072-3300504

שבוע של מחאה

התאחדות וארגוני הסטודנטים עולים השבוע מדרגה במחאתם ומבטיחים שביתות והפגנות בכל הארץ. בחיפה מפסיקים את הלימודים מהיום ועד הודעה חדשה

רוי רגב | 10-12-2007 10:07:00

התאחדות הסטודנטים הארצית יחד עם אגודות הסטודנטים השונות החליטו להסלים את המאבק וייצאו להפגנות במהלך השבוע הקרוב. למרות שבמקביל עולים קולות של פיוס מעבר חברי הסגל הבכיר שרק לא מזמן חברו לסטודנטים ולסגל הזוטר במאבקם, הסטודנטים החליטו לעלות רמה במאבק. לאחר 48 יום של שביתת הסגל הבכיר (השביתה הארוכה ביותר מאז שנת 2001) הודיעו התאחדות וארגוני הסטודנטים כי ישבשו את הלימודים ויחלו להפגין במלוא המרץ.

ההחלטה התקבלה בישיבת חירום שקיימו חברי ההתאחדות הארצית יחד עם נציגי האגודות. והנה כמה מאירועי המחאה הבולטים השבוע באוניברסיטאות:

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, מי שתחריף את הצעדים בצורה המשמעותית ביותר היא אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה. האגודה הצפונית משביתה מהיום את הלימודים בקמפוס עד להודעה חדשה, בעקבות שביתת הסגל הבכיר. היום, יום ב', 10.12, תקיים אגודת הסטודנטים באוניברסיטת הפגנה מ-10:00 בבוקר, ותפסיק במקביל את הלימודים.

מחר, יום ג', 11.12, מובטחת עצרת מחאה רבת משתתפים יחד עם חברי הסגל הבכיר, הזוטר וסטודנטים בכיכר אנטין באוניברסיטת ת"א. נמסר כי העצרת יוצאת נגד אדישות הממשלה ובעד רצונם של אנשי האקדמיה לחזור ללמוד וללמד. העצרת תחל בשעה 12:00.

עוד היום, ההתאחדות תקיים תהלוכת לפידים בירושלים שתעבור בסמוך למתחם הכנסת, בשעה 17:00 אחה"צ. ביום ד' השבוע, תתקיים הפגנה גדולה באוניברסיטת בן גוריון הדרומית משעה 10:00 בבוקר.

מהתאחדות הסטודנטים נמסר כי בכל האירועים ישתתפו גם סטודנטים וגם אנשי סגל, יחד עם הורים ותלמידים מבתי ספר תיכוניים.

מחאת סטודנטים. השבוע עולים מדרגה.
מחאת סטודנטים. השבוע עולים מדרגה.

ממשיכים לדבר
אתמול נמשכו השיחות בין חברי הסגל הבכיר לור"ה ונציגי האוצר באוניברסיטת בר אילן. הצדדים הודיעו עם סיום הפגישה כי הושגה התקדמות נוספת לקראת סיום שביתת הסגל הבכיר, וסיום משבר שחיקת השכר. כזכור, לאחרונה הציג סמנכ"ל משאבי אנוש של בר אילן, יעקב מילר, פתרון ארוך טווח לשחיקת השכר של אנשי הסגל הבכיר.

הצעתו של מילר גרמה לאנשי האוצר להתרכך ולהמשיך במשא ומתן. נציגי ור"ה החליטו בעקבות ההצעה לדחות את הוצאת צווי המניעה לחברי הסגל הבכיר. במהלך השבוע צפויות להימשך השיחות בבר אילן. גם אתמול דנו הצדדים בנושא שכר הסגל הבכיר בלבד מבלי להעלות את בקשותיהם של הסטודנטים וחברי הסגל הזוטר.

אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד