072-3300504

עייפים? חדרי נמנום באוניברסיטה

קרה לכם שהסתובבתם בכותלי הקמפוס וכל מה שרציתם זה לנמנם לכמה דקות? ובכן, עכשיו זה אפשרי. אוניברסיטאות בארצות הברית הקימו חדרי נמנום לסטודנטים, במטרה שיצליחו להתרכז טוב יותר בלימודים

הדס נתנאל | 01-09-2014 17:15:00

יום לימודים יכול להיות מעייף ומתיש, אז איך צוברים אנרגיות וממשיכים לקרוא מאמרים, להכין עבודות וללמוד למבחנים? אוניברסיטאות בארצות הברית גילו את השיטה והקימו במיוחד חדרי נמנום עם מיטות וכריות.

על פי אתר החדשות האמריקאי 'טיים', אוניברסיטת מישיגן שבארצות הברית הקימה חדר שינה בתוך בנין הספרייה, החודש הם הגדילו לעשות ושמו מיטות נמנום משודרגות שמפחיתות רעש ומספקות פרטיות.

מנסים ללמוד כשהעיניים מסרבות להפתח
מנסים ללמוד כשהעיניים מסרבות להפתח

קפה שחור? אאוט, נמנום? אין
אופנת מיטות הנמנום התחילה כשמוסדות לימוד רבים בארצות הברית בנו במיוחד תחנות וחדרי נמנום, או העבירו רשימת מקומות שקטים בקמפוס בהם ניתן לנוח ולצבור מחדש אנרגיות.

הרעיון מאחורי חדרי הנמנום, הוא שסטודנטים יוכלו לנוח מעט ולצבור אנרגיות מחדש כדי שהלמידה שלהם תהיה יותר אפקטיבית. במקום שסטודנטים יכריחו את עצמם לשבת בספרייה וללמוד כשהעיניים שלהם נעצמות, הם יוכלו לנוח כמה דקות בתוך כותלי הקמפוס ואז לחזור ללמוד רעננים יותר.

השנה הקימה האוניברסיטה במיוחד עבור הסטודנטים חדר נמנום בהם שמו שש מיטות, כאשר כל אחד מורשה להשתמש בו ולנמנם עד 30 דקות, לאחר מכן עליו לקום ואף להחליף למיטה מצעים.

המקום פתוח 24 שעות כאשר סטודנטים שמרגישים מותשים יכולים לנמנם במוסד, במקום לחזור חזרה לדירה שלהם וללכת לישון.

הסטודנטים סיפרו שהנמנום הקצר עזר להם מכיוון שהיו בסביבה לימודית וזה מה שדרבן אותם להמשיך ללמוד.

סטודנטים הגיעו לספרייה ותפסו תנוחה קצרה
סטודנטים הגיעו לספרייה ותפסו תנוחה קצרה

נרדמים מול המחשב
חלק מהאוניברסיטאות מרחיבות את אזור הקמפוס ובונות במיוחד חדרי שינה שקטים ונוחים. הרעיון באוניברסיטת מישיגן היה של סטודנט להנדסת תעופה וחלל, אדריאן בזבז (23), שראה את כל הסטודנטים נרדמים מול מסכי המחשב, "הם מיקמו את התיק שלהם והניחו את הראש שלהם עליו", הוא מפרט.

"נהגתי ללכת לספרייה, למצוא כסא נוח ולעצום את עיניי לזמן מה, אבל תמיד הרגשתי לא בנח להירדם מול אנשים", משתף מרדית' פילצ'ר (22), מאוניברסיטת ג'יימס מדיסון.

שינה קלה יכולה לשפר את היכולות הפרודוקטיביות ולהיות מועילה לרמת הערנות, מסבירה שרה מדניק, עוזרת פרופסור באוניברסיטת קליפורניה. בהרבה מחקרים שינה קלה התגלתה כמועילה לזיכרון, לכישורים המוטוריים, למצב הרוח ולקבלת ההחלטות כשבמקביל היא מפחיתה את רמת הלחץ בגוף.

במקום שימהרו הסטדונטים הביתה, יוכלו לשלב את המנוחה ואת הלמידה במוסד לימודים וכך לנסות להמשיך ללמוד ולסיים את כל המטלות האקדמאיות.

ישנים כמה דקות, מתרעננים ומיד חוזרים ללמידה
ישנים כמה דקות, מתרעננים ומיד חוזרים ללמידה
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד