.

עיר הבירה של ארגנטינה נותנת הרגשה אירופאית למטיילים בה. זו אחת הערים הכי מדהימות בדרום אמריקה. הארכיטקטורה בה היא מהמאה ה- 20 אך גם בניינים ישנים יותר, ימצאו בעיר.

העיר מכונה פאריז של אמריקה הלטינית, בגלל ריבוי המבנים בסגנון פאריזאי שניתן למצוא בה (אדריכל העיר היה פאריזאי במקור), אך האווירה, הקצב וחיי הלילה מזכירים למטיילים רבים דווקא את ניו יורק. התאטראות, המוזיאונים, הבניינים הציבוריים, הפארקים ומרכזי הקניות הופכים אותה למרכז משיכה לרבים.

אין תמונה

מצפון לבואנוס איירס
מצפון לבואנוס איירס ישנן שתי אטרקציות עיקריות - מפלי האיגוואסו האדירים והרי המנדוזה המרשימים. העיר מנדוזה Mendozaשוכנת למרגלות הר המנדוזה המיוחד, אליו ניתן לטפס. מפלי האיגווסו נמצאים בגבול של ארגנטינה וברזיל והם נשפכים לאורך 19קילומטרים.

בצפון ארגנטינה ישנן שתי אטרקציות עיקריות - מפלי האיגווסו האדירים והרי המנדוזה המרשימים.

אין תמונה

פטגוניה וארץ האש
זהו אזור גדול, יבש וחשוף לרוחות המושך אליו מטיילים היוצאים למסעות אל האגמים מלאי הקרחונים, הצפים ובניהם קרחון הפריטו מורנו. מטיילים רבים זורמים לכאן גם מארץ האש המדהימה שנחלקת בין צ`ילה וארגנטינה.

זהו אזור הגדול, יבש וחשוף לרוחות הנמצא דרומית לנהר קולורדו. האזור מושך לכאן מטיילים היוצאים למסעות ליד האגמים מלאי הקרחונים הצפים ובניהם קרחון הפריטו מורנו. מטיילים רבים זורמים לכאן גם לארץ האש המדהימה שנחלקת בין צ`ילה וארגנטינה.

צולם ע"י: מורן שר.

אין תמונה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד