072-3300504

מכוניות היבריד לצה"ל?

בשורה לנהגי הבוס מחבקי העצים, צה"ל בוחן אפשרות לצרף למערך הרכב שלו מכוניות היברידיות המזהמות פחות את הסביבה וחסכוניות בדלק

עידו אלעזר | 22-08-2007 17:37:00

תוכנית חדשה של אגף הלוגיסטיקה, הרפואה והמרכזים (אלר"ם) בוחנת בימים אלה אפשרות להכנסתם לשימוש בצה"ל של כלי רכב היברידיים לשוק הליסינג הצבאי. אם יאושר המהלך, צפויים קצינים בדרגות אל"ם ותא"ל לנוע במכוניות שהפכו לנפוצות יותר בשנים האחרונות, ותורמות להפחתה משמעותית של זיהום סביבתי מצד כלי רכב.

בפיילוט שייערך בקרב מספר מצומצם של קצינים בכירים, תיבחן כדאיות המהלך. אם הניסיון הראשוני יצלח, יחלו בצה"ל לבחון האם רצוי להרחיב את השימוש במכוניות ההיברידיות גם בקרב הרס"נים והסא"לים בצה"ל.

על פי הערכות באלרו"ם, מעבר עתידי לנסיעה בכלי רכב היברידיים עשוי להביא לחיסכון של בין 25 ל-30 אחוז בעלויות משק הדלק הצבאי. כיום נאמדות עליות אלו בחצי מיליארד שקל בשנה.

מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי במחצית הראשונה של השנה חל זינוק משמעותי ברכישת כלי רכב היברידיים בישראל. מספר המכוניות הידידותיות לסביבה שנמכרו במחצית הראשונה של השנה, הנו כפול מהיקף המכירות בכל שנת 2006.

"השוק ההיברידי נמצא עדיין בחיתוליו בארץ ובאירופה", ציין רע"ן רכב לוגיסטי באלר"ם, סא"ל אורן שטיינמץ. "חברות הליסינג בארץ מציעות כיום כלי רכב היברידיים שעלותם גבוהה מאוד. עם זאת, אנו עדים לרכישה גוברת של מכוניות אלו במגזר האזרחי, ובעקבות כך צפוי לרדת מחירן. אז גם תיבחן בצה"ל רכישה בסדר גודל משמעותי של מכוניות אלו", הוסיף.

כלי הרכב ההיברידיים פועלים באמצעות שני מנועים במקביל - מנוע שריפה פנימית, המבוסס על הזרקת דלק, ומנוע חשמלי. האחרון מופעל על ידי מצברים הנטענים באמצעות שימוש באנרגיית הבלימה של הרכב. בעצירה ובתחילת נסיעה מופעל המנוע החשמלי בלבד, ועקב כך פוחת הזיהום הנפלט מהמכונית.

"קיימת מודעות גדולה מבעבר לעלייתם של מחירי הדלק ולהשלכות של זיהום האוויר בעקבות פליטת עשן", אמר סא"ל שטיינמץ. "רכב היברדי מפחית משמעותית את הזיהום, ומסייע בשמירה על הסביבה".

מכונית היבריד. המכוניות הפכו לנפוצות יותר פשוק האזרחי.
מכונית היבריד. המכוניות הפכו לנפוצות יותר פשוק האזרחי.
אנחנו ניתן לך את כל
המידע שיחסוך לך
הרבה זמן וכסף!
השאר/י פרטים לייעוץ
לימודים חינם!
באנר פירסומי
מה מתאים לך ללמוד?
יש לבחור שיטת חיפוש, להזין את התחום
וללחוץ על אייקון החיפוש
סוג לימודים
  • מכינות, בגרות ופסיכומטרי
  • לימודי תואר ראשון
  • הנדסאים
  • לימודי תואר שני
  • קורסים ולימודי תעודה
  • לימודים בחו"ל
  • לימודי תואר שלישי
קטגוריה
תחום
איזור
345
מקצועות
2538
מוסדות
17566
מסלולי לימוד