072-3300504

שפעת החזירים מגיעה לאייפון

אוניברסיטת הרווארד מתגייסת למאבק בהתפשטות שפעת החזירים. בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה יצרו אפליקציית אייפון שתספק מידע ודרכי התגוננות מהשפעת. רק בריאות

הדר גילת | 28-10-2009 10:52:00

בעוד נשיא ארה"ב ברק אובמה חותם על צו המגדיר את התפשטות שפעת החזירים כמצב חירום לאומי, באוניברסיטת הרווארד החליטו לתת כתף במלחמה במגיפות עולמיות. לצורך כך תשיק חטיבת הבריאות של בית הספר לרפואה סדרה של יישומי אייפון שנועדה לקדם את בריאות הציבור ולספק מידע ועצות שימושיות בכדי להפחית את הסיכונים להידבקות במחלות.

היישום הראשון שנוצר יתמקד במגפת שפעת החזירים. אפליקציית HMS Mobile Swine Flu Center מכילה סרטוני וידאו, אנימציות ומדריכים כתובים המכילים אינפורמציה מעודכנת על המחלה ועל דרכי התגוננות מפניה. בנוסף לכך, ניתן לראות את התפשטות המחלה באזור שבו נמצא משתמש האייפון.

"יותר ויותר אנשים צורכים מידע באמצעות מכשירים ניידים. אף אחד לא נושא עמו לכל מקום תדפיסים שהוציא או את המחשב, אבל לעומת זאת המכשירים הניידים שלנו תמיד איתנו", מסביר אנתוני ל' קומארוף, פרופסור בבית הספר לרפואה של הרווארד, על הסיבות שהביאו לרעיון החדשני.

"כשיש לאנשים שאלות על ענייני בריאות הם רוצים תשובות מיד. בעקבות היוזמה החדשה, בית הספר לרפואה של הרווארד יפרסם לראשונה מידע בריאותי לציבור הרחב בעזרת המכשיר הנייד. האיפון נכנס עמוק לחיי היום-יום של האזרחים ומציע הזדמנות להגיע למיליוני אנשים ברחבי העולם ובכך משתפרת היכולת להגיב לאתגרים בתחום בריאות הציבור", מוסיף פרופ' קומארוף.

מייקל א' פורטר, פרופסור בהרווארד, אומר כי "בעזרת האפליקציה החדשה באייפון ניתן יהיה לתת כמויות מידע חסרות תקדים בכף היד של האנשים, וזה יכול לעשות את ההבדל בין תגובה הרסנית ולחוצה לבין תגובה מונעת ושפויה".

"האפליקצייה יכולה לעשות את ההבדל בין תגובה הרסנית לתגובה מונעת ושפויה"
"האפליקצייה יכולה לעשות את ההבדל בין תגובה הרסנית לתגובה מונעת ושפויה"
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד