072-3300504

לראשונה מזה עשור: רפואה במקום הראשון

הסקר השנתי של חטיבת המחקר ב"יורם ערוץ הלימודים" מגלה עלייה משמעותית בביקוש ללימודי רפואה בקרב המתעניינים בלימודי תואר ראשון, כמעט 18% מהבקשות

מערכת יורם פלוס | 17-02-2005 15:04:00

לראשונה בעשור האחרון, מקצועות הבריאות והרפואה הם המקצועות המבוקשים ביותר בקרב נרשמים ללימודי תואר ראשון כך עולה מהסקר השנתי שביצעה חטיבת המחקר של "יורם ערוץ הלימודים". מהסקר, שנערך לפי מדגם של 34 אלף נרשמים ללימודים אקדמיים, עולה עוד שהנשים תופסות חלק הולך וגדל בשוק הלימודים.

לפי נתוני המועצה להשכלה גבוהה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה,
כ-245 אלף סטודנטים לומדים לתואר ראשון, שני או שלישי בשנת הלימודים הנוכחית. מבין הנרשמים ללימודים, כ-17.9% הביעו עניין ללמוד באחד ממקצועות הבריאות והרפואה. במקום השני נמצאים מקצועות הכלכלה והניהול, עם כ-16.8%, ובהמשך מקצועות האמנות והעיצוב עם 10.1%.

עוד מגלה הסקר כי בזמן שמקצועות כמו מדעי החברה (כ-10% מתעניינים) או תקשורת (כ-9.2%) שמרו על יציבות יחסית בביקוש אליהם, מקצועות שבעבר עמדו בראש הרשימה הידרדרו לאמצעה או אף לסופה. בין מקצועות אלו ניתן למצוא את מקצועות ההנדסה והמדעים המדויקים (כ-7.1%) ומדעי הרוח (במקום האחרון עם כ-1.9%).

אחד מהנתונים היותר מפתיעים של הסקר הוא ההתעניינות הנשית במקצועות שנחשבים ל"גבריים" יחסית. מבין המבקשים ללמוד במקצועות הרפואה, כ-74.1% היו נשים. 52.7% מהמבקשים ללמוד ניהול או כלכלה, היו נשים גם כן. עם זאת, במקצועות נשיים מובהקים (כמו חינוך או אמנות) הנוכחות הגברית עדיין נמוכה, וכך גם הנוכחות הנשית במקצועות ההנדסה והמדעים.

מהחלוקה לפי מוסדות לימוד עולה שרוב המתעניינים מבקשים אומנם ללמוד באוניברסיטאות (53.2%), ואולם המכללות ושלוחות האוניברסיטאות מחו"ל מתחילות לצמצם את הפער עם 46.8% מתעניינים. החלוקה האזורית מצביעה על ירידה במספר המבקשים ללמוד בגוש דן והמרכז (כ-58%), לעומת שאר חלקי הארץ (כ-42%).

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד