072-3300504

יוצאים לדרך

סמסטר ההשלמה התחיל בכל האוניברסיטאות והנשיאים מבטיחים לסטודנטים כי יתחשבו בהם. חברי הסגל הזוטר מתריעים על פתיחת חזית חדשה

רוי רגב | 21-01-2008 12:27:00

אתמול החלו כבר לזרום סטודנטים מבולבלים לכיתות הלימוד, לצורך השלמת קורסי הסגל הבכיר שלא נלמדו בסמסטר הקודם. ברוב האוניברסיטאות מתחילים השבוע להשלים את הקורסים בימים ובשעות שנקבעו מראש, תוך שימוש בימי שישי לצורך השלמת החומר. במקביל, נוצרה בעיה חדשה, כאשר סטודנטים שסיימו קורסים שהועברו הסמסטר על ידי מרצי הסגל הזוטר יאלצו להיבחן ללא חופשת הבחינות המתבקשת.

כפתרון לבעיה, מציעים ברוב האוניברסיטאות שלושה מועדי בחינות לבחירתו של הסטודנט כאשר מתוכם יוכל לבחור שניים. בנוסף, יוכל הסטודנט המצוי, להיבחן שוב במידה והוא לא מרוצה מהציון ולהחשיב את הציון הגבוה מבין שני המועדים ולא רק את האחרון בו נבחר. בכל מיקרה, כל מועדי העבודות של הסמסטר שכן התקיים יידחו, כולל סמינרים וכן ישתנו מועדי הבחינות, כדי להקל על הסטודנטים.

על הדשא. חוזרים להשלים את הסמסטר.
על הדשא. חוזרים להשלים את הסמסטר.

להקל על הסטודנטים
אוניברסיטת ת"א היא האוניברסיטה היחידה שמבטיחה לשקול מתן פטורים אך באופן פרטני. בנוסף מבטיחים במוסד, בתיאום עם אגודת הסטודנטים של הקמפוס, לאפשר לסטודנטים לבחור בציון מבחן אחד מתוך שלושה או שניים מתוך ארבעה, אותם יוכלו שלא לצרף לממוצע הכולל של התואר. במקום הציון יצוין כי הסטודנט סיים בהצלחה את הקורס.

באוניברסיטה התל-אביבית מקווים כי יצליחו להקל על הסטודנטים בסיטואציה החדשה והלא נוחה. במקרים בהם יראו ראשי הפקולטות כי ציוני סמסטר ההשלמה נמוכים בקורסים מסוימים לעומת שנים קודמות, הם מבטיחים להתחשב ולהעלות את ציוני כלל הסטודנטים בקורס.

האוניברסיטאות הודיעו כי סטודנטים יוכלו לבטל קורסים של סמסטר ההשלמה ושל סמסטר ב' מבלי לשלם קנסות. במקביל יחלו באוניברסיטאות להיערך לשבוע שינויים עוד השבוע, אשר יאפשר לסטודנטים לתכנן מחדש את השנה האקדמית שלהם.

רוב האוניברסיטאות הודיעו כי בסמסטר ההשלמה התבקשו המרצים להתחשב בסטודנטים בנושא חובת הנוכחות. בנוסף, סטודנטים הזקוקים לציון מסוים לצורך לימודי המשך ישמחו לדעת כי יוכלו להסתפק בציון עובר בלבד במידה והקורס התקיים בסמסטר ההשלמה או בסמסטר א' שהועבר על ידי חברי הסגל הזוטר.

בעניין הסגל הזוטר
בינתיים, ממשיכים חברי הסגל הזוטר לאיים כי יפגעו במהלך התקין של המבחנים ובדיקת העבודות בקורסים שהעבירו במהלך השביתה. חברי הסגל הזוטר מבקשים לשפר את תנאי העסקתם ותנאי העסקת מרצים מן החוץ ודורשים מהאוניברסיטאות וחברי הסגל הבכיר שלא לאמץ את מסקנות ועדת שוחט.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד