072-3300504

רוצים את הראש

אגודת הסטודנטים בת''א יוצאת למהלך הדחה של יו"ר ההתאחדות הארצית. ההתאחדות: מקווים שבת''א יתעשתו ויתרכזו במאבק מול האוצר

ליאור ליוואק | 18-09-2007 10:42:00

יוזמה חדשה להדחת יו"ר התאחדות הסטודנטים איתי שונשיין קורמת עור וגידים, הפעם בהובלת אגודת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב.

שבועות מספר לפני תחילת המגעים עם הממשלה לגבי המלצות ועדת שוחט, מתחדש המאבק בין ראשי ארגוני ואגודות הסטודנטים בארץ. בישיבת מועצת הסטודנטים באוניברסיטת תל-אביב שנערכה אמש, החליטו חברי המועצה לפעול להדחתו של שונשיין. בכך מצטרפת האגודה בת''א למהלך שיזמו עוד בחודש יוני אגודות סטודנטים נוספות בטכניון, באוניברסיטת בן-גוריון ובמכללת שנקר.

הדרישה להדיח את שונשיין, באה בעקבות אי שביעות רצון בקרב ראשי אגודות סטודנטים מאופן ניהול המאבק בועדת שוחט, מהסחבת בהכנות לקראת המגעים הקרבים עם הממשלה ומריכוזיות יתר באופן קבלת ההחלטות בהתאחדות. סיבה נוספת היא המהלך השנוי במחלוקת שהוביל שונשיין למכירת מניות חברת איסתא שבבעלות ההתאחדות לאחד השותפים הפרטיים בחברה.

יו"ר אגודת הסטודנטים היוצא באוניברסיטה בועז טופורובסקי, ברך על החלטת המועצה אמש ואמר כי "הסטודנטים חייבים להציג מנהיגות אמיתית ולהוקיע את העסקנים מתוכם. שונשיין הוכיח כי הוא אינו מנהיג, והסטודנטים לא יכולים להרשות לעצמם יו"ר כמוהו".

התאחדות הסטודנטים הוציאה בתגובה מכתב תמיכה ביו"ר שונשיין. בהודעה שפירסמה דוברת ההתאחדות צויין כי בתקנון ההתאחדות נדרש רוב של 67% מהגוף הבוחר בה על מנת להדיחו, אולם רוב כזה לא קיים. "אנו מקווים כי במהרה אגודת הסטודנטים של אונ' ת"א תתעשת ותתרכז במאבקנו מול האוצר ולא תעסוק בפוליטיקה פנימית אשר תפלג את ההתאחדות. ההתאחדות חזקה ונחושה להמשיך במאבק למען הנגישות להשכלה הגבוהה" נכתב בהודעה.

להודעה הצטרפו מספר ראשי אגודות שהביעו תמיכה בשונשיין. יו"ר האגודה בחיפה שי פניני אמר כי "אין בכוונת האגודה לקחת חלק בספין הפוליטי המגוחך שהוצג ע"י מועצת הסטודנטים של אוניברסיטת ת"א".

"אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה לא תשתף פעולה עם ניסיונותיה של מועצת אגודת הסטודנטים של אונ' ת"א לסדר את כסא יו"ר ההתאחדות למר בועז טופורובסקי בצעדי ייאוש פופוליסטיים פחות מיום לאחר שנאלץ לעזוב את תפקידו מסיבות פוליטיות פנימיות". הוסיף פניני.

יו”ר האגודה באוניברסיטת בר-אילן בנצי פיגלסון קרא אמש לכל אגודות הסטודנטים להימנע מפילוג ולאחד כוחות."אנו עומדים בפתחו של משא ומתן על העתיד ההשכלה הגבוהה בישראל זהו הזמן לאחד את השורות ולשתף פעולה על מנת להביא את התוצאה הטובה ביותר למען ציבור הסטודנטים" אמר פיגלסון.

ראשי האגודות במוסדות הבאים הביעו גם הם תמיכה ביו"ר ההתאחדות: המסלול האקדמי המכללה למנהל, המרכז האוניברסיטאי אריאל, מכללת אשקלון, המכללה האקדמית גליל מערבי, מכללת צפת, מכללת אורנים ושלוחת אוניברסיטת דרבי.

שונשיין. שנוי במחלוקת
שונשיין. שנוי במחלוקת

חילופי יו''רים בתל-אביב
בישיבה שנערכה אמש בחרו חברי מועצת הסטודנטים בתל-אביב - הגוף הנבחר של הסטודנטים באוניברסיטה - בגיל גולדנברג, ראש מחלקת ההסברה באגודה ליו"ר האגודה החדש. גולדנברג יחליף את בועז טופורובסקי, במה שנראה כניסיון להכשיר את מועמדותו של האחרון לתפקיד יו"ר ההתאחדות.

רק בינואר השנה, נבחר טופורובסקי לכהונה נוספת בתפקיד, אולם לדברי דוברת האגודה, דפנה כהן, מדובר בהליך מקובל המתקיים כאשר יו"ר אגודה ותיק מתכוון לעזוב את תפקידו. אז, אומרת כהן, נערכות בחירות לתפקיד בספטמבר שלפני תחילת השנה האקדמית. מועצת הסטודנטים החדשה שתחל בכהונתה בינואר 2008, תצטרך לבחור שוב יו"ר, כנראה גולדנברג עצמו.

יו"ר האגודה הטרי גולדנברג (26), הוא סטודנט לתואר ראשון במשפטים וחינוך, ופעיל מזה שלוש שנים באגודת הסטודנטים. גולדנברג העומד בראש תא "הדור החדש" של מפלגת העבודה במועצת הסטודנטים, כיהן בין השאר כיו"ר מחלקת ההסברה וכיו"ר מועצת משפטים באגודה.

גולדנברג יצא כבר אתמול בהצהרות לגבי המשך המאבק מול המלצות ועדת שוחט. "מודל שכר הלימוד שמציעה ועדת שוחט יהפוך את הנגישות להשכלה הגבוהה לבלתי אפשרית עבור אלו שידם אינה משגת ומגמת ההפרטה שפשטה בשנים האחרונות ופרצה לאוניברסיטה תימשך ביתר שאת באם תאומצנה מסקנות הועדה" אמר גולדנברג לאחר היבחרו. "הסטודנטים מצפים מהנהגתם לעמוד איתן אל מול המגמות ההרסניות שנראות באופק המערכת ההשכלה וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

בעלי תפקידים נוספים שמונו אמש בישיבת המועצה: דנה רייזין, סטודנטית לתואר שני בתוכנית הבינתחומית לאומנויות, נבחרה לתפקיד סגן יו''ר האגודה. יונתן היינה, נבחר לתפקיד ראש מחלקת מעונות, מלגות ומעורבות חברתית ושחר בוצר יחליף את גולדנברג בתפקיד ראש מחלקת ההסברה. לתפקיד רמ"ח מנהל ותכנון נבחר רן לבנה ולתפקיד רמ"ח לעניינים אקדמיים נבחרה דפי-קודיש וייכרט.

טופורובסקי. יחליף את שונשיין?
טופורובסקי. יחליף את שונשיין?
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד