072-3300504

כל הדרכים לזכות במשרת החלומות

צעירי העולם מתחננים לעבודה ומקבלים קצבאות אבטלה במקום קרנות פנסיה. אבל כשלכל משרה יש מאות דורשים, הם חייבים להתבלט בשלל דרכים, אם בהתנדבות או דרך הפייסבוק, אז איך תהיו מעל כולם?

אחינועם מזרחי | 27-10-2013 17:30:00

היום, יותר מתמיד, התחרות הלא נורמלית בשוק העבודה מעמידה את מי שבסך הכל רוצה להתפרנס בפני מצוקות פיננסיות ונפשיות עוד לפני גיל 30.

מחפשי העבודה לא יכולים להסתפק ב"להביא את עצמם", וחייבים לבלוט על פני שאר מגישי המועמדות, כשלמרבה הצער, אין נוסחת קסם לתפיסת תשומת הלב של המעביד. מה שכן, כל אחד יכול לעזור לעצמו להרוויח עוד כמה נקודות אצל המנהלים וצוותי כוח האדם.

אז איפה כדאי להשקיע מאמצים כשמנסים להתקבל לעבודה? כל הדרכים לזכות בעוד כמה נקודות אצל המעסיקים הפוטנציאליים.

אבטלה מסביב לעולם
אבטלה מסביב לעולם

אף פעם לא מאוחר להתמחות
התמחויות הן דרך מעולה לצבור ניסיון ולהשיג דריסת רגל במקומות עבודה נחשקים. לא לחינם יותר ויותר חוגים אקדמאיים פותחים בפני הסטודנטים אופציות להתמחות בתחומים שלמדו, כשמקצועות אחרים מכניסים את הניסיון הקדם מקצועי הזה כחלק מתכנית הלימודים, כמו במשפטים או בחשבונאות.

הדרך לצבור ניסיון. התמחות
הדרך לצבור ניסיון. התמחות

נסו לעבוד כפרילנאסרים
תמיד כדאי לנסות להשיג עבודה בתור אנשי מקצוע עצמאיים – לא רק בשביל כסף כיס, אלא גם כדי להגדיל את ההון המקצועי שלכם דרך צבירת ניסיון תעסוקתי, להוכיח יוזמה והגדלת ראש ולהפוך את עצמכם אטרקטיביים יותר בשוק. אמנם לא בישראל, אבל נתונים שהתפרסמו באתר האינטרנט מאשאבל מצביעים על מגמה עולמית - עלייה של 105 אחוז במספר הבוגרים שפותחים עסקים עצמאיים בשנה האחרונה.

למה לא להתנדב?
התנדבות לא תעזור לכם רק בגיוס קשרים טובים לעתידכם, אלא תגרום לכם גם לזכות בתשומת ליבם של המעסיקים. סקר שנערך בנושא מצא שכ-81 אחוז מאנשים בעמדות ניהול חושבים שפעילות התנדבותית הופכת בוגרי תארים למועמדים אטרקטיביים יותר בשוק התעסוקה.

קשרים ותשומת לב. התנדבות
קשרים ותשומת לב. התנדבות

אל תפסלו את המסלול לתואר שני
הרחבת ההשכלה שלכם תרחיב את הכישורים שלכם ותגדיל את הסיכוי שלכם להיות מועסקים. תואר מאסטר אולי לא יכניס אתכם בוודאות לתפקיד נחשק יותר, אבל כן תוכלו להשתמש בהשכלה האקדמאית שלכם בשביל להתמקח על גובה השכר.

נסו לרכוש ידע זמין ומוערך בשוק
לא תמיד צריך תואר כדי להראות שיש לכם מה להציע. לימוד כמה מהכישורים החשובים ביותר בשוק העבודה, כמו פתירת בעיות מורכבות, עיסוק במחשבים ואלקטרוניקה, מכירות וידע שיווקי, אנליזה טובה והבנה כלל מערכתית, יעלו את הערך שלכם בעיני המעבידים.

מנפו את המדיה החברתית שלכם
זה לא סוד שמעסיקים, בשלבים מתקדמים יותר של הקבלה לעבודה, מפשפשים בפרופילים שלכם ברשתות החברתיות, ובראשן פייסבוק. לכן, תחזוק והעשרת הזהות האלקטרונית שלכם, דרך אתרים כגון טוויטר, Linkedin, גוגל+, וכל אתר נוסף שאתם מתחזקים יכול רק לעזור. על פי סקר שנערך בנושא, אחד מתוך שישה עובדים הגיעו למעמדם המקצועי בזכות המדיה החברתית.

לא פחות חשוב. פרופיל אלקטרוני
לא פחות חשוב. פרופיל אלקטרוני

עבדו על הנטוורקינג שלכם
קשרים הם הערך המוסף שיביא אתכם הכי רחוק. באירופה זה כבר יצא לגמרי משליטה, כשצעירים מספרים שלא ניתן למצוא עבודה ללא קונקשנס. בארץ די להיות מצוין כדי לקבל עבודה, אבל אפשר להיות בינוני עם הקשרים הנכונים ולהתקבל לכל מקום ביתר קלות. נתונים סטטיסטיים מחזקים: למועמדים מקושרים יש סיכוי כפול להגיע לראיונות עבודה מאשר לאחרים.

הפכו את קורות החיים שלכם למושלמים
250 קורות חיים בממוצע נשלחות לכל משרה שמוצעת בשוק; הזמן הממוצע שמפרסם המשרה משקיע כדי לעבור על קורות החיים שלכם הוא בין 5-7 דקות בלבד. מה המסקנה? צריך לנסות ולהרשים את המגייסים עד כמה שאפשר (אם במילים גבוהות, או בהדגשת הכישורים הנדרשים למשרה הספציפית).

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד