072-3300504

בגלל הסופה, הסטודנטים נשארים בבית

שלושה ימים בלי לראות את האוניבריטה? נשמע כמו חלום. אבל החופשה שנכפתה על הסטודנטים בירושלים לא הייתה מושלמת, כשאחרי הסקי בגן סאקר הם נאלצו לשרוד גם בלי חשמל

אחינועם מזרחי | 16-12-2013 14:54:00

הסופה שהשתוללה ברחבי הארץ הורגשה במיוחד בירושלים, שתושביה סבלו משלגים וקור, שאפילו בעיר הקפואה נחשב קיצוני. עסקים נסגרו, לימודים בבתי הספר הושבתו ובכלי התקשורת הכריזו על העיר "נצורה", כשדרכי הגישה אליה נחסמו ולא אפשרו כניסה ויציאה. גם אוכלוסיית הסטודנטים יצאה לחמשוש, כשביומה הראשון של הסופה (ה') התבטלו הלימודים ולא חודשו מאז.

"ביום חמישי בבוקר נסעתי ללימודים ובשעה שמונה, כשכבר הגענו לירושלים, הודיעו שאין לימודים והיינו צריכים לחזור חזרה, אבל אז כבר היו פקקים ונתקענו עד הצהריים", מספרת רותם אלמוג, סטודנטית לסיעוד בהדסה עין כרם. "זה הצד הפחות כיף של הסופה הזאת, אבל גם מזה הייתה לנו חוויה, הצטלמנו עם השלג והיה נחמד להיות בבית, להרוויח כמה ימי חופש על חשבון האוניברסיטה וללמוד למבחנים".

"זה קצת מבאס כי אנחנו אוהבים ללמוד ומשלמים על זה הרבה כסף, אבל אמרו לנו שהימים האלה יוחזרו לנו אז זה בסדר", אומר חגי אדוריאן, סטודנט שנה שנייה לקולנוע במכללת מעלה שבשכונת מוסררה. "במקום להגיע ללימודים, הלכנו לגן סאקר, התגלשנו על השלג ואני מקווה שהיום יהיה סבב שני, שנשאר לנו מספיק קרח. חוץ מזה היה לנו זמן להשלים פערים בלימודים".

שלג באקדמיה. הר הצופים
שלג באקדמיה. הר הצופים
''הייתה חוויה''. סטודנטים גולשים בגן סאקר
''הייתה חוויה''. סטודנטים גולשים בגן סאקר

בלי חשמל או ציוד ללימודים
תמר גילון, סטודנטית למדע המדינה ובי איי כללי באוניברסיטה העברית בהר בצופים, לא הייתה בלימודים מאז יום חמישי האחרון, הפסידה בוחן בספרדית והרבה שעות לימוד בקורסים אחרים. "במקום ללכת ללימודים עשיתי עבודות אם היה לי חשמל בדירה, וכשלא היה סרגתי כובעים לאחיינים שלי", היא מתארת. "בגלל המיקום של האוניברסיטה לא בטוח שנלך ללימודים גם מחר, אבל שמעת פעם על סטודנט שרוצה ללכת ללמוד?".

עדי בגלייבטר, סטודנט להנדסת מחשבים ופיזיקה בגבעת רם, מתכונן לחזור כבר מחר ללימודים בקמפוס גבעת רם, אם רק הדבר יתאפשר לו. "לא הייתי בלימודים שלושה ימים. למדתי בבית, הפסדתי הרבה שיעורים מתמטיקה ופיזיקה. את החומר בפיזיקה יהיו חייבים להשלים, במתמטיקה פחות קריטי לי", הוא אומר. "אמרו לי שמאוד מושלג בקמפוס ושקרסו שם עצים, אבל אם האוטובוסים יעבדו כרגיל אני מתכנן להגיע. אני אמור להתחיל בשמונה בבוקר, אבל כרגע קיבלנו הודעה שמתחילים רק בעשר".

"הלימודים הושבתו החל מיום חמישי, כשנכון לעכשיו הפסדנו שלושה ימי לימודים בסך הכל. הסיבה הייתה בעיקר בטיחותית - הקמפוסים עצמם במצב יחסית סביר ללימודים אבל עיקר הבעיה היא דרכי ההגעה. הרבה סטודנטים מגיעים מתל אביב, ומעבר לזה הקמפוס של הר הצופים נמצא רחוק באופן יחסי ממרכז העיר, שם מתגוררים רוב הסטודנטים של בצלאל", מסביר תומר לסלו, יושב ראש איגוד הסטודנטים וסטודנט לארכיטקטורה במוסד.

אבל גם לנצל את הזמן החופשי לעבוד על הגשות הם לא ממש הצליחו. "עבור סטודנטים כמוני, שלא נפל להם החשמל, זה באמת היה נוח, אבל סטודנטים שגרים בנחלאות היו צריכים להתמודד עם ניתוק מחשמל וזה היה בעייתי, אלה שצריכים לייצר דברים לא הספיקו להתארגן על חומרים כי בחמישי כל החנויות היו סגורות בהפתעה, אז זה לא היה מושלם", הוא מוסיף. "אבל קיבלנו הבטחה מבצלאל שבמידה ויהיו בעיות נקודתיות בנוגע להגשות או חיסורים של סטודנטים בגלל הסופה, הם יתחשבו בכל מקרה לגופו. האיגוד גם מתחייב לעזור וכל סטודנט שנמצא בבעיה אל מול הנהלת בית הספר רשאי לפנות".

אז איפה יושלמו השיעורים שבוטלו ובאיזו מתכונת? מדוברות האוניברסיטה העברית נמסר כי הנהלת האוניברסיטה טרם הספיקה לדון בנושא וכי בימים הקרובים תתקבל החלטה בעניין.

ממכללת הדסה נמסר שיחזרו מחר למסגרת סדירה של לימודים, שכל חוג יעשה בקרת נזקים ובהתאם תיקבע השלמה, אולם צוין שמבלי להכביד על הסטודנטים. מהנהלת בצלאל נמסר שהאקדמיה תפעל בהתאם לצרכים שיעלו ותדאג להשלים את החוסרים שנוצרו. בנוסף נכתב, כי האקדמיה רואה בראש ובראשונה את בטיחות הסטודנטים.

מסיבות בטיחותיות. האונ' העברית
מסיבות בטיחותיות. האונ' העברית
''יהיו חייבים להשלים''
''יהיו חייבים להשלים''
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד